Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Anden strømforsyning til PowerShot A40
Fra : Brian Nilsson

Dato : 11-09-03 14:59

Hej!

Jeg sidder her med en strømforsyning fra en bærbar cd-afspiller (se billede
via link). Strømforsyning sender 4,5 volt DC ud og op til 500mA, men mit
digital kamera skal bruge en strømforsyning på 4,3 volt DC (ukendt antal mA)
i følge manualen.

Billede af strømforsyningen (Tekniske data):
http://home19.inet.tele.dk/bln/ng/for.jpg

Det gode er stikket fra strømforsyning passer sammen med det i kameraet, men
igen kan jeg ikke finde nogen oplysninger omkring hvordan plus og minus skal
vende i kameraet. I manualen er der dog noget der visser plus og minus, men
det er så utydelige, at det ikke giver nogen brugbare information.

Er der nogen her i gruppen der har prøvet at bruge en anden strømforsyning
end den der skal bruges ifølge manualen?

Er det overhovedet sikkert (for kameraet)?

--
- mvh. Brian Nilsson - solarbln@yahoo.dk -
http://home19.inet.tele.dk/bln/ng/visitkort.htm

Fra : Coach [4130]

Dato : 11-09-03 16:16

Har sendt dig et billede af specs. på den originale Power Adaptor.

mvh
Bri@n

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 11-09-03 17:07

"Coach [4130]" <coach_B@J_tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Har sendt dig et billede af specs. på den originale Power Adaptor.

Ej, kan du du ikke også lige sende det til mig

Fjern _nospam_ fra min mail adresse.

mvh Frank

Fra : Brian Nilsson

Dato : 11-09-03 17:53

Hvis jeg nu klipper ledning af og sætte den på en anden strømforsyning som
jeg har, der kan yde 2 A, vil det kunne lad sig gøre? Mit spørgsmål er om
kameraet kan klare de 4,5 volt i stedet for de 4,3 volt DC (200 mV til
forskel), om det kan tag evt. skade?

Spæningen på batterierne er 1,305 volt x 4 = 5,22 volt, hvilket er mere end
de 4,3 volt, men nu går jeg også ud fra at spæningen falder nu kameraet
bliver tændt. Betyder det noget ??

Sagen er den at jeg skal bruge kameraet i længere tid i morgen, mere end de
genopladlige batterier kan klare.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 11-09-03 22:28

"Brian Nilsson" <solarbln@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har, der kan yde 2 A, vil det kunne lad sig gøre? Mit spørgsmål er om
> kameraet kan klare de 4,5 volt i stedet for de 4,3 volt DC (200 mV til

Det vil jeg overhovedet ikke udtale mig om, for jeg skal ikke have skæget i
klæmme Men mon ikke at der sidder en spændningsregulator i kameraet?

> Spæningen på batterierne er 1,305 volt x 4 = 5,22 volt, hvilket er mere
end
> de 4,3 volt, men nu går jeg også ud fra at spæningen falder nu kameraet
> bliver tændt. Betyder det noget ??

Spændningen falder ikke når du tænder kameraer. I stedet sidder der nok en
spændningsregulator, som så regulere spændningen til 4,3 V. 4 alkaline
batterier giver også noget mere, nemlig ca. 6 V

Søg på http://forums.powershot-a.com/ der er jeg helt sikker på, at jeg har
set folk bruge andre strømforsyninger end Canons.

> Sagen er den at jeg skal bruge kameraet i længere tid i morgen, mere end
de
> genopladlige batterier kan klare.

Hvis det er den eneste gang, du skal bruge kameraet i lang tid, er det måske
billigere bare at købe nogle alm alkaline batterier...

mvh Frank

Fra : Brian Nilsson

Dato : 11-09-03 17:24

> Har sendt dig et billede af specs. på den originale Power Adaptor.

> Rated Output : 4.3 V DC/ 1.5 A

Kan det virkelig passe at mit digital kamera (PowerShot A40) bruger 1,5 A!
Det lyder vildt!

Men som Brian skriv en sin private mail, så vil jeg ikke forsøge med denne
strømforsyning, hvis den kan være til skade for mit kamera, så heller købe
den orig. strømforsyning, den er jo en del billigere end et nyt kamera.