Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon coolpix 5400-autofocus
Fra : Flemming Nath

Dato : 03-09-03 00:37

Efter svære overvejelser har jeg besluttet at købe et Nikon Coolpix
5400. I flere anmeldelser har jeg læst at dette kameras autofocus er
ret ringe, men hvor ringe? Er det noget man kan leve med?

Kameraet har en vidvinkel på hvad der svarer til 28 mm, og det lægger
jeg stor vægt på, så jeg kan godt acceptere at noget andet ikke er
helt optimalt. Men altså, den der autofocus, er den meget slem?

Mvh, Flemming Nath

Fra : Peter Schrøder

Dato : 05-09-03 11:34

"Flemming Nath" skrev...
> [...]
> jeg stor vægt på, så jeg kan godt acceptere at noget andet ikke er
> helt optimalt. Men altså, den der autofocus, er den meget slem?

Hvis du lægger mest vægt på de 28mm, behøver
du egentlig ikke at bekymre dig så meget om
autofokus'en. Ved brændvidden svarende
til 28mm vil dybdeskarpheden alligevel spænde
fra ca. optikkens overflade til uendelig.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply