Pumpe larmer
Fra : Carsten Jensen

Dato : 16-09-03 21:09

Jeg har lige købt et Akvastabil 60 l med tilbehør. Pumpen der er en Shark
larmer meget. Er det normalt at indvendige pumper larmer eller er der andre
mærker der larmer mindre ?

Carsten

Fra : jabbe

Dato : 18-09-03 16:28

> Jeg har lige købt et Akvastabil 60 l med tilbehør. Pumpen der er en Shark
> larmer meget. Er det normalt at indvendige pumper larmer eller er der
andre
> mærker der larmer mindre ?

Jeg kender ikke lige det mærke, men det kan være rotoren der er færdig....
Hvis den er sat til at suge luft med ind lamer det meget mere...

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (PT uden fisk da jeg er igang med opbygningen af
det)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2 (drager dem med 2 snore
i luften)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : Ib Madsen

Dato : 18-09-03 19:38

Hej Shark pumper er gode og skal ikke larme,
Put den helt ned under vandet, og den skal ikke trække luft med ned, for så
stor den og larmer.
Hvis filteret er stoppet kan den også larme.
Nede ved rotoren er der en lille plade som kan tages ud med forsigtighed og
renses. Hvis denne plade sidder lidt for højt rammer rotorbladende denne.
Hvis pumpen er gammel kan det være at du skal have en ny rotor og den er
rimelig i pris.
Husk også der er 2 års garanti på pumpen.
Husk den skal ikke larme.
Så ned til din dyrehandler, og kan de ikke finde ud af det må de sende den
til leverandøren som er Eldorado i Haderslev.

Hilsen
Ib Madsen, dyrehandler i Odense
66 12 42 80

Fra : Carlo Jensen

Dato : 21-11-03 19:58

> [...]

> Jeg har lige købt et Akvastabil 60 l med tilbehør. Pumpen der er en
> Shark larmer meget. Er det normalt at indvendige pumper larmer eller

Har selv en Shark pumpe, og der findes næsten ikke bedre. Dog kan man
ovenpå pumpen bestemme hvormeget luft den skal suge med ind. Stil den på
0, og sørg for at toppen af pumpen er dækket af vand, så larmer den æsten
ikke. Du kan selvfølgelig høre den hvis du stikker hovedet helt hen til
akvariet, men ikke hvis du sidder 1-2 meter derfra.

mvh
Carlo