Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Portræt
Fra : lars bo

Dato : 05-09-03 00:54

Hej Ng
Et enkelt hundebillede, som også ligger på mit galleri fra idag.
Hvad mener i om det?

--
hilsen
lars bo

PS.: Når du får tid, så kommenter andres billeder!

Fra : Michael Holm

Dato : 05-09-03 09:00

Billedet er for såvidt fint nok, men det er en skam at der er mørke træer
bagved snuden. Det havde været meget bedre hvis der kun havde været himmel
bagved dyret, så ville det være et langt bedre billede.

--Michael

Fra : lars bo

Dato : 05-09-03 12:09

Hej Michael

> Billedet er for såvidt fint nok, men det er en skam at der er mørke træer
> bagved snuden. Det havde været meget bedre hvis der kun havde været himmel
> bagved dyret, så ville det være et langt bedre billede.

Nu var jeg ellers lige så stolt , men jeg kan godt se hvad du mener, nu
du siger det.
Jeg skal til stranden i aften, så må jeg jo prøve igen.

Fra : John

Dato : 05-09-03 12:27

"lars bo" <lbh@postkasse.com> skrev i en meddelelse
> Hej Ng
> Et enkelt hundebillede, som også ligger på mit galleri fra idag.
> Hvad mener i om det?

Vinklen er fin fin. Men der er et par problemer, som gør at billedet ikke
hæver sig over mængden:

1. Din film eller din scanner eller dit digitalkamera har problemer med
kontrasten i billedet. Læg mærke til, hvorledes al informationen i skyggerne
er tabt.

2. Dyrets øjne henligger i total skygge = intet liv eller kontakt

3. Baggrunden distraherer. Den skal enten være anderledes, eller meget mere
sløret.

Prøv at se under "Dyreliv" her :

http://www.jkhansen.dk/galleri.htm

På det første billede, kan du se et eksempel på hvor godt det virker, når
der er liv i øjnene og baggrunden er kastet helt ud af fokus.

Billede nummer fire er et eksempel på brug af fill-in flash. Uden fill-in,
ville ørene blot have været et par skygger der ragede op fra hovedet.
Samtidigt giver flashen "liv" i øjet.

Håber du kan bruge min mening....
--
MVH
John K Hansen

Fra : lars bo

Dato : 05-09-03 13:32

Hej John

> Vinklen er fin fin.

Jeg takker.

> 1. Din film eller din scanner eller dit digitalkamera har problemer med
> kontrasten i billedet. Læg mærke til, hvorledes al informationen i
skyggerne
> er tabt.

Her må scanneren nok få en del af skylden. For på papirbilledet er der
faktisk hår at se under kæbe og på hals, i det der ligger i total skygge på
scanningen. Det eneste sted der er total skygge er hvor øret kaster skyggen.
Billedet er taget med en Fuji Superia 200 ISO, som jeg bruger når der er
rimeligt lyst.

> 2. Dyrets øjne henligger i total skygge = intet liv eller kontakt som du
efterlyser.

Jeg har lige kontrolleret papirbilledet, og her er der "en smule" farve i
øjet. Ikke meget men dog nok til at det viser lidt liv,

> 3. Baggrunden distraherer. Den skal enten være anderledes, eller meget
mere
> sløret.

Ja, også Michael var inde på dette, og nu da I har pointeret dette, kan jeg
godt se det.

Jeg takker for din grundige gennemgang.

Fra : core99

Dato : 05-09-03 12:56

Sjovt, jeg kommer sådan til at tænke på Mike Tyson når ser på det.

Ellers ser det rigtig professionelt ud...

--

core99@delite.dk (remove first two after@)
PGP key availiable

Fra : lars bo

Dato : 05-09-03 13:16

Hej core99

> Sjovt, jeg kommer sådan til at tænke på Mike Tyson når ser på det.

Der er faktisk også en del lighedspunkter hun er nemlig noget af en
fighter der skal holdes i kort snor.

Fra : lars bo

Dato : 07-09-03 02:07

Hej Alle
Tak for jeres interesse.
Jeg har nu fået rettet lidt på min scanner, og på min side ligger der et
bedre kopi af dette billede.