Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejleksponering af hel film - skal den spe~
Fra : Henrik B.

Dato : 11-09-03 08:32

Hej,

Mit kamera (Canon EOS300) fik åbentbart ikke aflæst kodningen på en Kodak
Portra
160 NC film, så den blev eksponeret som en 200 ISO film. Det er jo ikke en
voldsom
undereksponering, men skal/bør jeg få den specialfremkaldt? Og er det i
givet fald
noget ethvert lab kan klare?

Mvh,
Henrik.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 11-09-03 09:41

Hej

Hvis jeg var dig ville jeg få den specialfremkaldt, det er noget alle
"rigtige" fotolabs kan klare. Jeg ved ikke om du kan krydse det af over i
brugsen, men hvis du smutter ned til din fotohandler kan han helt sikkert
hjælpe dig...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962
newsrvbq60cvu89v7y@news.darenet.dk...

Fra : Ole Sundberg

Dato : 11-09-03 11:27

In article <oprvbq60cvu89v7y@news.darenet.dk>, "Henrik B." <h@b.c>
wrote:

> [...]
> voldsom
> undereksponering, men skal/bør jeg få den specialfremkaldt? Og er det i

----

Nu er din film jo kun undereksponeret med ca 0,5 bl og det kan alle
negativfilm klare uden problemer - faktisk ligger en alm maskinel
negativfremkaldelse inden for den tolerance (+- 0,5 bl.), så jeg tvivler
på, at du overhovedet kan få det korrigeret, medmindre filmen skal
håndfremkaldes. Men du kan næppe se forskel, så frisk mod..

Ole

Fra : P.C.

Dato : 12-09-03 13:30

Hi

"Henrik B." <h@b.c> skrev i en meddelelse
> [...]
> voldsom
> undereksponering, men skal/bør jeg få den specialfremkaldt? Og er det i

Jeg stod på et tidspunkt med næsten samme problem, og blev fortalt, at sålænge
_hele -filmen var over eller under belyst, ville den automatisk blive korrigeret
i fremkaldelsen,
og her var der tale om 2 blænder.
P.C.