Hund i campingvogn
Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 20-09-03 14:42

Jeg er ved at planlægge køb af campingvogn. Jeg vil gerne vide om der
bliver for varmt i en campingvogn en sommerdag til at man kan
efterlade sin hund i den - eventuelt med vinduerne på klem. Bliver en
vintervogn mindre varm?

Mvh
Søren

Fra : J S L

Dato : 20-09-03 15:57

"Søren Lausten-Hansen" wrote:

> Jeg vil gerne vide om der bliver for varmt i en campingvogn en
> sommerdag til at man kan efterlade sin hund i den - eventuelt med
> [...]

Hej Søren

Jeg prøvede mig frem inden vi tog afsted, med at se hvor varmt det blev i
vognen med henblik om hunden evt. kunne være i vognen. Det gik godt....
Efter en dag i direkte sol var vognen dejlig sval og skøn at gå ind i.

Vi lod vinduerne stå på klem i begge ender samt tagudluftningen helt åben,
så bliver der en god cirkulation. Når vi kom hjem var der måske 40C i
forteltet, men inde i CV var der 18-20C. Husk at stille rigelige mængder
vand til hunden :C)

Mvh Jaime

Fra : abk

Dato : 20-09-03 21:55

"J S L" <J S L@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så bliver der en god cirkulation. Når vi kom hjem var der måske 40C i
> forteltet, men inde i CV var der 18-20C. Husk at stille rigelige mængder

Det må da komme an på, hvor cv står i forhold til skygge m.m. Med den sommer
vi har haft, kunne jeg godt tænke mig at se, hvordan man kan få temp ned på
20, når det er 30 udenfor.
Jeg synes, at vi har oplevet mange dage med en meget varm cv i alle de år vi
har camperet, og vi ville ikke efterlade en hund i den.

Kurt

Fra : J S L

Dato : 21-09-03 15:28

"abk" wrote:

> Det må da komme an på, hvor cv står i forhold til skygge m.m.

Vognen har stået i direkte sol fra middag og resten af dagen.

>Med den sommer vi har haft, kunne jeg godt tænke mig at se, hvordan >man
kan få temp ned på 20, når det er 30 udenfor.

Som jeg skrev. God cirkulation.

> Jeg synes, at vi har oplevet mange dage med en meget varm cv i alle de år
>vi har camperet, og vi ville ikke efterlade en hund i den.

Hvad du vil og ikke vil interesserer mig ikke. Jeg syntes din tone er noget
negativ. Jeg har arbejdet med hunde som altoverskyggende hobby i mere end 10
år, så jeg tror nok at jeg selv er i stand til at vurdere hvad jeg vil og
ikke vil. Og når jeg som jeg skrev, havde afprøvet om CV blev varm indvendig
ved direkte solpåvirkning, så virker det fint og ok for mig.

Mvh Jaime

Fra : Gismo

Dato : 21-09-03 15:58

J S L wrote:

> Som jeg skrev. God cirkulation.

Hvis den luft der cirkulere er 30 grader, vil der også
være mindst 30 grader i CV uden en
eller anden form for køling.
Måske lader du køleskabet stå på klem )

Gismo.

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 21-09-03 16:19

Gismo wrote:

> Hvis den luft der cirkulere er 30 grader, vil der også
> være mindst 30 grader i CV uden en
> eller anden form for køling.
> Måske lader du køleskabet stå på klem )
>
> Gismo.

Det vil da bare forhøje temperaturen

Ebbe

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 21-09-03 15:59

J S L wrote:

> [...]
> vurdere hvad jeg vil og ikke vil. Og når jeg som jeg skrev, havde
> afprøvet om CV blev varm indvendig ved direkte solpåvirkning, så

Rolig-rolig
Nu er det da vist din tone der bliver lidt skinger
Og hvis temperaturen er 30 udenfor, må du da også gerne forklare mig hvordan
du laver den cirkulation?
Altså, hvordan du får en temp på 20 ved at lade en luft der er 30 cirkulere?

Ebbe

Fra : J S L

Dato : 21-09-03 17:12

"Ebbe Rasmussen" wrote:
> [...]
>hvordan du laver den cirkulation?
> Altså, hvordan du får en temp på 20 ved at lade en luft der er 30

Hej Ebbe

Det har jeg faktisk allerede gjort.....

Ved den mindste smule vind vil der med et åbent vindue i begge ender af CV
samt en åben tagluge blive svalt i vognen da der herved kommer cirkulation.
Altså kølig luft.

Det svarer til at stå i spanien i bagende sol. Brænder solen så på kroppen?
Ja det gør den... Sætter man sig op på en knallert og kører, mærker man så
at solen brænder? nej det gør man ikke. Man skaber en luftstrøm der afkøler
kroppen. Vifter man sig foran ansigtet med en avis en varm sommerdag, opnår
man samme afkølning.

På samme måde "afkøler man CV" ved at lave den luftgennemstrømning...

Derved bliver luften der er 30 grader omdannet til 20 grader....

Undskyld hvis jeg lyder lidt studs. Kunne sq da aldrig finde på at sætte en
hund i en CV, hvis jeg vidste forholdene ikke var iorden......

Mvh Jaime

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 21-09-03 17:31

J S L wrote:

> [...]
>
> Ved den mindste smule vind vil der med et åbent vindue i begge ender
> af CV samt en åben tagluge blive svalt i vognen da der herved kommer

Nu var luften jo altså varm og ikke kølig.

> [...]
> luftstrøm der afkøler kroppen. Vifter man sig foran ansigtet med en
> avis en varm sommerdag, opnår man samme afkølning.

Igen forkert. I dette begge tilfælde får luftcirkulationen din sved til at
fordampe. Og til fordampning bruges der varme, derfor bliver det køligere.
Du er altså nød til at forholde dig til naturlovene, dem kan du ikke ændre
eller omgå, kun udnytte. Hvis du ikke gør andet, kan du ikke køle et rum ned
ved at lade en varmere luft cirkulere.

Fra : Preben Andersen

Dato : 21-09-03 17:33

"J S L" <J S L@privat.dk> wrote in message

> På samme måde "afkøler man CV" ved at lave den luftgennemstrømning...
>
> Derved bliver luften der er 30 grader omdannet til 20 grader....

Du kan da ikke nedsætte temperaturen i CV ved at sætte luften i bevægelse.
Hvis du selv føler det sådan en varm sommerdag er det fordi luften får din
sved til at fordampe og derved føles det koldere. Så vidt jeg ved kan
campingvogne ikke svede, så der kan du ikke sænke temperaturen, men hunden
vil muligvis føle det sådan, hvis den har tungen ude.

mvh
Preben

Fra : J S L

Dato : 21-09-03 17:48

"Preben Andersen" wrote
> Du kan da ikke nedsætte temperaturen i CV ved at sætte luften i
>bevægelse. Hvis du selv føler det sådan en varm sommerdag er det fordi
>luften får din sved til at fordampe og derved føles det koldere.

At der er mærkbart køligere i CV med den luftgennemstrømning der opstår med
de åbne vinduer, gider jeg ikke tærske langhalm på. Vil kun sige at det
virker fint på samme måde som vi mennesker åbner et par vinduer for at lave
gennemtræk om sommeren. Ja der findes mange varme dage i Danmark. Men der
findes praktisk talt ingen dage uden vind.

Kan campingvogne ikke svede??? gud... det troede jeg da de kunne...Jeg
stopper tråden her!!

Jaime

Fra : Jens

Dato : 22-09-03 16:39

> Kan campingvogne ikke svede??? gud... det troede jeg da de kunne...Jeg
> stopper tråden her!!
>
> Jaime

Det er vist også på sin plads for du er på kant med de almindeligt
anerkendte fysiske love. Hvis dine påstannde var sande, havde du løst
verdens energiproblemer og kunne se en tryk alderdom i møde (hvis du ellers
fik taget patent på "opfindelsen"

Jens

Fra : J S L

Dato : 22-09-03 18:36

"Jens" wrote:
> [...]
> anerkendte fysiske love. Hvis dine påstannde var sande, havde du løst
> verdens energiproblemer og kunne se en tryk alderdom i møde (hvis du

Til Alle der har lagt indlæg ind i denne tråd!

At jeg ikke har kunnet forklare mig tydeligt nok, er jo så mit problem. Det
beklager jeg da virkelig meget og det mener jeg.

Den eneste der er kommet med en saglig forklaring er Jens-Peder Rasmussen i
hans EX 1.

Men det er typisk, at der sidder en flok selvudråbte tå... der kun venter på
at man dummer sig, så de har en mulighed for at slå ned på en.

Jeg kom med et svar og en forklaring på en forespørgsel og fordi man så
derefter kvajer sig. Tja så skal der trampes.......vorherre bevares...

Jaime

Fra : Gismo

Dato : 22-09-03 19:46

J S L wrote:

> [...]

> Jeg kom med et svar og en forklaring på en forespørgsel og fordi man
> så derefter kvajer sig. Tja så skal der trampes.......vorherre

Jeg er ked af hvis det er din opfattelse af gruppen, men du kom med en
forkert påstand to gange og der blev så mod agumenteret.

Vi prøver at holde CV kold ved at have luftcirkulation om natten og så
lukke alt af tidligt om morgnen, i med vinduer, ned med rullegardiner,
det syntes vi fungere bedst når vi er i Italien.

lidt ærgeligt at tråden har udviklet sig som den har. ;-((

Gismo.

Fra : J S L

Dato : 22-09-03 20:21

"Gismo" wrote:
> lidt ærgeligt at tråden har udviklet sig som den har. ;-((
>
> Gismo.

Hej G

Tjaa......der skal jo to til en dans :C/

Jaime

Fra : sten

Dato : 22-09-03 23:23

J S L

Jaime wrote:
> [...]

> Jeg kom med et svar og en forklaring på en forespørgsel og fordi man
> så derefter kvajer sig. Tja så skal der trampes.......Vorherre

Ingen grund til at mobbes - det er bare nogen der elsker at komme
først med den helt rigtige forklaring. Alle har selvfølgelig ret på
hver sin morsomme måde, og ved udmærket hvad der menes.
Har læst tråden flere gange og syntes stort set, at det bare består at
morsomme bemærkninger på den sædvanlige Danske hyggefacon.

Min gamle fars udgangsreplik var altid - ih altså - hvor er vi
kloge.... når vi hjælper hinanden

Men DMI har selvfølgelig hjælpen på http://www.dmi.dk/f+u/

Chill-faktor:

Ækvivalent temperatur, der i stille vejr giver samme afkøling af
menneskekroppen (og hundens - det begyndte med hunden, ikke ? ) som
den, man oplever når man
samtidig eksponeres for lave temperaturer og vind. Jo mere det blæser,
jo koldere føles det ved samme temperatur.

Så ved i det - er formentlig et udslag af et par naturlove - Eller
skal der
flyttes rundt på et eller andet for at passe til opgaven ?

Ordkløvere

Næste Emne: Gåsehud på vintercampister

--
mvh sten bo

---

---

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-09-03 10:43

Velkommen til Usenet!

vh
Jan

Fra : Gismo

Dato : 21-09-03 18:32

J S L wrote:

> [...]
>
> Ved den mindste smule vind vil der med et åbent vindue i begge ender
> af CV samt en åben tagluge blive svalt i vognen da der herved kommer

Den er stadigvæk 30 grader

> [...]
> luftstrøm der afkøler kroppen. Vifter man sig foran ansigtet med en
> avis en varm sommerdag, opnår man samme afkølning.

Se det er korrekt, men det er en følelse af at temp. falder det gør den
ikke..

> På samme måde "afkøler man CV" ved at lave den luftgennemstrømning...
>
> Derved bliver luften der er 30 grader omdannet til 20 grader....

Nix, den faktiske er stadig 30 grader, du kan i teorien pumpe nok så meget
luft igennem og temperaturen ville ikke falde 1 grad, tvært imod kan den
stige
pga. Vinden fiktion men det er vist hypotetisk snak.

Gismo.

Fra : Per H

Dato : 21-09-03 19:20

On Sun, 21 Sep 2003 19:31:42 +0200, "Gismo" <baatnakkedummyn
@hotmail.com> skrev:

> [...]
>stige
>pga. Vinden fiktion men det er vist hypotetisk snak.

Og man kan meget hurtig blive syg, hvis det trækker for meget,

gennemtræk er skyld i mange forkøelser. og får man en om foråret, kan
den være længe om at forsvinde.

Vh Per
icq 8212837

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-09-03 16:48

J S L wrote:

> [...]
>
> Ved den mindste smule vind vil der med et åbent vindue i begge ender
> af CV samt en åben tagluge blive svalt i vognen da der herved kommer

Død over termodynamikken.

> [...]
>
> På samme måde "afkøler man CV" ved at lave den luftgennemstrømning...
>
> Derved bliver luften der er 30 grader omdannet til 20 grader....

Ja, man sveder og luftstrømmen fremmer fordampningen, der så køler huden
ned. Men - kunne man spørge med et blink i øjet - sveder din campingvogn?

vh
Jan

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 21-09-03 19:52

> [...]
hvordan
> du laver den cirkulation?
> Altså, hvordan du får en temp på 20 ved at lade en luft der er 30

Selv om tråden her er ved at tage en "panisk drejning", så vi jeg alligevel
blande mig. Lad mig komme med et forslag. Jeg er ikke fysiker, men jeg kan
beskrive to eksempler, hvor jeg har oplevet at der er køligere indendøre
sidste på dagen.

Eksempel 1.
Vores fastliggervogn står på en meget solrig plads foran et stort grantræ,
der vender mod nord. Derfor bliver der hurtigt meget varmt i forteltet.
Temperaturen regulerer vi ved at lyne siderne ned. Vognen er med fransk
seng, hvor kun toiletvinduet, ét vindue mere plus døren vender ud mod
forteltet.

I sommers, hvor det var omkring de 30 grader, var nattetemperaturerne
omkring 18 - 22 grader. Når det om eftermiddagen var blevet for varmt, så
trak vi ind i vognen, som hele dagen havde stået med åben tagluge og vinduer
åbnet ud mod grantræet. For sjovs skyd tog vi temperaturen i forteltet og
inde i vognen. I forteltet var der 35 grader, og inde i vognen var der 22
grader - selv om den havde stået i solen hele dagen. Min teori er, at vognen
ikke er blevet opvarmet indeni på grund af manglende strålevarme fra solen.
Altså har dens isolering holdt temperaturen nede.

Eksempel 2.
I 1986 var jeg på Cypern i FN-tjeneste. Bygningen med vores soveværelser var
af den lokale gammeldags type med tykke vægge og vinduer med skodder. Om
natten, når temperaturerne faldt til 25 grader havde vi vinduerne åbne. Om
dagen, hvor temperaturerne steg til omkring 40 grader, var der stadig 25
grader inde i huset, for vi slog skodderne til om morgenen, og kun
trækvinduer åbne. Det står faktisk i min dagbog fra den gang.

Jeg ved ikke hvorfor temperaturen ikke stiger hurtigere i de to tilfælde,
men min teori går på væggenes isolerende evne, og det faktum, at det er
strålevarmen fra solen der hæver temperaturerne og ikke så meget den
omgivende lufts temperatur. Det er vel også derfor man bruger store
papstykker i Sydeuropa til at isolere bilernes forruder mod opvarmning af
kabinen. Omvendt tror jeg, at luften skal have en vis hastighed, før den kan
køle et emne ned.

Jeg håber det kan give lidt afklaring på diskussionen.
mvh
JPR

I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.
En optimist er en mand, som køber en ny tegnebog for sin sidste pengeseddel.
Anonym

Fra : Henrik

Dato : 22-09-03 00:43

"Søren Lausten-Hansen" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver for varmt i en campingvogn en sommerdag til at man kan
> efterlade sin hund i den - eventuelt med vinduerne på klem. Bliver en

Hej Søren.
Campingvogne er ofte forsynet med een eller anden form for
"tvangsudluftning" fra undersiden. Små eller store huller i bunden af
vognen, samt åbninger i toppen.

Under vognen er temperaturen, grundet manglende solopvarmning og fugtigt
græs, væsentligt lavere en den egentlige lufttemperatur.

Cirkulationen kommer ofte helt af sig selv når temp. stiger i vognen vil den
køligere luft selv stige op igennem åbningerne.

Mange vogne har derudover et spjæld, således at vognens blæsersystem kan
tage luft, fra undersiden af vognen. Hvis det ikke findes, kan det
eftermonteres.

Summa summarum - i mange vogne vil der være et udmærket klima til både
mennesker og dyr, selv på ganske hede dage.

henrik

Fra : Jan Bøgh

Dato : 22-09-03 16:51

Henrik wrote:

> [...]
>
> Mange vogne har derudover et spjæld, således at vognens blæsersystem
> kan tage luft, fra undersiden af vognen. Hvis det ikke findes, kan det

Truma Airmix er en fremragende og billig løsning, der varmt (!) kan
anbefales.

vh
Jan

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 24-09-03 06:13

"Skønt at læse denne dejlige redegørelse for hvordan en hund bedst opbevares
i en campingvogn.

Jeg forstår det sådan at hunde er et irritationsmoment på en campingplads -
også for ejeren og derfor skal kræet absolut låses inde.

Hvorfor køber I ikke bare en "hot dog"

Carsten

Fra : Bo Larsen

Dato : 24-09-03 07:29

Carsten Bo Laursen wrote:
> [...]
>
> Jeg forstår det sådan at hunde er et irritationsmoment på en
> campingplads - også for ejeren og derfor skal kræet absolut låses

Jep! Og lad os så, i samme åndedrag, forbyde; småbørn, pensionister, rygere,
folk der griller osv, osv, osv.
Det var dog magen til, efter min opfattelse, en tåbelig udmelding fra hr.
Carsten Bo Laursen!
--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen

Fra : sten

Dato : 24-09-03 11:22

Bo Larsen wrote:

> [...]
> rygere, folk der griller osv, osv, osv.
> Det var dog magen til, efter min opfattelse, en tåbelig udmelding

Jo, men mon ikke hundeejere en gang i mellem ønsker kræet pokker
i vold - som man gør med "ægtefælden", ungerne og alt det andet, når
det hele ikke lige passer i "hullerne". Indstillingen skifter
selvfølgelig efter situationen.

Vi har en minihund der er glad og så at sige aldrig gør. Dvs. hvis den
gør, er det nemt at håndtere og skræmmer så at sige aldrig livet af
nogen. (indtil den begynde at snerre) Vi elsker at ha den med - når
det er bekvemt og vi er sikre på at hunden har det rart.

Ofte er det bedste at lade den blive hjemme hos gode venner, eller
hvis det er en kort adskillelse, i hjemmet, hvor de kendte omgivelser
giver tryghed. Hunde der har et roligt og harmonisk sind, og har haft
en normal hvalpetid med "flokken", tåler udmærket at være alene
hjemme i hulen i længere tider af gangen - mens resten af flokken
skaffer byttet hjem. Trygge hunde der har opgaven med at passe hjemmet
lægger sig normalt bare til at sove for at spare energi.

Vi lader f.eks med sindsro hunden blive i bilen i timevis. Lægger sig
bare til at sove - Skygge, vinduer på stor klem og vand i en speciel
skål, der hvis den vælter, ikke lader vandet rende ud. Fås hos Bonnie.

Nu har vi en teltvogn, og kan umuligt sikre de samme forhold som i en
CV hvis hunden skal vente på os: Er ferien med mange udflugter hvor
vi
ikke kan sikre skygge til bilen, vælger vi hunden fra, og har
selvfølgelig, da det er en ualmindelig nem og dejlig hund, 3-4
familier hvor den kan blive forkælet mens vi suser land og rige
rundt.. -
Heldigt, da vi lige så bekendtes kennelregning på 2000 for 3 uger.

Men ingen problemer i at ta en velopdragen og rolig hund med på
Camping. De elsker som regel al det nye, senest da min datters hund
var med Norge. Vi har flere billeder hvor hunden, synligt elskende
køreturen, bredt grin, har hovedet langt ude vinduet på bilen for at
snuse og betragte landskab og dyreliv. Særligt dejlige steder afføder
straks en svag piben eller et par vuf for at opfordre til en pause.
Hundens smag er såment tæt på vores.

Problemet er selvfølgelig alle de hunde og hundeejere, hvor der er
gået et eller andet galt, måske hos begge, så een eller begge mest
barmhjertigt burde aflives. Men alle kan vel forestille sig
kvalerne
når man ikke har sjælestyrke til at gennemleve aktiv dødshjælp til
familiemedlemmer. Galt nok hvis de er terminalt syge.

Et eller andet sted syntes jeg ikke at Hr. Larsens udmelding er
tåbelig. Masser af mennesker _har_ haft hund og siger - aldrig mere,
og så - med det liv vi fører. Bare en selverkendt konsekvent holdning.

--
mvh sten bo

---

Fra : J S L

Dato : 24-09-03 15:40

"sten" wrote:

> Jo, men mon ikke hundeejere en gang i mellem ønsker kræet pokker
> i vold -

Måske nogen har de ønsker. Som hundeinstruktør gennem de sidste 11 år får
man et vist kendskab til hunde og ikke mindst de mennesker der har hundene.
Hvis man når hunden er 1 år gammel, begynder at skændes i familien om, hvem
der skal gå tur med hunden. Så burde man i mine øjne ikke have anskaffet sig
et kæledyr. Hund etc. Hvis man "nogle gange" i ferierne vælger hunden fra 2
til 3 uger. Så burde man måske heller ikke have haft hund. ""Ironi""
Hvornår er det så ok at vælge børnene fra? de 14 dage man skal til Italien??
""Ironi slut""

> Ofte er det bedste at lade den blive hjemme hos gode venner, eller
> hvis det er en kort adskillelse, i hjemmet, hvor de kendte omgivelser
> giver tryghed.

Ja, hvis det er en enkelt dag "hjemme" el. to "hos bekendte" men ellers,
nej...ikke efter min mening. Der er selvfølgelig
undtagelser...bevares.Hunden er en del af familien og skal med på ferien.
Campingferie i særdeleshed.

> Vi lader f.eks med sindsro hunden blive i bilen i timevis. Lægger sig
> bare til at sove - Skygge, vinduer på stor klem og vand i en speciel
> skål, der hvis den vælter, ikke lader vandet rende ud. Fås hos Bonnie.

Misforstå mig nu ikke......solen flytter sig "meget langt" i løbet af ganske
kort tid. For ganske kort tid siden døde to retrievere. Ejeren havde sat en
genstand i klemme i bagsmækken, så hundene kunne få luft. Denne genstand
faldt ud el. en af hundene skubbede den ud. Fakta: to døde hunde på under en
halv time......

> [...]
og >rige rundt.. - Heldigt, da vi lige så bekendtes kennelregning på 2000

Jeg passer selv hunde i op til 14 dage af gangen for folk, der skal på
forretningsrejse, hvor hunden ellers skulle være i en kennel. Hos mig/os går
hunden inde i huset og er en del af familien. Prisen er ikke kennelpris, da
det ikke er noget vi skal leve af. Men mere er for at hjælpe andre der lige
står og mangler et sted til hunden, når man skal til familiefest i en hel
weekend.

> Men ingen problemer i at ta en velopdragen og rolig hund med på
> Camping.

Min egen hund er altid rolig. "uden pral" det er den opdraget til at være.
Den går for det meste fri ved fod og den er stort set aldrig bundet. Nu
sidder der jo så nogle personer og ryster på hovedet og siger "klart,
klart".

Hvis ens hund ikke kender spillereglerne og grænserne er/bliver det
uudholdeligt at være i nærheden/sammen med en sådan hund......ensige deres
ejere. :C)

Jaime

Fra : sten

Dato : 24-09-03 18:15

J S L wrote:

> Måske nogen har de ønsker.

Et par eks. Når den igen igen rendte gennem 3 haver efter naboens
kat, der er begyndt at pisse i vores roser og tror at vores
terrassemøbler og bil er katte teritorie.
Katten er 50% større. Eller da jeg i mørke med bare fødder trådte på
opbrækket græs ved terrassedøren

> Hvis man når hunden er 1 år gammel, begynder at skændes
> i familien om, hvem der skal gå tur med hunden. Så burde man i mine
> øjne ikke have anskaffet sig et kæledyr. Hund etc.

Er løst, altid mig der hænger på den hvis det regner -

> [...]
vælge
> børnene fra? de 14 dage man skal til Italien?? ""Ironi slut""

Ja, de har det nu bedst i børnehaven og hos Bedste De ser ungerne
alt for lidt til daglig.
Ungerne er begyndt at vælge os fra. men ellers stort set enig.
Ferier er for os en anledning til at vise ungerne verden.

> [...]
> ellers, nej...ikke efter min mening. Der er selvfølgelig
> undtagelser...bevares.Hunden er en del af familien og skal med på

Enig med forbehold, næste valg er meget gode venner med hund der er
meget god kammerat til vores.
De har desuden et par elskede børn der bruger oceaner af tid på
hundene, den
opdager ikke vi er væk. Familien er i forvejen en del af flokken.

> [...]
> luft. Denne genstand faldt ud el. en af hundene skubbede den ud.
> Fakta: to døde hunde på under en halv time......

Netop derfor vi ikke tar hunden med uden forholdsregler. Vi bruger
også et par vinter alu stof afdækninger til at sætte i klemme i
dørene så der er skygge i bilen, Alle 4 vinduer på 20 cm. Og så er der
ikke
noget at rende med i vores bil. dørene ikke låst, da kæmpehunden
passer på. Mest bange for at man render med den.

> [...]
> for at hjælpe andre der lige står og mangler et sted til hunden, når
> man skal til familiefest i en hel weekend.

Lyder rigtig rart - tror at nogle pensioner ødelægger en ellers dejlig
hund på få dage.
Mister troen på flokken, og bliver usikker og aggressiv. Ville aldrig
sætte hund i pension, så blir vi hellere hjemme.

> [...]
> være. Den går for det meste fri ved fod og den er stort set aldrig
> bundet. Nu sidder der jo så nogle personer og ryster på hovedet og

Har sjældent hunden i snor, selvfølgelig hvor det er påbudt og i
trafik.
Den følger mig, bortset fra den kat, næsten slavisk.. ( Den læser nok
mit kropsprog - satans kat igen )

> Hvis ens hund ikke kender spillereglerne og grænserne er/bliver det
> uudholdeligt at være i nærheden/sammen med en sådan
hund......endsige
> deres ejere. :C)

Ofte et problemer mellem dominerende hunde og vege inferiøre
familiemedlemmer - ren terror. Hos og griner min kone af myret der
altid følger mig som en skygge Ren kærlighed til "førerhunden". Helt
galt hvis det er 60 kilo hund der kæmper sig frem som fører af flokken
så snart den ser chancen..

Mon ikke gr. er træt af hundesnak
Vi kan jo sagtens, os der aldrig har problemer.

--
mvh sten bo

---

Fra : J S L

Dato : 24-09-03 18:47

"sten" wrote:

> Og så er der ikke noget at rende med i vores bil. dørene ikke låst, da
>kæmpehunden passer på. Mest bange for at man render med den.

En lille forsigtig mand kommer ind på et dunkelt værtshus. Spørger stille:
Hvem ejer den store glupske dobermanpincher udenfor??!. En stor
rockerlignende person rejser sig op og råber: Det gør jeg.....hvorfor det??

Den lille mand siger: Min lille hund har lige dræbt din hund!! Rockerfyren
spørger hvilken hund manden har og hvordan det kunne ske....

Manden siger: Jeg har en 4 mdr. gammel pudelhund og jeg tror din hund blev
kvalt i den.....

Tjaa....hurra for os der ingen problemer har :C)

Jaime

Fra : sten

Dato : 24-09-03 19:23

J S L wrote:

Ha Ha
Se billedet Piv i news.dk.binaer

--
mvh sten bo

---

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 25-09-03 06:07

On Wed, 24 Sep 2003 07:13:16 +0200, "Carsten Bo Laursen"
<cabola@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg forstår det sådan at hunde er et irritationsmoment på en campingplads -
>også for ejeren og derfor skal kræet absolut låses inde.

Sikke dog noget vrøvl. Når man ikke er på ferie er der da aldrig nogen
som synes det er mærkeligt at man lader sin hund blive hjemme når man
skal ud, f. eks. på besøg, i teater, biograf, indkøb. Hvorfor skulle
det samme ikke være tilfældet på en ferie? Måske man vil på
restaurant, museum, bytur, en bustur, en bådtur på en sø, museum,
vinsmagning, hjemstavnsaften. Hjemme har hunden ingen problemer med at
være hjemme, og det har den heller ikke på en ferie - hvis bare der
ikke er for varmt i campingvognen selvfølgelig.

Ellers tak til alle for de gode tilbagemeldinger.

Mvh
Søren

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 25-09-03 09:04

Kan en hund sige lige som en kat ??

Ja !! efter 8 dage i fryseren og så køres den gennem en motorsav.
MMMIIIAAAAAWWWWWWWWWW

Lidt provokerende - men ellers stopper tråden jo
og det ville da være ærgerligt IKKE ???!!!!

Carsten

Fra : sten

Dato : 25-09-03 10:52

Carsten Bo Laursen wrote:
> [...]
> MMMIIIAAAAAWWWWWWWWWW
>
> Lidt provokerende - men ellers stopper tråden jo
> og det ville da være ærgerligt IKKE ???!!!!

Ved ikke rigtigt - hva sku du ellers lave

Men vore lille hund kan faktisk miave - især når den er sulten - vi
forlanger gerne 3-4 forsøg som opvarmning og så er den der.
Frekgedeller på bordet gir især en masse mærkelig lyde. Pigerne
prøver at få den til at tale men det er den for smart til - tror nok
at belønningerne svinder ind når det lykkes.
tæt på, er som altid det bedste........

--
mvh sten bo

---