|
| Erfaring med www.kamerahuset.dk ? Fra : Ingrid |
Dato : 04-09-03 08:44 |
|
Er der nogen der har erfaring med at købe hos www.kamerahuset.dk ? (Især når
man ikke lige bir i København)
Hvordan er deres kundesupport ?
Og generelt - når man køber sit kamera via nettet - hvordan er det så med
garanti ? Man er vel nødt til at afhandle eventuele problemer hos dem man
køber hos. Eller gælder garanti på f.x. et Nikon camera hos alle dem der
sælger Nikon ?
Mvh.
Ingrid
| |
Fums (04-09-2003)
| Kommentar Fra : Fums |
Dato : 04-09-03 09:02 |
|
Ingrid skrev news:N2C5b.3$ZD.1@news.get2net.dk.
> Hvordan er deres kundesupport ?
Jeg har ikke handlet med dem endnu (Olympus C-750 er udsolgt over hele
landet) så jeg kan ikke svarer på hvordan supporten er i den forbindelse,
men de to emails jeg har sendt dem om aftenen har de begge gange på tidligt
næste dag, hvilket jeg sætter stor vægt på.
--
Venlig hilsen
Fums Fotolog
http://fums.dk
| |
Lars Møller (04-09-2003)
| Kommentar Fra : Lars Møller |
Dato : 04-09-03 21:32 |
|
Hej Fums
Vi har C-750 på lager
Med venlig hilsen
Lars Møller
Renholt Foto
www.renholt.dk
---------------------------------
"Fums" <spam.er@uønsket.irc> skrev i en meddelelse
news:bj6rih$2cbj$1@news.cybercity.dk...
> Ingrid skrev news:N2C5b.3$ZD.1@news.get2net.dk.
> > Hvordan er deres kundesupport ?
>
> Jeg har ikke handlet med dem endnu (Olympus C-750 er udsolgt over hele
> landet) så jeg kan ikke svarer på hvordan supporten er i den forbindelse,
> men de to emails jeg har sendt dem om aftenen har de begge gange på
tidligt
> næste dag, hvilket jeg sætter stor vægt på.
>
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Fums Fotolog
> http://fums.dk
>
>
| |
Per Bau (04-09-2003)
| Kommentar Fra : Per Bau |
Dato : 04-09-03 21:37 |
|
"Lars Møller" <lars@lmfoto.dk> skrev i en meddelelse
news:3f57a151$0$443$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Fums
>
> Vi har C-750 på lager
>
> Med venlig hilsen
> Lars Møller
> Renholt Foto
> www.renholt.dk
Kunne du ikke holde den slags uden for gruppen? Det hører ikke til her.
http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto
<snip>
Privat køb og salg af udstyr henvises til 'dk.loppemarked' og der ønskes
heller ikke kommercielle tilbud om fotoartikler eller andet i gruppen.
<snip slut>
/Per
FUT dk.admin.netikette
| |
Ebbe Hansen (05-09-2003)
| Kommentar Fra : Ebbe Hansen |
Dato : 05-09-03 09:26 |
|
On Thu, 4 Sep 2003 22:36:49 +0200, "Per Bau" <perbau@hotmail.com>
wrote:
>
>"Lars Møller" <lars@lmfoto.dk> skrev i en meddelelse
>news:3f57a151$0$443$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hej Fums
>>
>> Vi har C-750 på lager
>>
>> Med venlig hilsen
>> Lars Møller
>> Renholt Foto
>> www.renholt.dk
>
>Kunne du ikke holde den slags uden for gruppen? Det hører ikke til her.
Hvorfor egentlig ikke ?. det er da en oplysning, efter den megen
sukken og stønnen over at det bemeldte camera ikke kunne skaffes.
Ydermere kommer Lars ofte med megen hjælp i korte præcise
besvarelser på problemer.
Camerahuset og Gabs har da fået langt mere reklame, uden at yde
noget specielt til gengæld.
Klap hesten
mvh Ebbe
| |
Fums (05-09-2003)
| Kommentar Fra : Fums |
Dato : 05-09-03 11:11 |
|
Ebbe Hansen skrev news:a2iglvgpq8gjpumbprdvm2j4tt3nolt9ke@news.stofanet.dk
> Hvorfor egentlig ikke ?. det er da en oplysning, efter den megen
> sukken og stønnen over at det bemeldte camera ikke kunne skaffes.
> Ydermere kommer Lars ofte med megen hjælp i korte præcise
> besvarelser på problemer.
> Camerahuset og Gabs har da fået langt mere reklame, uden at yde
> noget specielt til gengæld.
Jeg er glad for informationen. Desværre er det godt nok en kategori for
Olympus kameraer på hans site, men den er tom (altså ingen kameraer til at
købe). Det var vel mere rigtigt om han havde skrevet til mig på den
emailadresse, som er på mit site, men når det er så kort skrevet som her
synes jeg det er okay.
PS: Hans emailadresse virker heller ikke. Mit brev kom retur med en fejl.
--
Venlig hilsen
Fums Fotolog
http://fums.dk
| |
Thomas Corell (06-09-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Corell |
Dato : 06-09-03 10:26 |
|
Ebbe Hansen wrote:
>
> Hvorfor egentlig ikke ?. det er da en oplysning, efter den megen
> sukken og stønnen over at det bemeldte camera ikke kunne skaffes.
> Ydermere kommer Lars ofte med megen hjælp i korte præcise
> besvarelser på problemer.
> Camerahuset og Gabs har da fået langt mere reklame, uden at yde
> noget specielt til gengæld.
> Klap hesten
Du er opmærksom på at tråden kører videre i dk.admin.netikette, hvor du
(også) postede dit indlæg ?
FUT dk.admin.netikette
--
Don't waste space
| |
Jan Vestergaard (04-09-2003)
| Kommentar Fra : Jan Vestergaard |
Dato : 04-09-03 09:28 |
|
Ingrid wrote:
> Og generelt - når man køber sit kamera via nettet - hvordan er
det så
> med garanti ? Man er vel nødt til at afhandle eventuele
problemer hos
> dem man køber hos. Eller gælder garanti på f.x. et Nikon camera
hos
> alle dem der sælger Nikon ?
De køber kameraerne gennem de almindelige danske importører, så
det skulle der ikke være problemer med.
Jeg har købt mit Canon G3 derinde, men jeg hentede det selv,
så jeg kan ikke svare på hvordan de mht til postordresalg.
Men de svarede pænt hurtigt på mail.
--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør besvares i gruppen.
| |
Ole Gyldenløve (04-09-2003)
| Kommentar Fra : Ole Gyldenløve |
Dato : 04-09-03 20:48 |
|
> Er der nogen der har erfaring med at købe hos www.kamerahuset.dk ?
>
> Hvordan er deres kundesupport ?
Jeg har købt mit kamera derinde og synes de leverer en god service. Jeg
har haft mit kamera til reparation pga. skidt på CCD'en og der var
absolut ingen problemer hverken kos Kamerahuset eller hos importøren.
Fem kokkehuer...
/ole
| |
Henrik Münster (04-09-2003)
| Kommentar Fra : Henrik Münster |
Dato : 04-09-03 21:58 |
|
Ingrid <kysbruden@NOSPAMgmx.net> wrote:
> Er der nogen der har erfaring med at købe hos www.kamerahuset.dk ? (Især
> når man ikke lige bir i København)
Jeg bor i Esbjerg. Jeg var på besøg i København. Jeg gik ind til
Kamerahuset, pegede på et kamera i vinduet og bad om det. Jeg betalte og
gik. Ingen problemer.
> Hvordan er deres kundesupport ?
Ved det ikke.
> Og generelt - når man køber sit kamera via nettet - hvordan er det så med
> garanti ? Man er vel nødt til at afhandle eventuele problemer hos dem man
> køber hos. Eller gælder garanti på f.x. et Nikon camera hos alle dem der
> sælger Nikon ?
Kamerahuset sælger kun kameraer, der er importerert af den officielle
danske importør. Der er derfor dansk vejledning med, og den danske
importør står bag garantien på kameraet. I princippet skal man kunne
indlevere kameraet til garantireparation hos enhver fotohandler, der
forhandler det mærke. Jeg spurgte om det hos Kamerahuset. Han nævnte, at
nogle fotohandlere var sure på dem, så de ville ikke tage imod kameraer
købt hos dem. Men det gælder nok kun i København. Med lidt held kender
fotohandleren i provinsen ikke kamerahuset, og så ved han ikke, at han
skal være sur på dem. Jeg tror derfor ikke, at du vil få problemer. Har
du problemer, så kan du altid kontakte den danske importør, der står med
ansvaret i sidste ende.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark
| |
Knud Gert Ellentoft (04-09-2003)
| Kommentar Fra : Knud Gert Ellentoft |
Dato : 04-09-03 23:19 |
|
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) skrev :
>Har
>du problemer, så kan du altid kontakte den danske importør, der står med
>ansvaret i sidste ende.
Nej, det gør forretningen, der har solgt varen.
Det er ham, der har forpligtigelserne over for kunden.
--
Knud
| |
Henrik Münster (04-09-2003)
| Kommentar Fra : Henrik Münster |
Dato : 04-09-03 23:27 |
|
Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:
> henrik@muenster.dk (Henrik Münster) skrev :
>
> >Har du problemer, så kan du altid kontakte den danske importør, der står
> >med ansvaret i sidste ende.
>
> Nej, det gør forretningen, der har solgt varen.
>
> Det er ham, der har forpligtigelserne over for kunden.
Hvordan kan man så indlevere kameraet til garantireparation hos en anden
fotohandler, end det er købt? Jeg kender ikke aftalen mellem importør og
forhandler, men jeg troede da, at importøren havde det endelige ansvar.
Det er måske ikke importøren, der skal betale?
For nylig var der en artikel i vist nok Politiken om at købe sit
kamera på nettet. De spurgte den danske importør af Canon om, hvad man
skulle gøre, hvis kameraet gik i stykker, og det var parallelimporteret,
og internetbutikken var gået fallit. Importøren sagde, at man skulle
kontakte dem, og så skulle de nok finde en løsning. For Canon stod
selvfølgelig inde for sine produkter, og det var jo ikke kundens skyld,
at det var gået galt.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark
| |
Knud Gert Ellentoft (05-09-2003)
| Kommentar Fra : Knud Gert Ellentoft |
Dato : 05-09-03 00:42 |
|
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) skrev :
>Hvordan kan man så indlevere kameraet til garantireparation hos en anden
>fotohandler, end det er købt?
Det er service henholdsvis en fremmed forhandler og importør
yder, som de ikke er forpligtiget til at yde.
Det er sælgeren, der har denne.
Hvordan sælgeren og importøren ordner reklamationer under
reklamationsperioden er kunden uvedkommende.
Fut: news:dk.forbruger
--
Knud
| |
Lars Møller (04-09-2003)
| Kommentar Fra : Lars Møller |
Dato : 04-09-03 23:32 |
|
Hej Henrik
Lad mig begynde med at sige at vi til enhver tid vil modtage kameraer til
garantireparation - både dansk importerede og udenlandske (hvis der er
garanti på dem!).
Men hvis du læser købeloven så har forbrugeren udelukkende krav at stille
over for den detailforretning han/hun købte varen af - ikke over for
importøren/grossisten. At vi som detailforretning normalt får dækket
garantien på varen i en given periode (1-30 år) er sagen uvedkommende for
forbrugeren i den forbindelse. Hav også i tankerne at indleverer du varen
hos en anden forretning end hvor du har købt den, så står denne forretning
med alle omkostningerne (forsendelse, tidsforbrug osv.) uden at have solgt
varen og dermed uden at have haft indtægten. Vi modtager som sagt gerne
garantisager, men jeg kan godt forstå at nogle af mine kollegaer modsætter
sig det, set udfra både førnævnte forhold og udfra konkurrencen med
netbutikkerne som ikke har samme omkostninger.
Vi har det bare sådan at alle kunder skal have bedst mulig service - også
selv om de først bliver kunder efterfølgende!
Med venlig hilsen
Lars Møller
Renholt Foto
www.renholt.dk
-----------------------------
"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse
news:1g0sa92.1cn6zm01r7p7puN%henrik@muenster.dk...
> Ingrid <kysbruden@NOSPAMgmx.net> wrote:
>
> > Er der nogen der har erfaring med at købe hos www.kamerahuset.dk ? (Især
> > når man ikke lige bir i København)
>
> Jeg bor i Esbjerg. Jeg var på besøg i København. Jeg gik ind til
> Kamerahuset, pegede på et kamera i vinduet og bad om det. Jeg betalte og
> gik. Ingen problemer.
>
> > Hvordan er deres kundesupport ?
>
> Ved det ikke.
>
> > Og generelt - når man køber sit kamera via nettet - hvordan er det så
med
> > garanti ? Man er vel nødt til at afhandle eventuele problemer hos dem
man
> > køber hos. Eller gælder garanti på f.x. et Nikon camera hos alle dem der
> > sælger Nikon ?
>
> Kamerahuset sælger kun kameraer, der er importerert af den officielle
> danske importør. Der er derfor dansk vejledning med, og den danske
> importør står bag garantien på kameraet. I princippet skal man kunne
> indlevere kameraet til garantireparation hos enhver fotohandler, der
> forhandler det mærke. Jeg spurgte om det hos Kamerahuset. Han nævnte, at
> nogle fotohandlere var sure på dem, så de ville ikke tage imod kameraer
> købt hos dem. Men det gælder nok kun i København. Med lidt held kender
> fotohandleren i provinsen ikke kamerahuset, og så ved han ikke, at han
> skal være sur på dem. Jeg tror derfor ikke, at du vil få problemer. Har
> du problemer, så kan du altid kontakte den danske importør, der står med
> ansvaret i sidste ende.
> --
> Henrik Münster
> Esbjerg
> Danmark
| |
Fums (05-09-2003)
| Kommentar Fra : Fums |
Dato : 05-09-03 00:43 |
|
Henrik Münster skrev news:1g0sa92.1cn6zm01r7p7puN%henrik@muenster.dk
> Kamerahuset sælger kun kameraer, der er importerert af den officielle
> danske importør. Der er derfor dansk vejledning med, og den danske
> importør står bag garantien på kameraet. I princippet skal man kunne
> indlevere kameraet til garantireparation hos enhver fotohandler, der
> forhandler det mærke. Jeg spurgte om det hos Kamerahuset. Han nævnte, at
> nogle fotohandlere var sure på dem, så de ville ikke tage imod kameraer
> købt hos dem. Men det gælder nok kun i København. Med lidt held kender
> fotohandleren i provinsen ikke kamerahuset, og så ved han ikke, at han
> skal være sur på dem. Jeg tror derfor ikke, at du vil få problemer. Har
> du problemer, så kan du altid kontakte den danske importør, der står med
> ansvaret i sidste ende.
Du (og andre) får Kamerahuset til at lyde som et skummelt sted. Hvad er
forskellen på dem og de 400 andre forhandlere i Danmark?
--
Venlig hilsen
Fums Fotolog
http://fums.dk
| |
Thomas Corell (05-09-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Corell |
Dato : 05-09-03 13:44 |
|
Fums wrote:
> Henrik Münster skrev news:1g0sa92.1cn6zm01r7p7puN%henrik@muenster.dk
>>
>> ... Jeg spurgte om det hos Kamerahuset. Han nævnte, at
>> nogle fotohandlere var sure på dem, så de ville ikke tage imod kameraer
>> købt hos dem. Men det gælder nok kun i København...
>
> Du (og andre) får Kamerahuset til at lyde som et skummelt sted. Hvad er
> forskellen på dem og de 400 andre forhandlere i Danmark?
Da ingen andre har svaret...
Jeg mener misseren skyldes at andre fotohandlere er sure, fordi de mener
at kamerahuset sælger deres produkter for billigt. Men det er kun noget
jeg mener at have hørt, så tag det ikke for mere end det.
Måske andre vil byde ind ?
--
Don't waste space
| |
Fums (05-09-2003)
| Kommentar Fra : Fums |
Dato : 05-09-03 14:55 |
|
Thomas Corell skrev news:slrnblh17t.1vve.intheNO.SPAMnews@mail.corell.dk
> Jeg mener misseren skyldes at andre fotohandlere er sure, fordi de mener
> at kamerahuset sælger deres produkter for billigt. Men det er kun noget
> jeg mener at have hørt, så tag det ikke for mere end det.
Olympus Camedia C-750UZ (som jeg har kig på) findes billigere hos både
ITbutikken, BilligeFilm og FastFoto... men det kan da også være at de er
upopulære og prisen svinger også kun 3 kr såeee
--
Venlig hilsen
Fums Fotolog
http://fums.dk
| |
Thomas Corell (05-09-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Corell |
Dato : 05-09-03 15:06 |
|
Fums wrote:
> Thomas Corell skrev news:slrnblh17t.1vve.intheNO.SPAMnews@mail.corell.dk
>> Jeg mener misseren skyldes at andre fotohandlere er sure, fordi de mener
>> at kamerahuset sælger deres produkter for billigt. Men det er kun noget
>> jeg mener at have hørt, så tag det ikke for mere end det.
>
> Olympus Camedia C-750UZ (som jeg har kig på) findes billigere hos både
> ITbutikken, BilligeFilm og FastFoto... men det kan da også være at de er
> upopulære og prisen svinger også kun 3 kr såeee
Nu snakkes der om traditionelle fotoforhandlere, hvor man kan gå ind i
en butik og snakke med nogen.
SVJH var Kamerahuset en af de første der solgte udstyr til
"internetpriser" i en "rigtig" forretning. Og det var ikke populært i
de etablerede kredse, at undebyde de andre (så meget).
--
Don't waste space
| |
Jan (05-09-2003)
| Kommentar Fra : Jan |
Dato : 05-09-03 16:42 |
|
"Thomas Corell" <intheNO.SPAMnews@corell.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnblh17t.1vve.intheNO.SPAMnews@mail.corell.dk...
> Fums wrote:
> > Henrik Münster skrev news:1g0sa92.1cn6zm01r7p7puN%henrik@muenster.dk
> >>
> >> ... Jeg spurgte om det hos Kamerahuset. Han nævnte, at
> >> nogle fotohandlere var sure på dem, så de ville ikke tage imod kameraer
> >> købt hos dem. Men det gælder nok kun i København...
> >
> > Du (og andre) får Kamerahuset til at lyde som et skummelt sted. Hvad er
> > forskellen på dem og de 400 andre forhandlere i Danmark?
>
> Da ingen andre har svaret...
>
> Jeg mener misseren skyldes at andre fotohandlere er sure, fordi de mener
> at kamerahuset sælger deres produkter for billigt. Men det er kun noget
> jeg mener at have hørt, så tag det ikke for mere end det.
>
Det er korrekt at f.eks Bingo Foto (Pristakleren) er ret sure på
Kamerahuset, fordi de har dumpet priserne. De glemmer bare at de i sin tid
selv bombede priserne i forhold til de etablerede butikker.
Jan
| |
Henrik Münster (07-09-2003)
| Kommentar Fra : Henrik Münster |
Dato : 07-09-03 19:20 |
|
Fums <spam.er@u¯nsket.irc> wrote:
> Du (og andre) får Kamerahuset til at lyde som et skummelt sted. Hvad er
> forskellen på dem og de 400 andre forhandlere i Danmark?
Det beklager jeg meget. Det har slet ikke været min mening. Jeg skriver
jo netop, at i modsætning til mange af netbutikkerne, som
parallelimporterer kameraer, så får Kamerahuset sine fra den officielle
danske importør. Der er derfor dansk vejledning med, og der burde ikke
være problemer med at få ordnet kameraet under garantien. Det er altså
et mindre "skummelt" sted end netbutikkerne, om du vil.
"Problemet" er bare, at Kamerahuset sælger til meget lavere
priser end de øvrige fotohandlere ønsker (eller kan, måske). De andre
fotohandlere er derfor sure på Kamerahuset. De kan derfor finde på at
nægte at tage imod et kamera til garantireparation, hvis det er købt hos
Kamerahuset. Men så kan man jo bare gå ind til Kamerahuset eller sende
kameraet til dem.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark
| |
Knud Gert Ellentoft (07-09-2003)
| Kommentar Fra : Knud Gert Ellentoft |
Dato : 07-09-03 21:39 |
|
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) skrev :
>"Problemet" er bare, at Kamerahuset sælger til meget lavere
>priser end de øvrige fotohandlere ønsker (eller kan, måske). De andre
>fotohandlere er derfor sure på Kamerahuset. De kan derfor finde på at
>nægte at tage imod et kamera til garantireparation, hvis det er købt hos
>Kamerahuset.
Det kan en anden forhandler, da altid nægte at gøre uanset om
kameraet ikke var købt i en forretning, der sælger til
dumpingpris eller ej.
Det er kun forhandleren, der har solgt en vare, der har nogle
forpligtigelser under den lovpligtige toårige
reklamationsperiode.
Evt. kan der være noget med »verdensgaranti« eller lign., men så
er det importøren, der står for dette.
--
Knud
| |
Henrik Münster (07-09-2003)
| Kommentar Fra : Henrik Münster |
Dato : 07-09-03 21:51 |
|
Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:
> Det kan en anden forhandler, da altid nægte at gøre uanset om
> kameraet ikke var købt i en forretning, der sælger til
> dumpingpris eller ej.
>
> Det er kun forhandleren, der har solgt en vare, der har nogle
> forpligtigelser under den lovpligtige toårige
> reklamationsperiode.
>
> Evt. kan der være noget med »verdensgaranti« eller lign., men så
> er det importøren, der står for dette.
Sjovt nok har jeg lige haft en garantisag med min Palm PDA. Der skal jeg
gå ind på Palms hjemmeside og udfylde skema etc. Forhandleren har ikke
noget med det at gøre.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark
| |
Knud Gert Ellentoft (07-09-2003)
| Kommentar Fra : Knud Gert Ellentoft |
Dato : 07-09-03 22:29 |
|
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) skrev :
>Sjovt nok har jeg lige haft en garantisag med min Palm PDA. Der skal jeg
>gå ind på Palms hjemmeside og udfylde skema etc. Forhandleren har ikke
>noget med det at gøre.
Du kan forlange, at forhandleren skal tage sig af det.
Fut: news:dk.forbruger
--
Knud
| |
|
|