Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
rundt billede ?
Fra : Gerner

Dato : 05-09-03 22:19

Hvordan laves et billede rundt, uden at miste noget af billedet ?

--
Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID

Fra : Michael Holm

Dato : 05-09-03 23:27

Hvad mener du?

Du kan muligvis bruge følgendene procedure:

Tag fat i to af billedets kanter, og fold dem ind mod hinanden, så de danner
en cylinder.....

--Michael

Fra : Fums

Dato : 05-09-03 23:58

Michael Holm skrev news:bjb2jc$1gj0$1@news.cybercity.dk
> Hvad mener du?

Vel på samme måde som Viggo Mortensen har gjort på en del af sine fotos. Jeg
vil også gerne kunne

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 06-09-03 07:39

Hmmmm, Jeg antager du taler om skuespiller viggo mortensen, som jo får ca
10.000.000 hits på google, og for hvem det gælder at det ikke nytter meget,
også at søge efter photo eller gallery?

--Michael

Fra : Fums

Dato : 06-09-03 10:59

Michael Holm skrev news:bjbvda$2fa3$1@news.cybercity.dk
> Hmmmm, Jeg antager du taler om skuespiller viggo mortensen, som jo får ca
> 10.000.000 hits på google, og for hvem det gælder at det ikke nytter
meget,
> også at søge efter photo eller gallery?

Du skal bare gå de rigtige steder hen Brandts Passage 37 & 43, Odense
http://www.brandts.dk/foto/index.html

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : Steen L. Nielsen

Dato : 06-09-03 11:12

"Fums" <spam.er@uønsket.irc> wrote in news:bjcb5o$2to2$1@news.cybercity.dk:

> http://www.brandts.dk/foto/index.html

Hvad med at bruge HP Photolabel program

Steen

Fra : Fums

Dato : 06-09-03 12:11

Steen L. Nielsen skrev news:Xns93EE7C287A776SLN@62.243.74.162
> Hvad med at bruge HP Photolabel program

Er det noget som kan købes som et særskilt produkt?

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : Steen L. Nielsen

Dato : 06-09-03 14:24

"Fums" <spam.er@uønsket.irc> wrote in news:bjcfbd$1hv$1@news.cybercity.dk:

> Steen L. Nielsen skrev news:Xns93EE7C287A776SLN@62.243.74.162
>
> Er det noget som kan købes som et særskilt produkt?

Det ved jeg ikke. Jeg har i tidernes morgen downloaded det fra HP
men lad være med at spørge efter et link.
Steen

Fra : Gerner

Dato : 06-09-03 09:10

On Sat, 6 Sep 2003 00:26:53 +0200, "Michael Holm" <Michael@Holm.org> wrote in
dk.fritid.foto:

>Hvad mener du?

Det er et indscannet billede som senere skal sidde som label på en fotocd.
Det er vigtigt at også hjørnerne kommer med.

>Du kan muligvis bruge følgendene procedure:
>
>Tag fat i to af billedets kanter, og fold dem ind mod hinanden, så de danner
>en cylinder.....

Det bliver ikke et rundt billede.

Fra : Michael Holm

Dato : 06-09-03 09:19

Nårh nej, det gør det heller ikke.

Det var ironisk.

--M

Fra : Michael Holm

Dato : 06-09-03 10:59

Hmmm, Jeg forstår ikke problemet.

Vil du squeeze et regtangulært billede så det passer på en CD, uden at skære
hjørnerne af? Så bliver movitet jo forvrænget?

Fra : Storm

Dato : 06-09-03 15:29

> [...]

> Det er et indscannet billede som senere skal sidde som label på en fotocd.
> Det er vigtigt at også hjørnerne kommer med.

Du kan "næsten" gøre det med PhotoShop. Billedet bliver forvrænget og
mishandlet, men hvis det er effekten du er ude efter kan du placere dit
billede billede i midten og lave canvas-size større og kvadratisk.
Bedst hvis billedet også er kvadratisk. Herefter kan du give det et par
gange Filter - Distort - Sperize.
Siderne bliver klemt så meget så noget af motivet her næsten forsvinder.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas Madsen

Dato : 06-09-03 12:52

Gerner skrev:

> Hvordan laves et billede rundt, uden at miste noget af billedet ?

Et digitalt billede kan aldrig blive rundt. Det vil altid være
firkantet, men du kan snyde programmer til kun at vise en del af
billedet og derved skabe en illusion af at det er rundt. Hvordan
du bedst gør det kommer an på hvilket billedbehandlingsprogram du
har adgang til og også hvad du skal bruge billedet til (tryk/print
eller internetbrug).

Prøv evt. at kigge tråden 'Cirkelrund beskæring af billede' i
<news:dk.edb.grafik> fra d. 05/09-03. Det første indlæg i tråden
er dette: <news:3f587679$0$24693$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>.

Madsen.

Fra : Ole Sundberg

Dato : 06-09-03 13:15

In article <pbvhlvcphfun9uvae3j0kvqt7mt391cf6p@4ax.com>,
Gerner <nospamadress@postkasse.dk> wrote:

> Hvordan laves et billede rundt, uden at miste noget af billedet ?

Hvad med et 6 mm fiskeoje....

Ole

Fra : Gerner

Dato : 06-09-03 15:28

On Fri, 05 Sep 2003 23:18:57 +0200, Gerner <nospamadress@postkasse.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

>Hvordan laves et billede rundt, uden at miste noget af billedet ?

Tak for svarerne.
Har selv label software og billedredigreingsværktøj.
Men mangler noget der kan bøje top og bund så man får et rundt billede uden tab
af hjørnerne, fra | til ( og ) |.

Det kan jo godt lade sig gøre i et Tekstbehandlingsværktøj at bøje lige tekst
til rund tekst. Så jeg tænkte.........

Fra : emj

Dato : 06-09-03 16:24

On Sat, 06 Sep 2003 16:27:35 +0200, Gerner <nospamadress@postkasse.dk>
wrote:

>Det kan jo godt lade sig gøre i et Tekstbehandlingsværktøj at bøje lige tekst
>til rund tekst. Så jeg tænkte.........

Hvis det bare er teksten, du vil have til at køre rundt om et "let
forvrænget" rundt billede i yderkanten, så kan du godt lave det i PSP
eller PS.
Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 06-09-03 16:38

On Sat, 06 Sep 2003 17:24:17 +0200, emj <emj@stofanet.dk> wrote:

>Hvis det bare er teksten, du vil have til at køre rundt om et "let
>forvrænget" rundt billede i yderkanten, så kan du godt lave det i PSP
>eller PS.

Eller måske lidt mere kreativt, så kok her
http://www.catarific.com/tutorials/8circulartext.html
Hilsen emj

Fra : Michael Holm

Dato : 06-09-03 16:57

Aha....

Hent et bredt billede ind i photoshop. Vælg så Filter/distort/polar
coordinates.