Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Telelinse
Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 05-09-03 15:44

Har læst nogle indlæg i dag vedrørende telelinser.
Det lød spændende og vil gerne købe et.

Har pt 7 gange optisk zoom. Den største telelinse jeg kunne finde var 3
gange.

Har jeg så hvad der svare til 10 gange zoom eller er det 21?

Jan

Fra : Jacob

Dato : 05-09-03 17:27

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> wrote in message
> [...]
> gange.
>
> Har jeg så hvad der svare til 10 gange zoom eller er det 21?

21

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 05-09-03 19:25
Fra : Jack L.

Dato : 06-09-03 14:02

Jan Emil Christiansen wrote:
> Har læst nogle indlæg i dag vedrørende telelinser.
> Det lød spændende og vil gerne købe et.

Forhåbentlig har du også søgt på nettet om linsens kvalitet, fx hos
www.dpreview.com :)

Hilsen Jack

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 06-09-03 21:13

> Forhåbentlig har du også søgt på nettet om linsens kvalitet, fx hos
> www.dpreview.com :)
Har jo ikke fundet en linse endnu som passer i en dk online shop. Hvis jeg
engang finder et kan kritikken komme der.

Jan

Fra : Steffen

Dato : 08-09-03 23:51

> [...]

> gange.
>
> Har jeg så hvad der svare til 10 gange zoom eller er det 21?

Du har stadig 7 gange zoom.

Hvis du f.ex. har et 28-200 mm objektiv og sætter en 3x konverter på, så
får du et 84-600 mm objektiv.

mvh
steffen

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 08-09-03 23:59

> Hvis du f.ex. har et 28-200 mm objektiv og sætter en 3x konverter på, så
> får du et 84-600 mm objektiv.
Tak for svar.

Jan

Fra : rAnders

Dato : 08-09-03 21:18

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gange.
>
> Har jeg så hvad der svare til 10 gange zoom eller er det 21?

7 gange zoom 3 gange > 7 x 3 = 21

Hvis man nur har 200 gange zoom og forstørre det 2 gange så får man 400
gange zoom og ikke 202 gange zoom

rAnders.