Forespørgsel på filtre eller pumper
Fra : Dennis Andersen

Dato : 16-09-03 20:15

Jeg har jo "lige" købt et 530 liters akvarie, og der fulgte en Eheim 2211
filterpumpe med. 2211'en cirkulerer som bekendt "kun" 300 liter i timen.
Efter at have kigget på pumpestørrelser ser jeg jo klart nok, at den ikke
alene kan gøre det i mit akvarie, så jeg tror nok jeg er lidt på den, men
her kommer et par spørgsmål.

1. Kan jeg køre akvariet på den eheim 2211 filterpumpe alene ?

2. Skal jeg ud og investere i en ny filterpumpe, som cirkulerer en hulens
bunke mere vand, eller..

3. Kan jeg bruge den pumpe jeg har som eneste filter, og derud over montere
et powerhead eller to ?

Mvh
Dennis Andersen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 16-09-03 21:21

"Dennis Andersen" <br@inbound.dk> wrote in message
> [...]
> bunke mere vand, eller..
>
> 3. Kan jeg bruge den pumpe jeg har som eneste filter, og derud over

Det kommer an på hvilke fisk du skal have der i. Nogle sviner mere end
andre, og nogle skal have meget bevægelse i vandet, mens andre helst vil
have lidt. Alt efter opbygningen af dit filter, kan du måske nøjes med et
par powerheads?
--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-