Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Summer's almost gone ......... billeder fr~
Fra : Ole

Dato : 02-09-03 08:19

Hej fotovenner

Jeg vover lige at vise jer nogle billeder fra min sommerferie i Rågeleje.
Utroligt at der er 9 måneder til det igen er de lyse nætters tid, suk.

Kommentarer og debat er mere end velkommen.

Adressen er: http://www.photos4u.dk/p4u/fritid.htm

Med venlig hilsen

Ole
http://www.photos4u.dk

Fra : Jan J.

Dato : 02-09-03 11:49

"Ole" <ole@atomb.dk> wrote in message news:MvX4b.18$eK7.5@news.get2net.dk...
> [...]
> Utroligt at der er 9 måneder til det igen er de lyse nætters tid, suk.
>
> Kommentarer og debat er mere end velkommen.

Endnu en gang nogle flotte billeder fra din side. Fantastiske farver og lys!
Eneste kritik, skal være at jeg ikke bryder mig så meget om den spejltele du
bruger på enkelte af dine billeder, f.eks. det første billede "Sejlbåde på
havet". Men det er jo en smagssag....

Ja nu starter den mørke tid. Men efteråret giver jo en masse god
fotoinspiration, netop med hensyn til farver og lys.

Mvh
Jan

Fra : Jensb

Dato : 02-09-03 11:59

"Ole" <ole@atomb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Utroligt at der er 9 måneder til det igen er de lyse nætters tid, suk.
>
> Kommentarer og debat er mere end velkommen.

Jeg synes at stort set alle sammen er fremragende.

Jeg kan specielt godt lide det med halmballerne, fordi baggrunden er meget
sløret, og kun de to forreste halmballer er skarpe.

"græs på bakken" synes jeg er lidt kedeligt. Ikke noget der fanger mig.

"Harley Davidson i natbelysning" synes jeg er lidt for mørkt i venstre side.
I højre side hvor man ser forlygten, synes jeg det er rigtig godt, men jeg
kunne godt tænke mig at der havde været lidt mere lys i venstre side, så man
lidt bedre havde kunne skimte selve stellet på motorcyklen.

Men generelt set kan jeg rigtig godt lide næsten dem alle sammen.

Jens

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 02-09-03 17:55

[med chancen for en dublet sender jeg lige denne mail for 2. gang]

Hej Ole
Det er da nogle kanon gode billeder, stort set allesammen (måske på nær
Heatherhill). Og din bog er jo bare fantastisk.
Skyder du aldrig digitalt?

Hilsen Bo

Galleri/legeplads:
http://www.visuelweb.dk/galleri.htm og
http://bo.yaboo.dk/guldsmed/index.htm

Fra : Ole

Dato : 02-09-03 17:55

Hej Bo

Allerførst tak for de meget pæne ord, jeg er glad for at du fandt min bog.

vedr. digitalt:

Jeg har investeret i et canon PS a70, men synes ikke rigtig at fornemmelsen
af at fotografere fulgte med over i det.
Samme manglende fornemmelse har jeg nu haft med diverse kompaktkameraer, så
det er ikke noget med digitalt som
sådan, mere noget med at kigge og komponere i en søger og måske også i 2:3
formatet og ikke 3:4.

Jeg har nu indset at jeg må vente med at gå fuldtids digitalt, til jeg kan
få et fullframe DSLR og derefter investere i
de objektiver jeg bruger nu (specielt vidvinkler), til det nye mærke. Mon
ikke Canon kommer med en eos-5digital fullframe, inden for et
års tid til en 10k, de har jo fat i teknologien.

Indtil da er jeg såmænd ret glad for min Contax, de fantastiske objektiver
og så min Nikon LS-40 scanner.

Jeg kan sagtens se de mange fordele ved digitalt, men for mig er det mest af
praktisk karakter og ikke så meget
med det færdige billede at gøre.

En af de faldgrupper jeg kan se ved det digitale medie, er at processen med
at sortere fra, for det første bliver for nem
hvorved de 'ubevidste, personlige' billeder, jeg tror vi alle tager, måske
smides væk, og for det andet at for mange billeder bliver bragt videre,
som måske ikke holder distancen. Jeg har ihvertfald taget 15 film for at
producere de 20 billeeder i mit nye galleri, andre steder på
nettet ser man ofte 20-30 billeder fra samme sted, men mange gange også uden
ordentlig indlevelse i motivet og anvendelse af
de fotografiske virkemidler, såsom eksponering, dybdeskarphed, komposition
etc.

Det er også en af grundene til at jeg ønsker at vise mine billeder, bla.
her, for kun ved publicering kan man mærke om man egentlig er stolt af det
man laver.

Med venlig hilsen og undskyld det lange svar.

Ole