Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Database - hvilken
Fra : Bo M. Havmand

Dato : 03-09-03 19:10

Hej

Jeg har en del billeder, som efterhånden ligger lidt roddet på
harddisken.
derfor ville jeg gerne ha' en database, som kunne søge på forskellige
punkter. jeg er villig til at bruge et par minutter pr. billede, BARE
DET VIRKER... er der nogle der kan hjælpe med denne sag??

Med Venlig Hilsen
Bo M. Havmand

Fra : Tom

Dato : 03-09-03 19:13

> [...]
> punkter. jeg er villig til at bruge et par minutter pr. billede, BARE
> DET VIRKER... er der nogle der kan hjælpe med denne sag??

Gå 11 indlæg tilbage

--
Tom

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 03-09-03 19:17

Tak...

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 03-09-03 19:31

---> Tom

Tak for den hurtige respons, men det var ikke helt det jeg søgte. jeg
ville gerne ha' noget mere "tørt".
Bla. vil jeg gerne have at der kan søges efter dato, geografisk sted,
kategorier, ISO, Kamera, Linse, Blænde, Lukke, flash og så videre...

Med Venlig Hilsen
Bo M. Havmand

Fra : emj

Dato : 03-09-03 21:05

On Wed, 3 Sep 2003 18:31:09 +0000 (UTC), "Bo M. Havmand"
<bo_havmand@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Bla. vil jeg gerne have at der kan søges efter dato, geografisk sted,
>kategorier, ISO, Kamera, Linse, Blænde, Lukke, flash og så videre...

Jamen alt det kan du da også med Adobes photoAlbum.
Det er endda meget hurtigt at katalogisere billederne. Du kan søge på
alt hvad du ønsker og programmet gemmer en database på din HD, så du
altid kan se et prøvebillede i 640x480 uanset om originalen befinder
sig på en CD eller på din HD
Hent programmet. Det er gratis i 30 dage, såvidt jeg husker
Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-03 07:59

"Bo M. Havmand" <bo_havmand@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bla. vil jeg gerne have at der kan søges efter dato, geografisk sted,
> kategorier, ISO, Kamera, Linse, Blænde, Lukke, flash og så videre...

Adobe Photoshop Album
ACDSee
JASC Paint Shop, Photo Album

giver alle mulighed for at gemme disse informationer om hvert billede,
for bagefter at kunne søge på det. Der er desuden mulighed for selv
at definere felter i "databasen".

Mvh
Leif Jensen
www.advicecom.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-09-03 10:39

Og ThumbsPlus
http://www.cerious.com/

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-09-03 13:49

Peter Loumann wrote:
> Og ThumbsPlus
> http://www.cerious.com/

Og nu vi er igang, så er der også Imatch - efter min mening den
bedste - men det er jo en smagssag

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-09-03 13:56

On Thu, 4 Sep 2003 14:48:33 +0200, "Jan Vestergaard"
<jan@nomailjve.dk> wrote:

>det er jo en smagssag

Just præcis! Med så mange at vælge mellem der alle kan nogenlunde det
samme.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 04-09-03 21:31

> Bla. vil jeg gerne have at der kan søges efter dato, geografisk sted,
> kategorier, ISO, Kamera, Linse, Blænde, Lukke, flash og så videre...
>
> Med Venlig Hilsen
> Bo M. Havmand

Hej

Prøv at se på Styr på fotografierne, www.cse-it.dk her er alt indekseret og
søgbart og det ligger i en Access database som du har fri adgang til med
Access.

Mvh
Carsten Schack-Eriksen