Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G3 vs. G5
Fra : Claus Bjerre

Dato : 02-09-03 19:36

Mit spørgsmål til gruppen

Er forskellene mellem G5 og G3 de godt 1000 kr. værd, eller bør man i stedet
bruge pengene på extraudstyr fx hukommelseskort eller batteri nr to?

Claus Bjerre

Fra : Bested

Dato : 02-09-03 19:50

Hvis du køber Canon G5 hos shopman.dk (5200) er den kun ca 300 kr dyere end
G3.
Nu ved jeg ikke så meget om billedkvaliteten, men jeg ville da klart vælge
G5.

Fra : Michael Jensen

Dato : 02-09-03 23:48

"Bested" <morten@bested.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> G3.
> Nu ved jeg ikke så meget om billedkvaliteten, men jeg ville da klart vælge

Hvad får dig til at sige at du klart vil vælge G5?

Michael Jensen

Fra : Bested

Dato : 03-09-03 15:52

Sorry, jeg var vist lidt for hurtig i vendingen :)
kan se at deres specficationer er stort set identiske.

Er det ikke lidt dumt af canon at udgive en version af deres G3 med 1
megapixel som den eneste forskel?

Fra : Peter Rongsted

Dato : 05-09-03 10:44

"Bested" <morten@bested.net> wrote:

>Sorry, jeg var vist lidt for hurtig i vendingen :)
>kan se at deres specficationer er stort set identiske.
>
>Er det ikke lidt dumt af canon at udgive en version af deres G3 med 1
>megapixel som den eneste forskel?

Nej, for i markedsføring er 5 megapixel klart bedre end 4. Det er lige
som at skelne mellem om en video har 4 eller 5 hoveder - jo flere jo
bedre.

Det kan virke laterligt, men det sælger.

Peter

Fra : ThomasM

Dato : 03-09-03 00:13

"Claus Bjerre" <Claus.Bjerre@adslhome.dk> wrote in message
> Mit spørgsmål til gruppen
>
> Er forskellene mellem G5 og G3 de godt 1000 kr. værd, eller bør man i
stedet
> bruge pengene på extraudstyr fx hukommelseskort eller batteri nr to?

Med mindre du virkelig har brug for den ekstra MP (til store print), kan jeg
ikke se nogen grund til at købe G5. Det skulle da lige være den sorte
maling... :o/
Husk at den ekstra opløsning jo kræver mere plads = større/flere CF kort.

/ThomasM

Fra : Jensn

Dato : 03-09-03 08:08

> [...]
stedet
> bruge pengene på extraudstyr fx hukommelseskort eller batteri nr to?

Ekstra batteri behøver du vist ikke - mit G3 ta'r nemt 3-400 billeder på én
opladning - og
vel at mærke med LCD-skærmen brugt hver gang - så med mindre du er MEGET
langt
fra en stikkontakt så burde det ikke være et problem

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 03-09-03 21:28

> [...]
stedet
> bruge pengene på extraudstyr fx hukommelseskort eller batteri nr to?

Kig på www.dpreview.com der kan du sammenligne kameraer side om side

Rune