Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaring med Cosina objektiver
Fra : Steen Lund Hansen

Dato : 01-09-03 17:09

Hej.

Er der nogen der har erfaring med Cosina objektiver (kvalitet osv.)
Jeg er på udkig efter et 28-200 mm til Canon FD (manuel focus). Cosina
laver tilsyneladende et 28-210 mm der kan købes nyt for £ 144,- hos et
firma med adressen www.speedgraphic.co.uk. Det lyder billigt i mine
ører, men er det noget skrammel kan det jo være dyrt.
Jeg er stødt på navnet Cosina før, men det er også det eneste jeg kender
til det.

-Steen Hansen

Fra : Michael Holm

Dato : 02-09-03 11:02

Jeg har netop modtaget mit Cosina 19-35mm f/3.5-4.5 idag. Jeg gav 117 euros
for det, og det performer sådan set OK (Jeg har stadig kun set billederne på
kameraet)

Det er sikke noget L objektiv, men det fungere fint og tager billeder. Jeg
lægger nogle test billeder på mit website idag. Mere herom senere.

--Michael

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-09-03 22:26

Steen Lund Hansen <slh@post.tele.dk> wrote:

> Jeg er stødt på navnet Cosina før, men det er også det eneste jeg kender
> til det.

Cosina er der et anerkendt, men ikke særligt "fint" mærke. Alligevel kan
de nu godt finde ud af det. De laver f.eks. Voigtländer Bessa. Her er en
anmeldelse af en af modellerne:

<http://www.photographical.net/bessa_r2.html>
--
Henrik Münster