Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Galleri opdateret
Fra : Lars [8210]

Dato : 11-09-03 23:29

Hej Newsgruppe

Jeg har opdateret mit galleri med fire nye serier.

Du er velkommen til at besøge http://galleri.fotolinks.dk/

--
Med venlig hilsen / Best Regards / Gruß

Lars

e-mail: lars9999@NOSPAMexcite.com Remove the obvious.
Besuchen Sie meine Foto-links / Visit my Photo-links /
Besøg min Foto-links:
http://www.fotolinks.dk or http://www.photolinks.dk

Fra : Jan W.

Dato : 12-09-03 00:49

Hej Lars.

Dejligt at se billeder fra smukke Silkeborg... :)

Men men.... hvorfor har du komprimeret billederne
så kraftigt??? Jeg brugte tilfældigvis Netscape
til at kigge lidt på din hjemme side og Netscape
tilpasser af en eller anden grund ikke billederne
til skærmen. (Jeg bruger en 19" skærm med en
opløsning på pt. 1280x1024 pixels). Kort sagt, de
er så store at jeg måtte scrolle op, ned og
sidevers, derudover er de komprimeret så hårdt at
det er en skam...

Prøv at skrue lidt ned for komprimeringen og
billedstørrelsen f.eks. 800x600 eller deromkring.

Just my $0.02

Venlig hilsen
Jan W.

Fra : Lars [8210]

Dato : 12-09-03 01:05

Jan W. wrote:
> [...]
> det er en skam...
>
> Prøv at skrue lidt ned for komprimeringen og
> billedstørrelsen f.eks. 800x600 eller deromkring.

Hej Jan W

Det lyder ikke som nogen dårlig ide.

Det vil jeg prøve i løbet af weekenden.

Fra : Lars [8210]

Dato : 12-09-03 01:15

7Jan W. wrote:
> [...]
> det er en skam...
>
> Prøv at skrue lidt ned for komprimeringen og
> billedstørrelsen f.eks. 800x600 eller deromkring.

Du skulle vel ikke kende et program der kan batch-resize?
( jeg bruger AcdSee v3.0)

Fra : John Sahl

Dato : 12-09-03 10:50

Lars [8210] <lars9999@NOSPAMexcite.com> wrote:
> Du skulle vel ikke kende et program der kan batch-resize?
> ( jeg bruger AcdSee v3.0)

Hvis du bruger Windows XP findes der denne her som
virker ganske fortrinligt.

<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp>

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : John Sahl

Dato : 12-09-03 10:51

John Sahl <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:
> Hvis du bruger Windows XP findes der denne her som
> virker ganske fortrinligt.
>
> <http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp>

Undskyld, du skal der efter vælge ImageResizer.exe for at hente det.

Fra : John

Dato : 12-09-03 13:10

> Undskyld, du skal der efter vælge ImageResizer.exe for at hente det.

Det har jeg nu aldrig fået til at virke på XP Pro dansk. Det ville ellers
være dejligt...
--
MVH
John K Hansen

Fra : Jesper Juul

Dato : 12-09-03 15:24

"John" <hansenj@tdcNOPEadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Det har jeg nu aldrig fået til at virke på XP Pro dansk. Det ville ellers
> være dejligt...

Det virker vist kun med engelsk sprogede versioner, det står vist på siden
svjh.

Jesper Juul

Fra : emj

Dato : 12-09-03 15:26

On Fri, 12 Sep 2003 16:24:05 +0200, "Jesper Juul" <nospam@deaster.dk>
wrote:

>Det virker vist kun med engelsk sprogede versioner, det står vist på siden

Nej Powertoys virker glimrende på dansk versioner.
Hilsen emj

Fra : John Sahl

Dato : 12-09-03 15:50

Jesper Juul <nospam@deaster.dk> wrote:
> Det virker vist kun med engelsk sprogede versioner, det står vist på
> siden svjh.

Ja, jeg kører det da i al fald på XP Pro Dansk uden problemer.

Fra : Lars[8210]

Dato : 12-09-03 17:27

John Sahl wrote:

<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.
asp>

> Undskyld, du skal der efter vælge ImageResizer.exe for at
hente det

Hej
Den virker ikke på Windows 2000 - så jeg kan desværre ikke
bruge den.

Ellers tak for hjælpen

Fra : Jan W.

Dato : 13-09-03 02:48

> Du skulle vel ikke kende et program der kan batch-resize?
> ( jeg bruger AcdSee v3.0)

Hej Lars

Jeg bruger selv en gammel version af PS Elements,
som var med i kassen da jeg købte min scanner. Og
den kan batch resize. Personligt bruger jeg det
ikke ret tit

Programmet kan fåes i en tryout udgave, ellers
koster det $99,- og det er da ikke så galt.

http://www.adobe.com/products/photoshopel/main.html

Mvh.
Jan W

Fra : Lars[8210]

Dato : 13-09-03 09:27

Jan W. wrote:

> [...]
> ikke ret tit
>
> Programmet kan fåes i en tryout udgave, ellers
> koster det $99,- og det er da ikke så galt.

Hej Jan
Jeg har fundet et der kan Xat.com Image Optimizer - Jeg har
hentet en 30 dages demo.

Og jeg er i fuld gang med at få alle fotos lavet om til
800*600 samt komprimere den kun til 50 % .

Fra : Jan W.

Dato : 13-09-03 19:55

Lyder godt! Jeg ser frem til at se resultatet. :)

Mvh. Jan W.

Fra : Lars [8210]

Dato : 13-09-03 12:17

Lars [8210] wrote:
> Hej Newsgruppe
Så er alle fotos 800*600 samt 50 % komprimeret!