Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til at se dato på digi-fotos.
Fra : Andersen

Dato : 02-09-03 21:38

Jeg har (desværre) hældt alle mine billeder ind i en
og samme mappe. Windows dato stempling er jo
fra den dag jeg hældte pågældende billede ind og
ikke det som kameraet har "sat" i selve billedefilen.
Er der et (eller flere) program(er) som hiver de datoer
frem uden man skal igennem en masse menuer ??

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 02-09-03 22:28
Fra : Thomas Corell

Dato : 03-09-03 10:17

Andersen wrote:
> [...]
> Er der et (eller flere) program(er) som hiver de datoer
> frem uden man skal igennem en masse menuer ??

http://www.sentex.net/~mwandel/jhead/ kan det du søger.

" -ft --> Set file modification time to Exif time."

Så en 'jhead -ft *' burde gøre tricket.

--
Don't waste space

Fra : Boya

Dato : 03-09-03 12:35

"Andersen" <andersen@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der et (eller flere) program(er) som hiver de datoer
> frem uden man skal igennem en masse menuer ??

Jeg har ikke et svar, men et ? til dig.

Hvordan bærer du dig ad med at ændre datoen på billedet, ved at flytte det ?

Jeg har Win 98 og selv om jeg opretter en ny mappe, omdøber mine billeder,
og flytter dem til den nye mappe, har de stadig datoen hvor de kom ind i
Computeren fra Kameraet. Og jeg kan stadig sortere dem v.h.a dato.

Det er kun hvis jeg ændrer på selve billedet, størrelse o.s.v. at billedet
får en ny dato.

Så jeg er meget nysgerrig over at vide hvad du har gjort

Hilsen Bo YA

Fra : Andersen

Dato : 03-09-03 17:32

"Boya" <barmand7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Andersen" <andersen@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har ikke et svar, men et ? til dig.
>
> Hvordan bærer du dig ad med at ændre datoen på billedet, ved at flytte det
?
Jeg må indrømme at jeg ikke har undersøgt sagen 100% men den dato der
står (når man vælger detaljeret visning i mappen) forekommer mig at være den
dato jeg hældte billedet ind i mappen og ikke den dag jeg tog billedet.
(Men nu bliver det tjekket *GG* )

> Jeg har Win 98 og selv om jeg opretter en ny mappe, omdøber mine billeder,
> og flytter dem til den nye mappe, har de stadig datoen hvor de kom ind i
> Computeren fra Kameraet. Og jeg kan stadig sortere dem v.h.a dato.
Jeps, hvis man flytter og ikke kopierer

> Det er kun hvis jeg ændrer på selve billedet, størrelse o.s.v. at billedet
> får en ny dato.
Derom ingen tvivl.

> Så jeg er meget nysgerrig over at vide hvad du har gjort
Det fremgår vidst ovenfor.

/Andersen

Fra : Michael Schrøder

Dato : 04-09-03 07:49

"Boya" <barmand7@hotmail.com> wrote in message

> Jeg har ikke et svar, men et ? til dig.
>
> Hvordan bærer du dig ad med at ændre datoen på billedet, ved at flytte det
?

Mit forrige kamera (Kodak DC-240) havde en USB tilslutning så kameraet
optrådte som et drev.

Når jeg brugte stifinder til at flytte billeder fra kameraet til HD så fik
alle billeder nyt timestamp.

Nu med en kortlæser har alle billeder det timestamp som kameraet har sat.

Jeg vil gætte på at det er et tilsvarende problem "Andersen" er ude i.

mvh Michael

Fra : Andersen

Dato : 04-09-03 15:29

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu med en kortlæser har alle billeder det timestamp som kameraet har sat.
>
> Jeg vil gætte på at det er et tilsvarende problem "Andersen" er ude i.

Det tror jeg du har ret i. "Problemet" er at vi har USB forb. på min PC,
mens min kones PC har kortlæser. Derefter hælder vi det ind på et
shared drev på serveren.

Fra : Andersen

Dato : 03-09-03 17:25

Tak for hjælpen.