Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"Fuji Finepix S602 Zoom" nogen erfaringer?
Fra : Sparre

Dato : 07-09-03 07:34

Hejsa

Overvejer MEGET at købe ovenstående kamera, vil se om jeg kan få det i
hånden hos en af de lokale fotoforhandlere på mandag.

Men anyway er der nogen MEGA dårlige ting ved kameraret som jeg skal gøres
opmærksom på, findes der andre der er bedre i samme prisklasse? Ligger vægt
på mange indstillingsmuligheder, manuel fokus osv.

--
Sparre

Fra : Bested

Dato : 07-09-03 08:23

Ingen tvivl om at det er et godt kamera, men har også sine problemer. Du kan
læse konklusions siden på dpreviw.com og læse om de dårlige ting ved den.
Blandt andet har den kun 3,1 millioner effektive pixels som bliver
"interpoleret" til 6 megapixels.

Jeg håber du har kigget på nogle af de andre kameraer også, som jeg skrev
til dig sidst ;)

Fra : Sparre

Dato : 07-09-03 09:41

> [...]
> læse konklusions siden på dpreviw.com og læse om de dårlige ting ved den.
> Blandt andet har den kun 3,1 millioner effektive pixels som bliver

Ja det virker som er godt kamera, omkring de 3.1 mp som bliver til 6 er jeg
ikke så bange da Fuji's honning CCD får gode ord med på vejen.

Jeg er blevet meget hooked på SLR-Like typen da det virker som om sådan et
kamera ligger ufatteligt godt i hånden.

Til mit behov virker det som et godt valg....jeg vil se om fotopusherne har
det her i byen, det kan jo være jeg får udslet af det

--
Sparre

Fra : TBP

Dato : 07-09-03 18:54

Hej.

Får subj. imorgen. Har købt den hos Shopman,ca. 4300,- alt. inc. - også
levering.......
Hvis du kan vente til senere på ugen,kan jeg give dig mit førstehåndsindtryk
af dyret..........

MVH
Torben

Fra : Sparre

Dato : 07-09-03 18:58

> [...]
> levering.......
> Hvis du kan vente til senere på ugen,kan jeg give dig mit

Ok, køber sikkert også hos shopman, glæder mig til at høre fra dig, så
hurtigt som muligt

--
Sparre

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 07-09-03 21:35

Den eneste "lille" hage ved Fuji er reparationstiden.......... hvis den
bliver defekt, er der en reparationstid på ml. 2 til 6 mdr, tro mig jeg
har et FinePix 40 til rep. lige nu....................

mvh Flemming Pedersen

Fra : Holger

Dato : 08-09-03 00:02

Har du overvejet det sprit-nye s5000 fra Fuji?
http://dpreview.com/articles/fujifilms5000/

Jeg har lige haft et på prøve, i 5 dage og er meget imponeret over
hvad det kan præstere. Og så til den pris: 4500.- i butikkerne.
Den eneste 'anke' jeg kan finde på er at der ikke er en "hot-shoe" til
en extern flash. Og så at xD-kortene er for dyre..

Holger

Fra : Sparre

Dato : 08-09-03 04:39

> [...]
> Den eneste 'anke' jeg kan finde på er at der ikke er en "hot-shoe" til
> en extern flash. Og så at xD-kortene er for dyre..

En af grundene til at jeg sikkert vælger et s602z er at det kan klare flere
forskellige kort, har nemli lidt af hvert til at ligge

Og har netop en "hot-shoe" flash liggende...en god en...siger min far...hehe

--
Sparre

Fra : Dr.Ralph

Dato : 08-09-03 06:50

> [...]
> Den eneste 'anke' jeg kan finde på er at der ikke er en "hot-shoe" til
> en extern flash. Og så at xD-kortene er for dyre..

Æhh.....Fuji 602 bruger ikke XD kort, men CF og smartmedia kort.
De nye Fuji 5000 og 7000 bruger XD og CF.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : John Sahl

Dato : 08-09-03 08:06

Dr.Ralph <dr.ralph@removesol.dk> wrote:
> Æhh.....Fuji 602 bruger ikke XD kort, men CF og smartmedia kort.
> De nye Fuji 5000 og 7000 bruger XD og CF.

Måske du skulle læse indlægget igen og se at han netop
skriver om 5000'eren.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/