Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
PhotoWallet ?
Fra : per

Dato : 09-09-03 17:30

Hej
Sådan en himstergims til at stuve fotos i er rar at have, når 2 digikameraer
skal på ferie i Indien. Jeg har godt nok selv en 1 IBM Gb microdrive, men
det forslår måske ikke alligevel, hvis man går grassat.
Tænkte så at udover at lagre billeder gjorde det vel ikke noget hvis den
også kunne fungere som ekstra harddisk, som MP3afspiller og endog video.
Firmaet Archos har nogle heftige modeller, som kan noget af det, men det
fremgår ikke at IBMmicrodrive er understøttet - faktisk fandt jeg på nettet
en fyr, der hævdede, at i hvert fald en af de lidt ældre modeller havde
visse problemer.

Kan nogen bekræfte om Archos kan/kan ikke læse microdrive ??
Er der nogen der har gode erfaringer med andre - mit minimumskrav er at det
udover at kunne læse CF1 og CF2 (+microdrive) med en kapacitet på mindst 20
Gb også skal kunne fungere med USB 2.0 som harddisk ??

mvh Per

Fra : per f andersen

Dato : 09-09-03 17:59

"per" <perfaxx@xxticsalixx.dk> skrev
> [...]
20
> Gb også skal kunne fungere med USB 2.0 som harddisk ??

Fandt en oversigt her:
http://www.offrench.net/photos/articles.php

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 09-09-03 18:04

Nu ved jeg ikke hvilken ferie du skal på, men kører i selv kunne du anskaffe
dig en gammel billig bærbar.
Jeg har selv en til formålet. Så kan man også sidde ½ time og hygge sig med
at snakke om dagen mens man ser sine fotos.

Ellers kan du købe en masse RAM kort. Jeg købte 3 * 128mb for 240 pr. styk i
computercity - det er jo en del billeder, hvis du ikke køre med fuld
opløsning.

vh
Jan
www.fotoportal.dk

Fra : per f andersen

Dato : 09-09-03 18:55

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> skrev i en meddelelse
> Nu ved jeg ikke hvilken ferie du skal på, men kører i selv kunne du
anskaffe
> dig en gammel billig bærbar.

Er du klar over at de har venstrekørsel og kører som sindsyge i Indien, og
at de ikke har plads til vores Jaguar i Aeroflot
Nej vi skal med tog og bus.

> Ellers kan du købe en masse RAM kort. Jeg købte 3 * 128mb for 240 pr. styk
> computercity - det er jo en del billeder, hvis du ikke køre med fuld
> opløsning.

Der er ingen speciel god idé i at have mange kort, hvis man kun skal bruge
dem på ferie. Det er derfor, at jeg gerne vil have en photowallet, som også
kan bruges som en transportabel harddisk.

mvh Per

--------------------------
Se mine inderbilleder fra sidste gang:
http://indien.1go.dk/

Fra : BTH [2600]

Dato : 09-09-03 19:12

per f andersen wrote:
> Se mine inderbilleder fra sidste gang:
> http://indien.1go.dk/

Har lige nuppet et billede fra den side til kommentar.
Hold da helt k... manden må bruge lang tid på at åbne sin bod hver dag, og
hvad gør han i tilfælde af hoste/nys eller andre pludselige bevægelser

uEo7b.454$Zg7.446@news.get2net.dk hvis det ikke virker så er det i dk.binaer

Fra : BTH [2600]

Dato : 09-09-03 19:13

BTH [2600] wrote:

> uEo7b.454$Zg7.446@news.get2net.dk hvis det ikke virker så er det i
> dk.binaer

Hmm... det gør det så ikke, nogen der ved hvorfor eller hvordan man ellers
gør det ?

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 09-09-03 19:26

Virker fint her
mvh Ebbe

Fra : BTH [2600]

Dato : 09-09-03 20:02

Ebbe Hansen wrote:
> Virker fint her

Kunne du bare klikke på linket og så kom billedet fra dk.binaer ?

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 10-09-03 09:21

BTH [2600] skrev:

>Kunne du bare klikke på linket og så kom billedet fra dk.binaer ?

JA

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 10-09-03 09:35

On Tue, 9 Sep 2003 21:01:40 +0200, "BTH [2600]"
<juiceREDIGERE@juice.dk> wrote:

>Kunne du bare klikke på linket og så kom billedet fra dk.binaer ?

Ja, agent spørger om det er message ID, og så kommer det vups i
Binaer, og jeg må indrømme, at jeg gerne ville se ham klø sig
bagi, he he
mvh Ebbe

Fra : per f andersen

Dato : 09-09-03 21:19

"BTH [2600]" <juiceREDIGERE@juice.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hold da helt k... manden må bruge lang tid på at åbne sin bod hver dag, og
> hvad gør han i tilfælde af hoste/nys eller andre pludselige bevægelser

Måske sådan er bedre:

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 10-09-03 09:18

per f andersen skrev:

Hej Per

>Der er ingen speciel god idé i at have mange kort, hvis man kun skal bruge
>dem på ferie. Det er derfor, at jeg gerne vil have en photowallet, som også
>kan bruges som en transportabel harddisk.

Det med flere kort er nu ikke så dårlig en ide.
Du kommer jo til at skulle fodre din hardisk hele tiden, og har ikke
tiden til at tage billeder.

Forøvrigt så har jeg selv en Imagetank på 10 MB, den napper alle kort.

Fra : Martin K. R.

Dato : 10-09-03 09:43

"Ulf Pedersen" <ulf_pedersen@digifoto-nord.dk> wrote in message
> [...]
> tiden til at tage billeder.
>
> Forøvrigt så har jeg selv en Imagetank på 10 MB, den napper alle kort.

Jeg blev nysgerrig og checkede lidt på nettet. Medmindre Photowallet er et
generelt begreb, så kan den jeg fandt da ikke lagre billeder, men 'kun' vise
dem (PhotoWallet fra VideoChip)? Eller har jeg misforstået det?
Derimod kan ImageTank lagre billederne (men til gengæld ikke vise dem)?
Findes der andre mærker end disse to?

Martin

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-09-03 10:07

"Martin K. R." wrote:

> Findes der andre mærker end disse to?

Ja PhotoWallet er et varemærke, og der findes flere typer små
bærbare harddiske, der er også stor forskel på hvad de kan og
hvad de koster.

Jeg vil dog sige, at jeg personligt foretrækker en bærbar com-
puter som externt lager på ferier og rejser.

En brugt bærbar er ikke så dyr, og det den er større end en
bærbar harddisk, opvejes rigeligt af dens fleksibilitet, man
kan løbende tjekke de billeder man laver, og hvis man monterer
et CD-brænder i stedet for CD-drevet, så kan man for en tier
brænde en CD-R med back-up.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-03 10:03

Martin K. R. skrev i <news:bjmo96$k0e$1@news.cybercity.dk,>:

> Derimod kan ImageTank lagre billederne (men til gengæld ikke vise
> dem)? Findes der andre mærker end disse to?

Jeg har et X-drive ll http://www.xs-drive.com/xsdrive2/ , det er en
lille transportabel harddisk, med indbyggede kortlæsere til de
mest almindeligt kort.
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/ http://www.handiinfo.dk/

Fra : per f andersen

Dato : 10-09-03 11:45

"Lotte M" <lotte_m(at)stofanet.dk> skrev
> Jeg har et X-drive ll http://www.xs-drive.com/xsdrive2/ , det er en
> lille transportabel harddisk, med indbyggede kortlæsere til de
> mest almindeligt kort.

Er du tilfreds med den?
mvh Per

----------------------
se mine indiensfoto på
http://indien.1go.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-03 13:32

per f andersen skrev i <news:bjmvb2$48k$1@sunsite.dk,>:

> Er du tilfreds med den?

Ja, den kører stabilt og er nem at medbringe. Jeg har ikke
oplevet datatab.
--
Mange hilsner
Lotte M

Galleri Lottes point of view: http://www.lotte-m.dk/foto/

Fra : Thomas Corell

Dato : 10-09-03 14:14

Lotte M wrote:

[X-drive]

> Ja, den kører stabilt og er nem at medbringe. Jeg har ikke
> oplevet datatab.

Hvilke korttyper (CF/SM/MMC) bruger du ?

--
Don't waste space

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-03 14:48

Thomas Corell skrev i <news:slrnblu8tb.2hmg.intheNO.SPAMnews@mail.corell.dk,>:

> Lotte M wrote:
>
> [X-drive]

> Hvilke korttyper (CF/SM/MMC) bruger du ?

Normalt bruger jeg Memory Sticks, men jeg har også et ældre
digitalkamera som bruger Smart Media og CompactFlash, så
disken bliver brugt til lidt af hvert.

Fra : per f andersen

Dato : 10-09-03 11:43

"Martin K. R." <mr@get2net.dk> skrev
> Jeg blev nysgerrig og checkede lidt på nettet. Medmindre Photowallet er et
> generelt begreb

Det er muligt at dette er et varemærke, men det er også et generelt begreb -
du finder mange lagringsenheder til photo hvis du søger med: photo wallet

Dette link har en oversigt over nogle af mulighederne:

-------------------------------
www.grafolog.dk

Fra : Thomas Corell

Dato : 10-09-03 10:17

Ulf Pedersen wrote:
> per f andersen skrev:
>
> Hej Per

> Det med flere kort er nu ikke så dårlig en ide.

Der er jo fordele og ulemper ved alle løsninger..

> Du kommer jo til at skulle fodre din hardisk hele tiden, og har ikke
> tiden til at tage billeder.

Det er et spørgsmål om at have et kort, der kan rumme en dags
optagelser. Som man så tømmer om morgenen/aftenen.

Hvis jeg kun skulle have haft kort med på min sidste ferie, skulle jeg
have haft 7 * 256MB CF kort med. Et xs-drive med 20GB harddisk, koster
det samme som ~4 256MB CF kort.

Man kan jo så tage en bærbar med. Men ærlig talt, så har jeg rigeligt at
slæbe på i forvejen (et xs-drive fylder og vejer mindre end mit kamera);
og så vil jeg af princip ikke have en PC med på ferie.

> Forøvrigt så har jeg selv en Imagetank på 10 MB, den napper alle kort.

Går udfra der skulle stå 10 GB ;)

--
Don't waste space

Fra : Ulf Pedersen