Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et godt program
Fra : Vivet

Dato : 08-09-03 15:20

Hej fotonørder..

Længe har jeg gået om drømt om at få et digitalt kamera, og nu er drømmen
sørme gået i opfyldelse.
Jeg mangler bare et rigtig godt program til at holde orden på alle
billederne med.

Her er nogle krav:
Det skal kunne vise billederne i en form for slideshow,
det skal være nemt og enkelt at ha med at gøre,
man skal kunne redigere lidt i billederne med det, feks sådan noget som røde
øjne osv..
...og så må man gerne kunne opdele billederne i forskellige kategogier.

Jeg er absolut nybegynder på området, så det ville glæde mig meget hvis I
kunne foreslå et program der passer nogenlunde til mine behov.
På forhånd mange tak.

Vivet

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-09-03 15:42

"Vivet" <vivetsect@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> sørme gået i opfyldelse.
> Jeg mangler bare et rigtig godt program til at holde orden på alle

Søg i denne gruppe med ord som "database" , "arkiv", billedbehandling", så
vil du opdage, at emnet er behandlet mange gange

Bo //

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 08-09-03 15:59

Jeg bruger Adobe Photospop Album. Det kan det du efterspørger.

Hent evt. en trial version hos adobe.

VH
Jakob

Fra : Fums

Dato : 08-09-03 16:09

Vivet skrev news:3f5c9027$0$54799$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> Længe har jeg gået om drømt om at få et digitalt kamera, og nu er drømmen
> sørme gået i opfyldelse.

Tillykke, og velkommen til den digitale verden.

> [...]
røde
> øjne osv..
> ..og så må man gerne kunne opdele billederne i forskellige kategogier.

Jeg bruger to programmer:
ADCSee http://acdsee.com til at se billederne inkl. slideshow

Adobe PhotoShop http://adobe.dk/products/photoshop/main.html til at
redigere. Det langt mest udbredte produkt. Nok det bedste produkt, men det
koster 7000 - 10.000 kr. for ny version.

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : Jacob

Dato : 08-09-03 17:53

"Fums" <spam.er@uønsket.irc> wrote in message
> [...]
> redigere. Det langt mest udbredte produkt. Nok det bedste produkt, men det
> koster 7000 - 10.000 kr. for ny version.

Og så er der Adobe Photoshop Elements til under kr. 1.000,-. Det er
lillebroren til ovennævnte og kan det meste af det storebroren kan.

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-09-03 16:32

On Mon, 8 Sep 2003 16:20:16 +0200, "Vivet" <vivetsect@hotmail.com>
wrote:

>Hej fotonørder..

Hej Vivet

>Længe har jeg gået om drømt om at få et digitalt kamera, og nu er drømmen
>sørme gået i opfyldelse.

Tillykke & god fornøjelse!

>Jeg mangler bare et rigtig godt program til at holde orden på alle
>billederne med.

I øvrigk kan det gratis

http://www.irfanview.com/

altid anbefales

>På forhånd mange tak.

Værsgo!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Tommy

Dato : 08-09-03 17:01

"Vivet" <vivetsect@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
røde
> øjne osv..
> ..og så må man gerne kunne opdele billederne i forskellige kategogier.

Jeg bruger Adobe's PhotoShop Album som opfylder dine krav, ydermere holder
det styr på dine billeder på f.eks. CD'er.

Fra : Claus Smith

Dato : 08-09-03 17:03

ACDsee er et godt bud på software til at holde styr på dine billeder og lave
slideshows på skærmen.

Set i Computercity til 599,- på tilbud.

Er blandt andet et af de programmer som ligger fast på mine maskiner til
foto og billedebehandling.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 08-09-03 17:14

Claus Smith skrev:

> ACDsee er et godt bud på software til at holde styr på dine billeder og lave
> slideshows på skærmen.
>
> Set i Computercity til 599,- på tilbud.

Melder man sig ind i HP's billedskole, så får man det på en cd - gratis
vel at mærke...

--
Kenneth Olsen      kenneth@olsen.dk

"There are 10 types of people in the world... those who understand
binary and those who don't."

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 08-09-03 18:58

Kenneth Olsen skrev:

> Melder man sig ind i HP's billedskole, så får man det på en cd - gratis
> vel at mærke...

Hvilken version af ACDsee følger med?

Jeg havde installeret ACDsee 3.1b, som gik ned for ingen verdens
ting. Kunne heller ikke vise alle thumbnails'ene. Kun bøvl med
denne vers.

Efter en format af harddisken, er IrfanView vers. 3.85 lagt ind
- og den er indtil videre meget stabil.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 08-09-03 19:10

Svend Erik Bertelsen skrev:

> Hvilken version af ACDsee følger med?

Version 4, men er efterhånden noget tid siden, så kan være de har
opgraderet den siden...

Fra : Fums

Dato : 08-09-03 21:58

Kenneth Olsen skrev news:3F5CAAB7.18CE3FC0@olsen.dk
> Melder man sig ind i HP's billedskole, så får man det på en cd - gratis
> vel at mærke...

Be om link

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : emj

Dato : 08-09-03 22:11

On Mon, 8 Sep 2003 22:58:26 +0200, "Fums" <spam.er@uønsket.irc> wrote:

>Be om link
hvad med at gætte på
www.hp.dk?
Hilsen emj

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 08-09-03 22:12

www.hp.dk næsten logisk...

Fra : Fums

Dato : 09-09-03 02:39

Kenneth Olsen skrev news:3F5CF095.A1003C09@olsen.dk
> www.hp.dk næsten logisk...

http://www.hp.dk/billedskolen havde hjulet en hel del mere. Måske det var
lettere at finde hvis jeg var mere vågen, men det tog sin tid.

Det ser interessant ud, er det noget som holder/er det forståelig?

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : emj

Dato : 09-09-03 03:12

On Tue, 9 Sep 2003 03:38:44 +0200, "Fums" <spam.er@uønsket.irc> wrote:

> www.hp.dk næsten logisk...
>
>http://www.hp.dk/billedskolen havde hjulet en hel del mere. Måske det var
>lettere at finde hvis jeg var mere vågen, men det tog sin tid.

Du tagerda ingen skade af at lave lidt selv
Hilsen emj

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 08-09-03 22:24

> Jeg mangler bare et rigtig godt program til at holde orden på alle
> billederne med.
http://www.fotoportal.dk/artikler/fotoalbums.aspx --> ShowMaker virker om et
ok bud.

Jan