Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaring med www.kamerahuset.dk ?
Fra : Ingrid

Dato : 04-09-03 08:44

Er der nogen der har erfaring med at købe hos www.kamerahuset.dk ? (Især når
man ikke lige bir i København)

Hvordan er deres kundesupport ?

Og generelt - når man køber sit kamera via nettet - hvordan er det så med
garanti ? Man er vel nødt til at afhandle eventuele problemer hos dem man
køber hos. Eller gælder garanti på f.x. et Nikon camera hos alle dem der
sælger Nikon ?

Mvh.
Ingrid

Fra : Fums

Dato : 04-09-03 09:02

Ingrid skrev news:N2C5b.3$ZD.1@news.get2net.dk.
> Hvordan er deres kundesupport ?

Jeg har ikke handlet med dem endnu (Olympus C-750 er udsolgt over hele
landet) så jeg kan ikke svarer på hvordan supporten er i den forbindelse,
men de to emails jeg har sendt dem om aftenen har de begge gange på tidligt
næste dag, hvilket jeg sætter stor vægt på.

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : Lars Møller

Dato : 04-09-03 21:32

Hej Fums

Vi har C-750 på lager

Med venlig hilsen
Lars Møller
Renholt Foto
www.renholt.dk

---------------------------------

Fra : Per Bau

Dato : 04-09-03 21:37

"Lars Møller" <lars@lmfoto.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Fums
>
> Vi har C-750 på lager
>
> Med venlig hilsen
> Lars Møller
> Renholt Foto
> www.renholt.dk

Kunne du ikke holde den slags uden for gruppen? Det hører ikke til her.

http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto
<snip>
Privat køb og salg af udstyr henvises til 'dk.loppemarked' og der ønskes
heller ikke kommercielle tilbud om fotoartikler eller andet i gruppen.
<snip slut>

/Per

FUT dk.admin.netikette

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 05-09-03 09:26

On Thu, 4 Sep 2003 22:36:49 +0200, "Per Bau" <perbau@hotmail.com>
wrote:

>"Lars Møller" <lars@lmfoto.dk> skrev i en meddelelse

>Kunne du ikke holde den slags uden for gruppen? Det hører ikke til her.

Hvorfor egentlig ikke ?. det er da en oplysning, efter den megen
sukken og stønnen over at det bemeldte camera ikke kunne skaffes.
Ydermere kommer Lars ofte med megen hjælp i korte præcise
besvarelser på problemer.
Camerahuset og Gabs har da fået langt mere reklame, uden at yde
noget specielt til gengæld.
Klap hesten
mvh Ebbe

Fra : Fums

Dato : 05-09-03 11:11

Ebbe Hansen skrev news:a2iglvgpq8gjpumbprdvm2j4tt3nolt9ke@news.stofanet.dk
> [...]
> besvarelser på problemer.
> Camerahuset og Gabs har da fået langt mere reklame, uden at yde

Jeg er glad for informationen. Desværre er det godt nok en kategori for
Olympus kameraer på hans site, men den er tom (altså ingen kameraer til at
købe). Det var vel mere rigtigt om han havde skrevet til mig på den
emailadresse, som er på mit site, men når det er så kort skrevet som her
synes jeg det er okay.

PS: Hans emailadresse virker heller ikke. Mit brev kom retur med en fejl.

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : Thomas Corell

Dato : 06-09-03 10:26

Ebbe Hansen wrote:

> [...]
> besvarelser på problemer.
> Camerahuset og Gabs har da fået langt mere reklame, uden at yde

Du er opmærksom på at tråden kører videre i dk.admin.netikette, hvor du
(også) postede dit indlæg ?

FUT dk.admin.netikette

--
Don't waste space

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-09-03 09:28

Ingrid wrote:
> [...]
problemer hos
> dem man køber hos. Eller gælder garanti på f.x. et Nikon camera

De køber kameraerne gennem de almindelige danske importører, så
det skulle der ikke være problemer med.

Jeg har købt mit Canon G3 derinde, men jeg hentede det selv,
så jeg kan ikke svare på hvordan de mht til postordresalg.

Men de svarede pænt hurtigt på mail.

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 04-09-03 20:48

> Er der nogen der har erfaring med at købe hos www.kamerahuset.dk ?
>
> Hvordan er deres kundesupport ?

Jeg har købt mit kamera derinde og synes de leverer en god service. Jeg
har haft mit kamera til reparation pga. skidt på CCD'en og der var
absolut ingen problemer hverken kos Kamerahuset eller hos importøren.
Fem kokkehuer...

/ole

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-03 21:58

Ingrid <kysbruden@NOSPAMgmx.net> wrote:

> Er der nogen der har erfaring med at købe hos www.kamerahuset.dk ? (Især
> når man ikke lige bir i København)

Jeg bor i Esbjerg. Jeg var på besøg i København. Jeg gik ind til
Kamerahuset, pegede på et kamera i vinduet og bad om det. Jeg betalte og
gik. Ingen problemer.

> Hvordan er deres kundesupport ?

Ved det ikke.

> [...]
> køber hos. Eller gælder garanti på f.x. et Nikon camera hos alle dem der

Kamerahuset sælger kun kameraer, der er importerert af den officielle
danske importør. Der er derfor dansk vejledning med, og den danske
importør står bag garantien på kameraet. I princippet skal man kunne
indlevere kameraet til garantireparation hos enhver fotohandler, der
forhandler det mærke. Jeg spurgte om det hos Kamerahuset. Han nævnte, at
nogle fotohandlere var sure på dem, så de ville ikke tage imod kameraer
købt hos dem. Men det gælder nok kun i København. Med lidt held kender
fotohandleren i provinsen ikke kamerahuset, og så ved han ikke, at han
skal være sur på dem. Jeg tror derfor ikke, at du vil få problemer. Har
du problemer, så kan du altid kontakte den danske importør, der står med
ansvaret i sidste ende.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-09-03 23:19

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) skrev :

>Har
>du problemer, så kan du altid kontakte den danske importør, der står med
>ansvaret i sidste ende.

Nej, det gør forretningen, der har solgt varen.

Det er ham, der har forpligtigelserne over for kunden.
--
Knud

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-03 23:27

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Nej, det gør forretningen, der har solgt varen.
>
> Det er ham, der har forpligtigelserne over for kunden.

Hvordan kan man så indlevere kameraet til garantireparation hos en anden
fotohandler, end det er købt? Jeg kender ikke aftalen mellem importør og
forhandler, men jeg troede da, at importøren havde det endelige ansvar.
Det er måske ikke importøren, der skal betale?
For nylig var der en artikel i vist nok Politiken om at købe sit
kamera på nettet. De spurgte den danske importør af Canon om, hvad man
skulle gøre, hvis kameraet gik i stykker, og det var parallelimporteret,
og internetbutikken var gået fallit. Importøren sagde, at man skulle
kontakte dem, og så skulle de nok finde en løsning. For Canon stod
selvfølgelig inde for sine produkter, og det var jo ikke kundens skyld,
at det var gået galt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-09-03 00:42

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) skrev :

>Hvordan kan man så indlevere kameraet til garantireparation hos en anden
>fotohandler, end det er købt?

Det er service henholdsvis en fremmed forhandler og importør
yder, som de ikke er forpligtiget til at yde.

Det er sælgeren, der har denne.

Hvordan sælgeren og importøren ordner reklamationer under
reklamationsperioden er kunden uvedkommende.

Fut: news:dk.forbruger
--
Knud

Fra : Lars Møller

Dato : 04-09-03 23:32

Hej Henrik

Lad mig begynde med at sige at vi til enhver tid vil modtage kameraer til
garantireparation - både dansk importerede og udenlandske (hvis der er
garanti på dem!).

Men hvis du læser købeloven så har forbrugeren udelukkende krav at stille
over for den detailforretning han/hun købte varen af - ikke over for
importøren/grossisten. At vi som detailforretning normalt får dækket
garantien på varen i en given periode (1-30 år) er sagen uvedkommende for
forbrugeren i den forbindelse. Hav også i tankerne at indleverer du varen
hos en anden forretning end hvor du har købt den, så står denne forretning
med alle omkostningerne (forsendelse, tidsforbrug osv.) uden at have solgt
varen og dermed uden at have haft indtægten. Vi modtager som sagt gerne
garantisager, men jeg kan godt forstå at nogle af mine kollegaer modsætter
sig det, set udfra både førnævnte forhold og udfra konkurrencen med
netbutikkerne som ikke har samme omkostninger.

Vi har det bare sådan at alle kunder skal have bedst mulig service - også
selv om de først bliver kunder efterfølgende!

Med venlig hilsen
Lars Møller
Renholt Foto
www.renholt.dk

-----------------------------

Fra : Fums

Dato : 05-09-03 00:43

Henrik Münster skrev news:1g0sa92.1cn6zm01r7p7puN%henrik@muenster.dk
> [...]
> skal være sur på dem. Jeg tror derfor ikke, at du vil få problemer. Har
> du problemer, så kan du altid kontakte den danske importør, der står med

Du (og andre) får Kamerahuset til at lyde som et skummelt sted. Hvad er
forskellen på dem og de 400 andre forhandlere i Danmark?

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : Thomas Corell

Dato : 05-09-03 13:44

Fums wrote:
> Henrik Münster skrev news:1g0sa92.1cn6zm01r7p7puN%henrik@muenster.dk

> Du (og andre) får Kamerahuset til at lyde som et skummelt sted. Hvad er
> forskellen på dem og de 400 andre forhandlere i Danmark?

Da ingen andre har svaret...

Jeg mener misseren skyldes at andre fotohandlere er sure, fordi de mener
at kamerahuset sælger deres produkter for billigt. Men det er kun noget
jeg mener at have hørt, så tag det ikke for mere end det.

Måske andre vil byde ind ?

--
Don't waste space

Fra : Fums

Dato : 05-09-03 14:55

Thomas Corell skrev news:slrnblh17t.1vve.intheNO.SPAMnews@mail.corell.dk
> Jeg mener misseren skyldes at andre fotohandlere er sure, fordi de mener
> at kamerahuset sælger deres produkter for billigt. Men det er kun noget
> jeg mener at have hørt, så tag det ikke for mere end det.

Olympus Camedia C-750UZ (som jeg har kig på) findes billigere hos både
ITbutikken, BilligeFilm og FastFoto... men det kan da også være at de er
upopulære og prisen svinger også kun 3 kr såeee

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : Thomas Corell

Dato : 05-09-03 15:06

Fums wrote:
> [...]
> ITbutikken, BilligeFilm og FastFoto... men det kan da også være at de er
> upopulære og prisen svinger også kun 3 kr såeee

Nu snakkes der om traditionelle fotoforhandlere, hvor man kan gå ind i
en butik og snakke med nogen.

SVJH var Kamerahuset en af de første der solgte udstyr til
"internetpriser" i en "rigtig" forretning. Og det var ikke populært i
de etablerede kredse, at undebyde de andre (så meget).

--
Don't waste space

Fra : Jan

Dato : 05-09-03 16:42

"Thomas Corell" <intheNO.SPAMnews@corell.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at kamerahuset sælger deres produkter for billigt. Men det er kun noget
> jeg mener at have hørt, så tag det ikke for mere end det.

Det er korrekt at f.eks Bingo Foto (Pristakleren) er ret sure på
Kamerahuset, fordi de har dumpet priserne. De glemmer bare at de i sin tid
selv bombede priserne i forhold til de etablerede butikker.

Jan

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-03 19:20

Fums <spam.er@u¯nsket.irc> wrote:

> Du (og andre) får Kamerahuset til at lyde som et skummelt sted. Hvad er
> forskellen på dem og de 400 andre forhandlere i Danmark?

Det beklager jeg meget. Det har slet ikke været min mening. Jeg skriver
jo netop, at i modsætning til mange af netbutikkerne, som
parallelimporterer kameraer, så får Kamerahuset sine fra den officielle
danske importør. Der er derfor dansk vejledning med, og der burde ikke
være problemer med at få ordnet kameraet under garantien. Det er altså
et mindre "skummelt" sted end netbutikkerne, om du vil.
"Problemet" er bare, at Kamerahuset sælger til meget lavere
priser end de øvrige fotohandlere ønsker (eller kan, måske). De andre
fotohandlere er derfor sure på Kamerahuset. De kan derfor finde på at
nægte at tage imod et kamera til garantireparation, hvis det er købt hos
Kamerahuset. Men så kan man jo bare gå ind til Kamerahuset eller sende
kameraet til dem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-09-03 21:39

> [...]

>fotohandlere er derfor sure på Kamerahuset. De kan derfor finde på at
>nægte at tage imod et kamera til garantireparation, hvis det er købt hos

Det kan en anden forhandler, da altid nægte at gøre uanset om
kameraet ikke var købt i en forretning, der sælger til
dumpingpris eller ej.

Det er kun forhandleren, der har solgt en vare, der har nogle
forpligtigelser under den lovpligtige toårige
reklamationsperiode.

Evt. kan der være noget med »verdensgaranti« eller lign., men så
er det importøren, der står for dette.
--
Knud

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-03 21:51

> [...]

> reklamationsperiode.
>
> Evt. kan der være noget med »verdensgaranti« eller lign., men så

Sjovt nok har jeg lige haft en garantisag med min Palm PDA. Der skal jeg
gå ind på Palms hjemmeside og udfylde skema etc. Forhandleren har ikke
noget med det at gøre.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-09-03 22:29

> [...]

>Sjovt nok har jeg lige haft en garantisag med min Palm PDA. Der skal jeg
>gå ind på Palms hjemmeside og udfylde skema etc. Forhandleren har ikke

Du kan forlange, at forhandleren skal tage sig af det.

Fut: news:dk.forbruger
--
Knud