Webspeed net-topologi
Fra : Hans D. Jensen

Dato : 09-04-01 10:25

Beklager at poste et ikke-xdsl indlæg, men jeg kan ikke finde en dk
newsgroup om WebSpeed, og denne var det nærmeste jeg kunne komme...

Er der nogen der kender til net-topologien i OnCable Internet (Internet via
TeleDanmark, nu TDC, nu OnCable, kabel tv)? Jeg ved de enkelte tilslutninger
har IP numre indenfor det private 10.x.x.x adresse-rum, men i hvor store
netværk. Er alle WebSpeed kunder, fra Gedser til Skagen, alle indenfor det
samme 10.x.x.x net (man har netmaske 255.0.0.0, så nogen burde man da se),
eller er enhederne mindre (by, amt, region...). Jeg har lagt mærke til, at
man fra 10.x.x.x nettet er forbindet via en 172.xxx adresse, som også er en
privat nummer serie, før man når gatewayen på en 193.xxx adresse, så måske
er mindre 10.xxxx net forbundet via et overordnet privat net på 172.xxx, før
man kommer "ud"??

Spørgsmålet er, om det er muligt at køre en Webserver, der så dog kun er
tilgængelig for andre WebSpeedere. Man får jo rigeligt med adresser (255 IP
numre) så lidt sjov kan man da sætte op ... der mangler dog lige en DNS
server på det private net...

Hans.
hans.d.jensen@mail.dk
(Jeg har ikke selv WS2 ... endnu)

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 09-04-01 11:14

Den Mon, 9 Apr 2001 11:25:27 +0200 skrev "Hans D. Jensen"
<hans.d.jensen@mail.dkX> :

>men jeg kan ikke finde en dk
>newsgroup om WebSpeed, og denne var det nærmeste jeg kunne komme...

dk.edb.internet.udbydere er din ven hvis ikke der er en passende
undergruppe.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/