Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Power Adapter til Canon A70.
Fra : Erik Graversen

Dato : 02-09-03 16:00

Hej!

Jeg er nu den lykkelige ejer af et Canon A70 digi.
Som "helt grøn" på området var jeg ikke lige opmærksom
på at sådan en "ting" suger en hel del batteri når den
skal uploade til computeren!
Altså! Jeg må ha' fat i en adapter. Tjekker prisen på sådan
en i EDBpriser.dk.......!?...............556,- det billigste sted for
en Canon ACK 600 Power Adapter! Det er sku lidt dyrt for
noget man for det meste for smidt i nakken med div. andre
apparater.

Mit spørgsmål er så: Findes der nogle uoriginale og billiger
adaptere der kan bruges med et A70?

Mvh...................

--

RYGESTOP UDEN STRESS:
http://home1.stofanet.dk/erikgr/

Fra : Brian Albertsen

Dato : 02-09-03 16:29

On Tue, 2 Sep 2003 16:59:59 +0200, "Erik Graversen"
<erikgr@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Som "helt grøn" på området var jeg ikke lige opmærksom
>på at sådan en "ting" suger en hel del batteri når den

du bruger ikke genopladelige batterier?

På 4 1600mAh batterier skulle det kunne køre 5 timer på en opladning.
http://www.dpreview.com/reviews/canona70/page9.asp

Passer vist også meget godt med mine observationer.

> [...]
>apparater.
>
>Mit spørgsmål er så: Findes der nogle uoriginale og billiger

Oplader til 89,- hos Harald-Nyborg og 4 batterier til 109,- hos
Batterier.dk

--
Brian

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 16:34

"Erik Graversen" <erikgr@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en Canon ACK 600 Power Adapter! Det er sku lidt dyrt for
> noget man for det meste for smidt i nakken med div. andre

Jeg vil da råde dig til at købe en CompactFlash kortlæser i stedet, hvis dit
eneste formål er at spare på batterierne under upload. Har selv et Canon A70
og en PQI CompactFlash kortlæser til 200 kr.
Det går også langt hurtigere at overføre via kortlæseren end via kameraet.

Mvh. Vega.

Fra : Peter Martinsen

Dato : 02-09-03 16:36

Hvor har du fundet den Power Adaptor til dit A70 ?

Mvh Peter

Fra : Jens Christensen

Dato : 02-09-03 16:38

> [...]
> apparater.
>
> Mit spørgsmål er så: Findes der nogle uoriginale og billiger

Hej
Jeg har selv et A70, og synes slet ikke at det er et problem med batt.
levetiden når man overføre billeder. Jeg benttytter pt. nogle 1800mAh GP, og
det kører rigtigt godt (og længe). Behold dine 556,- og køb nogle 2000mAh
panasonic hos www.batterier.dk eller noget i den stil. Det er billigt og
holder længe...

--
Jens Christensen

Fra : Thorkild M. Bertelse~

Dato : 02-09-03 16:38

On Tue, 2 Sep 2003 16:59:59 +0200, Erik Graversen wrote:

> Jeg er nu den lykkelige ejer af et Canon A70 digi.
> Som "helt grøn" på området var jeg ikke lige opmærksom
> på at sådan en "ting" suger en hel del batteri når den
> skal uploade til computeren!

Hvis batterierne ikke holder ret længe så bruger du nok Alkaline batterier.
Brug opladelige NiMH batterier i stedet. De holder til rigtig mange
billeder og mange uploads på en A70.

> Altså! Jeg må ha' fat i en adapter.

Prøv først med opladelige batterier og en oplader. Du får brug for det
alligevel

Læs om opladelige batterier her: http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm

/Thorkild

Fra : Erik Graversen

Dato : 02-09-03 17:10

Takker for alle svarene.

Jeg har i dag køb 4 1700mAh NiMH batterier og en lader.
Det lyder jo som om det kan gøre det så det er jo bare dejligt

Erik.