Foto
IBM760 5420
Teil 3020
7x kikkert foran 3x A40 :-)
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-09-03 11:02

Ja, nu skulle jeg altså lige prøve det, og jeg blev rimelig overrasket over
resultatet

Jeg prøvede at holde en gammel 7x 50ø kiggert op foran mit digital kamera
med 3x zoom (A40). Begge ting et håndholdt, så det kan helt sikkert gøres
bedre.

mvh Frank

Fra : Jesper

Dato : 05-09-03 11:16

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3f585dcf$0$28240$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> med 3x zoom (A40). Begge ting et håndholdt, så det kan helt sikkert gøres

KØBER SGU EN GAMMEL KIKKERT.............

hehehehehehehehe

Slet ikke dårligt billede....

Jesper. 8 stjernet amatør.....

Fra : Peter Schrøder

Dato : 05-09-03 11:24

"Frank K. Jensen" skrev
> Jeg prøvede at holde en gammel 7x 50ø kiggert op foran mit digital kamera
> med 3x zoom (A40). Begge ting et håndholdt, så det kan helt sikkert gøres
> bedre.

Jamen, det er jo præcis det en teleforsatslinse gør!
Inden du overvejer et objektivdæksel med hul i, til
mere permanent montage, skal du lige være opmærksom
på at ikke alle kameraer kan tåle at ha' en tung
fætter hæftet på selve objektivet. Man kvæster nemt
autofokus og mekanikken i objektivet.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-09-03 12:15

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse

> "Frank K. Jensen" skrev
>
> Jamen, det er jo præcis det en teleforsatslinse gør!

Jeps

> [...]
> på at ikke alle kameraer kan tåle at ha' en tung
> fætter hæftet på selve objektivet. Man kvæster nemt

A40 er et kompakt kamera og der kan ikke monteres noget på objektivet. Der
kan dog monteres noget inde ved selve kameraet, men jeg tror at fatningen er
af plastik, så hvis jeg prøver at fumle lidt med en mere permanent monering,
så vil jeg altid sørge for at kikkerten ikke hænger i kameraet, men at
kameraet hænger i kikkerten, da kamereat ikke er særligt tungt.

mvh Frank

Fra : JK

Dato : 05-09-03 12:44

On Fri, 5 Sep 2003 12:02:14 +0200, "Frank K. Jensen"
<mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>med 3x zoom (A40). Begge ting et håndholdt, så det kan helt sikkert gøres

Det er du ikke den eneste der har fundet på. Ornitologer bruger
digital kameraer sammen med 30x teleskoper.

Fidusen med et digitalkamera er bare, at brændvidden er så kort, at
diameteren er lille, og der er intet problem med at kigge ind i
okularet uden at få afskæring.

Men digital kameraet skal fokuseres manuelt på uendelig !

Et lille paprør, f.eks. fra en toiletrulle, er en lille hjælp også.

http://www.md.ucl.ac.be/peca/test/a.html

http://www.digiscoping.co.uk/

hilsen

John

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-09-03 12:58

"JK" <johnknuhtsenREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er du ikke den eneste der har fundet på. Ornitologer bruger
> digital kameraer sammen med 30x teleskoper.

Det har jeg heller aldrig sagt Det skulle bare lige prøves, efter jeg
havde posted http://www.pbase.com/signalman/test i en anden tråd, og så blev
jeg så overrasket over, hvor let det var at få til at virke, at jeg bare
lige ville poste det her.

> Men digital kameraet skal fokuseres manuelt på uendelig !

Hmmm.... Jeg brugte AF på makro. Det kommer vel an på hvordan kikkerten er
fokuseret

mvh Frank

Fra : Timsah

Dato : 05-09-03 15:20

Jamen, så må jeg prøve at få et bilede af Mars med det Hubble teleskop. Gad
vide, om det kan stå foran min A60èr ????

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-09-03 21:58

"Timsah" <aoude@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jamen, så må jeg prøve at få et bilede af Mars med det Hubble teleskop.
Gad
> vide, om det kan stå foran min A60èr ????

hehe

Jeg skal nok fixe det så det kan sættes fast, hvis du bare får det derop

mvh Frank

Fra : kenneth

Dato : 05-09-03 21:25

> [...]
> med 3x zoom (A40). Begge ting et håndholdt, så det kan helt sikkert gøres

Er det Dogme zoom ?

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 05-09-03 21:58

"kenneth" <kenneth@nowhere.net> skrev i en meddelelse

> "Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in message
> over

> Er det Dogme zoom ?

Jeps, det er i hvert fald billigt

mvh Frank

Fra : Erik Graversen

Dato : 05-09-03 22:00

> [...]
> med 3x zoom (A40). Begge ting et håndholdt, så det kan helt sikkert gøres

Se også: http://www.digitalastronomy.com/html/canon_telescope_adapters.asp

--

RYGESTOP UDEN STRESS:
http://home1.stofanet.dk/erikgr/