Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus 400 som begynder kamera?
Fra : Anne Marie

Dato : 01-09-03 18:35

Hej.

Vi skal købe vores første digitale kamera.
Efter at læst div. tests, har Canons Ixus 400 fanget vores interesse. Vil
det mon være et godt "begynder-køb" ?? Vi har absolut ingen praktisk
erfaring.

På forhånd tak.

Hilsen
Anne Marie og Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-03 19:05

Anne Marie <NA@NA.DK> wrote:

> [...]
> Efter at læst div. tests, har Canons Ixus 400 fanget vores interesse. Vil
> det mon være et godt "begynder-køb" ?? Vi har absolut ingen praktisk

Det er så godt et begynderkamera som noget. Det har fuldautomatik som
næsten alle moderne kameraer. Men automatikken skulle være noget mere
avanceret end de billige modellers. Det analyserer motivet og kommer med
et kvalificeret gæt på eksponering og fokus. Om det så er bedre i
praksis er svært at sige. Automatikken kan selvfølgelig tage fejl. Det
gør automatik ikke helt sjældent. Men havde man den ikke, skulle man jo
selv skønne. Og så ville man også tage fejl en gang imellem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Bested

Dato : 01-09-03 19:13

Hej Anne og Martin.
Mit første var digital kamera var også et canon ixus (lidt ældre. første
gang jeg prøvede et digital kamera, og allerede samme aften kunne jeg
navigere rundt i menuerne fuldt ud) og jeg kender flere der har dem (v3 og
400). Jeg tror helt klart ikke at i vil blive skuffet. Hvis man sætter det
hele på automatisk er det nemt at tage billeder. Ellers skal man bare læse
manualen eller prøve sig frem for at lære mere. Jeg tror ikke canons
kameraer er svære at betjene end andre.

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 01-09-03 19:14

Jeg kan også kun anbefale det. Har selv er IXUS v2, som tager glimrende
billeder.

Hilsen Hans
www.fotofritid.dk

Fra : Fums

Dato : 01-09-03 23:48

Anne Marie skrev news:3f53832c$0$54788$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> [...]
> Efter at læst div. tests, har Canons Ixus 400 fanget vores interesse. Vil
> det mon være et godt "begynder-køb" ?? Vi har absolut ingen praktisk

Umiddelbart er det noget af det bedste på markedet. Canon Ixus er gode små
kameraer som kan modstå lidt og laver nogle gode billeder med automatikken.

Kameraet er så lille det let kan ligge i en lomme så det altid er med så der
ingen undskyldning er for ikke at bruge det.

Jeg kan desværre ikke finde online billeder. Jeg kan ikke finde dem igen hos
Megapixel.dk og Jesper har lavet om på sin hjemmeside så billederne er pist
(har selv gammel udgave af kameraet).

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 02-09-03 10:25

On Tue, 2 Sep 2003 00:48:20 +0200, "Fums" <spam.er@uønsket.irc>
wrote:

>Jeg kan desværre ikke finde online billeder. Jeg kan ikke finde dem igen hos
>Megapixel.dk og Jesper har lavet om på sin hjemmeside så billederne er pist
>(har selv gammel udgave af kameraet).

http://www.dpreview.com/gallery/
mvh Ebbe

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 02-09-03 16:53

Hej Fums,

> Jeg kan desværre ikke finde online billeder.

Nu er det muligt, at billederne ville blive meget bedre, hvis en prof.
fotograf tog dem.

Jeg er desværre ikke prof. fotograf, men jeg har selv taget billederne med
mit Canon IXUS 400.

Link:
<http://tyranno.dk/digitalphotos/album/vesterhavet.htm>

/Glenn
(Remove "REMOVETHIS" in the end of my e-mail to reply.)

Fra : ulf westergaard

Dato : 01-09-03 19:16

"Anne Marie" <NA@NA.DK> wrote in message
> [...]
> Efter at læst div. tests, har Canons Ixus 400 fanget vores interesse. Vil
> det mon være et godt "begynder-køb" ?? Vi har absolut ingen praktisk

check om der er DK manual med mindre I er stærke udi det engelske
vh uw