Vejforhold i Schweiz ultimo november
Fra : Robert

Dato : 14-09-03 16:57

Hej gruppe

Vi skal i november måned en tur med autocamper til Sydfrankrig. Vi regner
med at hjemturen går via Revieraen med et besøg i Cannes og Monaco. Herfra
går det direkte hjem til Danmark gennem Italien, Schweiz og Tyskland.

Er der nogen problemer med glatte veje mv. ultimo november på denne rute
gennem Schweiz. ?

Hvad er den bedste gennemfartsrute gennem Schweiz (med autocamper) ?

Robert

Fra : slet 2I4D9

Dato : 14-09-03 19:23

Robert <no@mail.dk> skrev:
>Hej gruppe

> [...]
Der kan forekomme is og sne glatte veje i Schweitz i
vinterhalvåret, men jeg vil efter at have kørt turen DK til CH
flere gange i lastbil sige at, det kan lade sig gøre uden
problemer, er selv kun blevet stoppet 2-3 gange på 2-3 år og det
skyldes lavinefare i januar og febuar måned.

>Hvad er den bedste gennemfartsrute
>gennem Schweiz (med autocamper) ?

Ind ved Como i Italien via st Godthard tunnel vejnr N2 (e35) til
Basel og Tyskland.

Pas på med at langtidsstop ved Milano og til I er kommet til CH.

God tur.
A J. Hansen

Fra : JuNi

Dato : 15-09-03 08:51

På denne tid af året er der her hos os i Schweiz normalt ikke problemer med
sne på vejene. Fra Italien går turen normalt gennem Sg. Gottard tunnelen
(ca. 16 km. lang) videre til Luzern og derfra til Basel, hvor man får
tilslutning til Motorvej A7/A5.
Jeg vil dog på forhånd gøre opmærksom på at vi her i Schweiz har en
Motorvejs afgift på 40 Fr, men så kan man også køre på motorvejen for hele
det givne kalender år.
Jeg ønsker jer god tur. Og hvis jeg må anbefale noget, vil jeg anbefale I
tager jer god tid omkring Luzern, der er der hvirkelig mange skønne ting at
se.
Ole Juel

Fra : phk

Dato : 23-09-03 19:13

"JuNi" <xojuelx@bluewin.ch> skrev i en meddelelse

> [...]
> tager jer god tid omkring Luzern, der er der hvirkelig mange skønne ting

Du ved vel tilfældigvis ikke om der stadig er elektrisk bilvæddeløb nogle få
km nord for Luzern på en nedlagt flyveplads cirka i maj måned?

--
Per, Esbjerg
Kun campingrelevant fordi jeg skal campere dernede hvis det stadig er der