Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Prøver igen, hund i profil.
Fra : Per Andresen

Dato : 08-09-03 09:45

Hej NG

Efter at have fordøjet de løftede pegefingre iforb. med
mit mislykkede forsøg på at lægge et enkelt billede ud,
prøver jeg igen, på en forhåbentlig sikker måde.

Samme tekst som før.

Øver for tiden i at tage portrætter.
Er starter med min hund.
Er det OK eller hvad siger I ??

www.webstien.dk/galleri/billeder/botan_profil_040903.jpg

mvh
Per

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-09-03 10:31

"Per Andresen" <admin@webstien.dk> skrev i en meddelelse

> Øver for tiden i at tage portrætter.
> Er starter med min hund.
> Er det OK eller hvad siger I ??

Beskåret alt, alt for tæt efter min smag. Der mangler især luft under
hovedet. Fint med modlys, men du mangler at bløde skyggen lidt op (set på en
TFT, der muligvis ikke yder dit billeder fuld retfærdighed mht.
kontrastforhold og farver), f.eks. ved brug af flash eller ved at reflektere
lyset med f.eks. et stykke hvidt karton. Baggrund dejlig uskarp.

--
-Jens B.

Fra : Per Andresen

Dato : 08-09-03 15:36

Hej Jens

Tak for kritikken.

Dog forstår jeg ikke helt hvad du mener med "beskåret alt
for tæt".
Har zoomet ind på hunden og taget billedet, ikke andet.

Gider du uddybe det?
Hvad er TFT??

mvh
Per

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-09-03 09:01

"Per Andresen" <admin@webstien.dk> skrev i en meddelelse

> Dog forstår jeg ikke helt hvad du mener med "beskåret alt
> for tæt".

At der mangler lidt "luft" omkring hovedet, især neden under.

> Har zoomet ind på hunden og taget billedet, ikke andet.
> Gider du uddybe det?

Så har du - efter min smag - zoomet lige tæt nok.

> Hvad er TFT??

Som en anden skriver, refererer jeg til min skærm, der er af typen TFT
(altså en fladskærm). Grunden til at jeg nævner min skærm er, at den
muligvis ikke yder dit billede helt samme retfærdighed som en "gammeldag"
CRT-skærm med billedrør.

--
-Jens B.

Fra : Per Andresen

Dato : 08-09-03 18:02

Hej Jens

Tak for kritikken, men hvad er TFT??????

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 08-09-03 18:25

Per Andresen wrote:
> Tak for kritikken, men hvad er TFT??????

En fladskærm (LCD).

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Nine-tenths of the universe is the
jakob@dataloger.dk | knowledge of the position and direction

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-09-03 10:59

Hej Per,

en streg til den mørke side, men ellers fint. Jeg holder selv meget af
modlys. At bruge hunden er helt fint, hvis du kan få den til at samarbejde.
Det eneste problem ved en mørk hund i modlys er at den giver en stor
kontrast i billedet. Kunne du have haft lidt lys på var det endnu bedre. Jeg
kan ikke selv lide bblitz, men foretrækker en lille hvid flamingo plade til
at reflektere.

Men ellers find en lysere hund...
Bo //

Fra : Per Andresen

Dato : 08-09-03 15:42

Hej Bo

En lysere hund, jo jo, har faktisk et billede af
min nabos dejlige hund Kali, se link nedenunder.

www.webstien.dk/galleri/billeder/kali_250203.jpg

godt nok taget i medlys.

Ellers tak for kommentaren.

mvh
Per

Fra : Per Andresen

Dato : 08-09-03 17:59

Hej Bo

Håber, at denne mail når sit mål?

Har prøvet at svare og sende nyt billede for ca 2 timer
siden. Åbentbart uden succes.
Prøver igen med risiko for dobbelteffekt.

Min nabos dejlig hund Kali er lys, hun er
taget i medlys.

www.webstien.dk/galleri/billeder/kali_250203.jpg

Forresten, tak for svaret.

Fra : Per Andresen

Dato : 08-09-03 20:41

Hej i som svarede

Har forsøgt med 2 indlæg som ikke gik igennem.
De første 2 var mere uddybende.
Men.
Tak for svarene

mvh