Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lidelser ved køb af kamera i Tyskland
Fra : Mads G

Dato : 08-09-03 14:36

Man gør sig flere overvejelser når man skal købe et kamera. Jeg har nu
måttet sande at de er få sammenlignet med at forsøge at købe et kamera
på nettet i Tyskland.

Til at begynde med har jeg brugt www.aktueller-preisvergleich.de men
fundet at
www.geizhals.at/deutschland/ har et ganske fint rating system af de
forskellige forhandlere. Det er jo rart når man pludselig befinder sig
i lidt af en jungle.

Jeg fandt hurtigt nogle butikker hvor et Canon G5 var billigt. Det
viste sig dog hurtigt at de fleste, jeg fik svar fra, kun sender
indenfor den tyske grænse. Langt størstedelen af dem tager slet ikke
VISA og blandt dem der gør, er det primært kun østrigske & tyske kort.
Hvad der er særligt ved østrigske visakort vides ikke, men det er vist
noget med at kunne verificere adressen. Jamen – afsenderadressen kan
jo afvige forsøgte jeg.

Her i gruppen er www.technikdirekt.de tidligere blevet anbefalet - en
website på flere sprog som desuden tager alle former for kreditkort.
Jeg fandt da også et ganske godt tilbud her – og bestiller et Canon G5
inkl. 1 GB microdrive til 763 euro + 17,5 euro i forsendelse. Fint
tilbud.

Jeg får ingen bekræftelse på min bestilling. To dage senere får jeg
dog en e-mail:

"regarding the amount of your order it is not possible to accept
payment per creditcard without checking the adress.
It is necessary to povide us with a reference.
Therefore we need copies of your ID Card and your creditcard via fax
or scanned as attachment per e-Mail."

Hvem har dog en scanner? - modstræbende går jeg ned til kiosken og
betaler 30 kroner for at sende en kopi af de dokumenter. Det varer dog
ikke længe før jeg får en ny e-mail:

"thank you for sending us your copies.
Unfortunately the copy of your creditcard is too black. Please send us
a new version."

Det kan vel ikke undre man ikke orker mere bøvl! Er der nogen der har
haft gode oplevelser andetsteds?

/Mads

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-09-03 14:52

> [...]
> It is necessary to povide us with a reference.

> Det kan vel ikke undre man ikke orker mere bøvl! Er der nogen der har

Hmmm... jeg har da handlet med technikdirect mange gange, uden nogenform for
problemer. Jeg er aldrig blevet afkrævet kopier af hverken kørekort eller
vielsesattest. Jeg har modtaget varerne velindpakkede og præcist til den
aftalte tid.

Bo //

Fra : Martin K. R.

Dato : 08-09-03 14:51

"Bo Bjerre" <post@sidebanen.dk> wrote in message

> [...]
> vielsesattest. Jeg har modtaget varerne velindpakkede og præcist til den

Ja, det var noget de indførte for nylig (dette år svjh), fordi der var for
mange svindlere blandt køberne. Dem der allerede VAR kunder hos dem da det
blev indført, bliver ikke bedt om disse oplysninger, og når man først er
blevet godkendt spørger de ikke om det næste gang.
Du behøver i øvrigt ikke gå gennem alt det bøvl med kopierne (og flere
banker fraråder denne metode), men kan bede din bank om at overføre pengene
til deres konto. Det er ligeså acceptabelt.

MVH,
Martin

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-09-03 15:44

"Martin K. R." <mr@get2net.dk> wrote in message

> Du behøver i øvrigt ikke gå gennem alt det bøvl med kopierne (og flere
> banker fraråder denne metode), men kan bede din bank om at overføre
pengene
> til deres konto. Det er ligeså acceptabelt.

Det kan man fra mange homebanking programmer, og det koster gebyrer. Sydbank
har dog en "grænsekonto", der muliggør gebyrfri flytning af penge mellem DK
og DE-land.

Bo //

Fra : Martin K. R.

Dato : 08-09-03 16:32

> [...]
Sydbank
> har dog en "grænsekonto", der muliggør gebyrfri flytning af penge mellem

Ja, det koster et gebyr, men man behøver KUN gøre det på den måde denne ene
gang. Herefter er man godkendt og oprettet som kunde, og kan betale med VISA
kort på normal vis næste gang.

Martin

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 08-09-03 15:29

> [...]

> for problemer. Jeg er aldrig blevet afkrævet kopier af hverken kørekort
> eller vielsesattest. Jeg har modtaget varerne velindpakkede og præcist

Enig - de har mine varmeste anbefalinger!

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Martin K. R.

Dato : 08-09-03 16:37

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> wrote in message
> "Bo Bjerre" <post@sidebanen.dk> wrote in

> Enig - de har mine varmeste anbefalinger!

Også mine. Dog har jeg et lille kritikpunkt: Da man ikke umiddelbart kan se
om en vare er på lager (OK, man kan maile og spørge...), er det med nogen
frygt og bæven man læser den e-mail man får et par dage efter bestillingen.
Hvis der under en vare står "ist bereits für Sie bestellt", så betyder det
at den ikke er lagervare, og så kan det vare læææænge inden den dukker op

Man _kan_ dog afbestille den igen...

Martin

Fra : Bested

Dato : 08-09-03 14:59

Lidt ærgeligt at det skal være så tricky at bestille i udlandet.
Jeg fandt også nogle ret gode tilbud på nettet, men jeg droppede det igen da
jeg ikke rigtigt var klar over hvordan jeg skulle, og om det ville fungerer.
Så i stedet har jeg brugte shopman.dk som jo også får deres vare fra
Tyskland - oven i købet til en meget fair pris (dog har de lige sat den 250
op siden jeg bestilte!!). Jeg ved ikke om det går godt, det er første gang
jeg bestiller der, så nu må vi se om jeg får mit kamera ;) (også G5 iøvrigt
:) til 4612 + 256 (forsendelse)+ 285 (ekspeditionsgebyr)

Fra : Bested

Dato : 08-09-03 15:08

Fra : Ole Larsen

Dato : 08-09-03 22:43

"Mads G" <mads@genefke.com> skrev i en meddelelse
> Det kan vel ikke undre man ikke orker mere bøvl! Er der nogen der har
> haft gode oplevelser andetsteds?
>
> /Mads
Jeg har købt gennem Nurtec. Kun forudbetaling. Så tog det en uge, godt og
vel, efter de 3 dage overførslen tog. Incl. Dansk brugsanvisning og Europa &
Dansk garanti.
Men jeg synes at man bør se sig om. Som tidl. nævnt er der gode besparelser
på nogle ting, men ikke på andre, så man må sørge.

--
Mvh, Ole.
Gør det lettere for alle : Slet det du ikke kommenterer og skriv under det

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-09-03 16:13

"Morten Bested" <morten@bested.net> wrote in message
> Lidt ærgeligt at det skal være så tricky at bestille i udlandet.Jeg fandt

Jeg ser 3 eksemplarer af samme indlæg, og så tricky er det ikke at handle i
DE-land )

Bo //

Fra : Morten Bested

Dato : 09-09-03 15:56

Hehe, dooooh. Mit indlæg blev ikke vist, så jeg prøvede et par gange. Senere
fandt jeg ud af at mine nyhedsgrupper slet ikke blev opdateret (virker fint
idag, underligt!)

Fra : Morten Bested

Dato : 08-09-03 16:26

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 08-09-03 17:37

Hej Mads

Jeg har med stor succes brugt camera-discount.de , jeg købte et s50 med 256
mb cf-kort, taske og usb-kort læser for 663 Euro.

Dertil skal dog lægges et p&t gebyr på 100 kr, da det var på efterkrav.

Og hvis man skal vurdere et firma på deres kundehjælp er de i top, de havde
glemt og sende kortlæseren med, jeg ringede til dem og fortalte det som det
var, og så havde jeg min kortlæser 4 dage senere selvfølgelig uden
beregning.

MVH
Lars Helmer Andersen

Fra : stadez

Dato : 08-09-03 18:50

prøv www.nomatica.com - der er danske priser på og god service

Fra : Hans Kruse

Dato : 08-09-03 18:53

Har lige bestilt en Canon 10D og en EF USM 28-135mm IS linse. Blev også bedt
om kopi af ID og CC og sendte et scan og så var alt ok. Alternativt kunne
jeg have taget et billede med et digital camera og sendt dette. Jeg synes
det er et rimeligt krav butikken stiller. Jeg venter stadig på at få
tilsendt varerne, da det ikke var på lager.
Mvh, Hans

Fra : Mads G

Dato : 08-09-03 22:13

> [...]
> jeg have taget et billede med et digital camera og sendt dette. Jeg synes
> det er et rimeligt krav butikken stiller.

Om det er rimeligt eller ej er i mine øjne højst diskutabelt. Uanset
om jeg havde haft et kamera eller en scanner ved hånden er det
uanstændigt at bede kunder tage billeder af meget personfølsomme
informationer og sende dem via WWW. De beder om dem for 'security
reasons' - men hvor er mine garantier for at deres systemer er
'sikre', at den e-mail ikke misbruges, opsnappes af andre,
videresendes, rammes af virus etc...?

Husk på du nu skal oplyse bagsidens kontrolcifre - dem kan du kun
oplyse såfremt du sidder med kortet i hånden. Gør du ikke det er der
stor sandsynlighed for at kortet snart er spærret. Desuden er det, så
vidt jeg ved, ikke forhandleren som skal dække svindlen...

/Mads

Fra : Ivan Vogelius

Dato : 09-09-03 01:13

Okay, det er noget bøvl de har fundet på der, men det er kun en gang du skal
gøre det, og der er mange penge sparet (sammenlignede for nogen tid siden
med januarudsalget i Japan foto og prisen på mit gear var ca 11000 DKR i
tyskland og 17000 i DK - så gebyret for en bankoverførsel første gang skulle
nok kunne tjenes ind)

Jeg har selv handlet med dem en hel del gange og er fra før de indførte
kopi-finten og kan ligesom de andre bekræfte, at de tager visa uden at kny
når du først står i deres kunderegister. Til gengæld bliver man jo en
trofast kunde, når man nu ved de leverer, og hvor meget bøvl der kan være
med at købe med visa fra de tyske forhandlere

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-09-03 19:25

Måske ikke klart, men det er rimeligt at man kan godtgøre hvem man er, men
måden kan diskuteres. Digitale signaturer skulle hjælpe med tiden.

Fra : pwa

Dato : 08-09-03 18:56

> [...]
> a new version."
>
> Det kan vel ikke undre man ikke orker mere bøvl! Er der nogen der har

-----------------------

It`a wild wild world out there....
prøve engang at se www.shopman.dk
iflg pris sparer du en hel del..og lad så være med at sende kopier af dit
creditcard.
i bedste meneing pwa.

Fra : Ole Larsen

Dato : 08-09-03 19:27

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 08-09-03 21:10

"Mads G" <mads@genefke.com> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> Det kan vel ikke undre man ikke orker mere bøvl! Er der nogen der har
> haft gode oplevelser andetsteds?

Det lyder temmeligt træls
Jeg købte et Olympus C5050 i Februar sidste år hos PCWebstore24.de.
Det gik helt og aldeles smertefrit.
Jeg ringede ned og talte med en af dem i butikken (sikkert den eneste) og
fik at vide at de gerne ville sende pr. efterkrav.
Det koster selvfølgelig lidt i gebyr, men da der var en god besparelse
stadig væk, gjorde jeg det.
En uge efter bestilling og efter et par bekræftende E-mails kom mit kamera
hjem.

God oplevelse.... Kanon kamera

mvh Lars

Fra : thomas

Dato : 08-09-03 21:38

"Mads G" <mads@genefke.com> skrev i en meddelelse

snip

> Det kan vel ikke undre man ikke orker mere bøvl! Er der nogen der har
> haft gode oplevelser andetsteds?
>
> /Mads

http://www.shopman.dk/0search.asp?catid=37&offset=30

Har ikke prøvet dem, men prisen ser lavere ud, og så burde de forestå
bøvlet.....
(Jeg ville nok hæve (t)euro i min bank og drøne til flensburg - mener at
have set det i butik til ca. kkr 5½)

Når det er så svært at k ø b e - hvad sker der så, hvis der kommer en
garantirep?

/Thomas