T 5 belysning
Fra : slet 5QIU7

Dato : 16-09-03 13:55

Jeg vil gerne montere en T 5 Lystofrør.
Hvor kan jeg købe dem (billigt ) on-line.
På forhond tak

Fra : Kongen

Dato : 17-09-03 02:09

Du kan købe dem her, om det er billigt ved jeg ikke.
http://www.akvarieudstyr.dk/default.asp?clickstr=9
Hilsen Leo
"slet 5QIU7" <sakac@5QIU7mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne montere en T 5 Lystofrør.
> Hvor kan jeg købe dem (billigt ) on-line.
> På forhond tak

---

Fra : Carsten Gall

Dato : 17-09-03 06:42

Kongen <leo@leo.lir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f67b53d$0$97238$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Du kan købe dem her, om det er billigt ved jeg ikke.
> http://www.akvarieudstyr.dk/default.asp?clickstr=9
> Hilsen Leo

Det er ikke billigt!

Hvis man selv kan finde ud af at montere ledningerne, så kan det købes i
løsdele i Planteimporten. En spole skoster omkring 250 kr og fatningerne
ca 5 kr pr. stk.

Carsten

Fra : Preben Møller

Dato : 17-09-03 20:56

Hvad er T5 lamper?

mvh. Preben

---

Fra : Carsten Gall

Dato : 17-09-03 23:50

Preben Møller <xprm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f68bc44$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvad er T5 lamper?

T5 er en ny generation af lysstofrør. Dem vi alle kender hedder også T8
De nye T5 rør giver langt mere lys, og kommer i nogle andre watt
størrelser
f.eks 21, 24, 39, 54 og 80 watt. I modsætning til de rør vi almindeligvis
bruger
er længden ikke lig med watt størrelsen, der findes 21watts rør som er
længere end 24w
og så vidt jeg husker 39 watt der er længere end 54w.
Fælles for alle T5 er at det er dyrt legetøj, og derfor ikke særligt
udbredt til akvarier, udover saltvand
hvor det er begyndt at komme inden fordet sidste års tid.

Carsten