Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS 300D zoom spm
Fra : Nicolaj Christensen

Dato : 09-09-03 10:34

det objektiv der følger med - hvis man køber den pakke - hvordan vil I
sammenligne zoomen med x-systemet der normalt benyttes ang.
digital-kameraer. fx. 3x, 4x o.s.v. ???
mvh
Nic

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 09-09-03 11:02

Nicolaj Christensen wrote:

> det objektiv der følger med - hvis man køber den pakke - hvordan vil I
> sammenligne zoomen med x-systemet der normalt benyttes ang.
> digital-kameraer. fx. 3x, 4x o.s.v. ???

Så vidt jeg husker kommer den til at svare til en 28-90mm zoom når man
husker at gange med de relevante 1.6

De fleste 3x zoom-kameraer svarer til ca 28-105mm.

(for nu at lade være med at svare på dit spørgsmål, jeg håber du kan
bruge det her alligevel )

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Ivan

Dato : 09-09-03 12:37

> De fleste 3x zoom-kameraer svarer til ca 28-105mm.

Er 3x ikke 3x zoom også direkte oversat til mm.??
I så fald skulle 28-90 være 3x, ligesom 35-105mm, men den sidste er vist
mere almindelig på de kompakte kameraer. Den første, som altså følger med
300D, er i mine øjne mere brugbar til allround brug.

Mvh Ivan

Fra : Jacob

Dato : 09-09-03 15:08

"Ivan" <Ihatespam@replytogroup.com> wrote in message

> [...]
> mere almindelig på de kompakte kameraer. Den første, som altså følger med
> 300D, er i mine øjne mere brugbar til allround brug.

De ekstra 7mm i vidvinkel området er i mine øjne langt mere betydningsfulde
end om du får 3x eller 4x zoom. Er i øvrigt også nysgerrig på, hvor godt
objektivet er...

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 09-09-03 22:41

Ivan wrote:

> Er 3x ikke 3x zoom også direkte oversat til mm.??

jo - det skulle det jo være - tallene var dog frit fra hukommelsen, og
ikke mindst baseret på at jeg interesserer mig mere for maks vidvinkel
og zoom i mm end for antallet af zoom-opgangninger

> I så fald skulle 28-90 være 3x, ligesom 35-105mm, men den sidste er vist
> mere almindelig på de kompakte kameraer. Den første, som altså følger med
> 300D, er i mine øjne mere brugbar til allround brug.

Det lyder rigtigt . Jeg har 28-90 på mit spejlrefleks - jeg synes de
90 er for lidt, jeg har sjældent brug for mindre end 28. Til gengæld er
jeg rigtigt glad for min 100-300mm, men det er en anden snak.
På mine digicams har jeg haft 35-105 (Canon A40 og A70), som passer mig
lidt bedre end de 28-90.

Jeg giver dig dog gerne medhold i at det ret beset må hedde "3X zoom"

mvh og tak for korrektionen

Jesper Brunholm

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 10-09-03 15:20

Hej!

Er Canon EOS 300D sat til salg i danmark eller kommer det først senere på
måneden ?

Hilsen Bo

Galleri: http://www.visuelweb.dk/galleri.htm

Fra : Klaus Madsen

Dato : 10-09-03 16:01

> Det lyder rigtigt . Jeg har 28-90 på mit spejlrefleks - jeg synes de
> 90 er for lidt, jeg har sjældent brug for mindre end 28. <klip>

Husk at i skal gange brændvidden på Canon 300 med 1.6!!!
Så dit 28-90mm bliver rent faktisk til 45-144mm
Så hvor er din vidvinkel blevet af
Men til gengæld får du så mere i den anden ende.
Mvh. Klaus

Fra : Jacob

Dato : 10-09-03 16:14

"Klaus Madsen" <info@grafreaks.dx> wrote in message

> Husk at i skal gange brændvidden på Canon 300 med 1.6!!!
> Så dit 28-90mm bliver rent faktisk til 45-144mm

Det er der taget højde for. Objektivet er 18-55mm, så ganger vi med 1.6
lander vi på (omtremt) 28-90mm.