Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Q: Coolpix3100 eller Canon A70 ?
Fra : ThomasT

Dato : 06-09-03 19:52

Spørgsmål til fotofolket!

Jeg går og kigger lidt på at købe et bedre digi-cam end det HP120 jeg har
nu. Jeg har fået anbefalet Canon A70 og Nikon Coolpix 3100.
Jeg ved ikke hvilket et jeg skal vælge, men da jeg startede min søgen efter
nyt kamara havde jeg kravene:

- Så lille, at man gider at tage det med.
- Maxpris på 3000,-
- Skal kunne tage billedet hurtigst muligt efter man har tændt kamaraet.
- Min. 3 MegaPixels
- Skal være let at bruge (Definition: Må godt kunne lidt ekstra end bare
"point'n'shoot", men det skal være rimeligt nemt og overskueligt).
- Så meget optisk zoom som muligt.

Mine spørgsmål til gruppen:

-Hvilket af de 2 ville I vælge?
-Er der evt. et andet kamara der kan hamle op med de 2 under 3000,-
-De forudindstillede programmer coolpix'en har, giver de et godt resultat?
-Har I evt. et link, hvor man kan læse en test af de 2?

Venlig hilden
Thomas & Vicki

Fra : H.Kragelund

Dato : 06-09-03 20:49

> -Har I evt. et link, hvor man kan læse en test af de 2?

www.dpreview.com

mvh
henrik

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 06-09-03 21:01

ThomasT wrote:
> Jeg går og kigger lidt på at købe et bedre digi-cam end det HP120 jeg har
> nu. Jeg har fået anbefalet Canon A70 og Nikon Coolpix 3100.

Kig lidt tilbage i gruppen - der står en smule om det valg, og en del om
A70 (du kan evt søge med groups.google.com)

Jeg vil anbefale A70, men jeg har det selv, så jeg er ikke ret objektiv

På dpreview.com 's anmeldelse af A70 omtales begge de to kameraer
gentagne gange.

Muligheden for at sætte dem op "Side by Side" (i menuen) er også lækker
nok (selv om det er et lidt simpelt syn på sagen).

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-03 18:55

ThomasT <FJERN-DETTEthth@teliamail.dk> wrote:

> [...]
> - Skal være let at bruge (Definition: Må godt kunne lidt ekstra end bare
> "point'n'shoot", men det skal være rimeligt nemt og overskueligt).

Nikon er dejligt lille, men ligger meget bedre i hånden end de
sædvanlige kantede kompaktkameraer. Det skulle være godt til Makro. Det
har til gengæld ikke så mange manuelle muligheder, blitzen rækker knap
så langt som Canons, og der er ingen hjælpelampe til autofokus i svagt
lys.
Canon er større og tungere end Nikon. Det skyldes bl.a., at det
har fire AA-batterie, hvor Nikon har to. Til gengæld holder de mig
bekendt længere. Der er jo dobbelt så mange batterier. Der følger ikke
oplader eller opladelige batterier med til Canon, men det gør der vist
til Nikon i Danmark (men vist ikke i USA). Canon er det eneste kamera i
prisklassen, der kan indstilles helt manuelt. Det har hjælpelampe til
autofokus i svagt lys. Blitzen rækker lidt længere end Nikons. Makro er
knap så godt. Der kan sættes forsatslinser på til både vidvinkel og
tele. Man kan få en undervandskasse. Menuerne kan indstilles til dansk.
Det kan de ikke på Nikon.

> -Er der evt. et andet kamara der kan hamle op med de 2 under 3000,-

Det er svært at sige. Måske Sony Cybershot DSC-P72. Det er også et
dejligt kamera.

> -De forudindstillede programmer coolpix'en har, giver de et godt resultat?

Læs om dem i testene.

http://www.steves-digicams.com/
http://www.imaging-resource.com/
http://www.dcresource.com/