Spærring
Fra : Allan

Dato : 20-09-03 19:21

Kan det lade sig gøre at lave det på en sådan måde, så man ikke
kan bruge links på den side man henviser til?
Håber i forstår spørgsmålet.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-09-03 19:27

Allan wrote:
> Kan det lade sig gøre at lave det på en sådan måde, så man ikke
> kan bruge links på den side man henviser til?
> Håber i forstår spørgsmålet.

Gør jeg i hvert fald ikke. Har du et eksempel hvor det er lavet?

Eller... lav et screenshot af siden? Så kan linkene ikke bruges?! Er det
det du mener?

mvh
Johan

Fra : allan

Dato : 20-09-03 19:50

Det er ikke et direkte screenshot, jeg tænker på.
Det er en opgave jeg har fået, hvor man ikke skal kunne bruge et "mail link"
på den henviste side, da man selvfølgelig gerne vil bruge sin egen "mail"

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-09-03 19:56

allan wrote:
> Det er ikke et direkte screenshot, jeg tænker på.
> Det er en opgave jeg har fået, hvor man ikke skal kunne bruge et "mail link"
> på den henviste side, da man selvfølgelig gerne vil bruge sin egen "mail"

Kan du ikke give et eksempel? Det er stadig lidt forvirrende?

Lad os tage denne side som eksempel:
<http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=180051>

hvad skulle der så ske ved den? Skulle e-mail linket fjernes? Eller
umuliggjort at trykke på eller hvorledes?

Fra : allan

Dato : 20-09-03 20:01

Jep, det er lige det...
Det skal være sådan, at man ikke kan trykke på linket "inaktiv"

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-09-03 20:02

allan wrote:
> Jep, det er lige det...
> Det skal være sådan, at man ikke kan trykke på linket "inaktiv"

men alle links skal bare være inaktive ikke? Eller skal der komme andet
frem?

Altså reelt skal det bare være som et screenshot? Realtime? :)

mvh
Johan

Fra : allan

Dato : 20-09-03 20:06

Ja det er kun "mail linket" der skal være inaktiv

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-09-03 20:25

allan wrote:
> Ja det er kun "mail linket" der skal være inaktiv

Dvs. almindelige links skal stadig virke...

Basisk set...

Skal stadig være funktionsdygtig...

Mens...
ikke skal være aktivt?

hvis det er sådan - så kan det ikke lade sig gøre blot med HTML og lidt
css ;)

Men hvis du vil disable ALLE links har jeg lavet et eksempel:

style="height:100%;width:100%;position:absolute;background-image:url(trans.gif);z-index:99;"></div>
<iframe src="http://pol.dk" width="100%" height="100%"
frameborder="0"></iframe>

Skift blot trans.gif ud med navnet på en transperant gif fil... samt
eventuelt hvor den ligger background-image:(images/transperantGIF.gif);

mvh
Johan

Fra : allan

Dato : 20-09-03 21:05

Tak for svaret, jeg må se om det er noget jeg kan bruge..

M.v.h.
Allan

Fra : Jane

Dato : 20-09-03 22:00

allan skrev i <news:bki84i$qq$1@sunsite.dk>:

> Jep, det er lige det...
> Det skal være sådan, at man ikke kan trykke på linket "inaktiv"

Kan du ikke bare formattere et stykke tekst (vha id) til
at ligne et link mht farve og understregning?

Jane

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-09-03 22:08

Jane wrote:

> Kan du ikke bare formattere et stykke tekst (vha id) til
> at ligne et link mht farve og understregning?

Hjælper ikke når det er en side han henviser til - og dermed (højst
sandsynlig) ikke har magt over ;)

mvh
Johan

Fra : Jane

Dato : 21-09-03 21:07

Johan Holst Nielsen skrev i <news:bkifjg$gc6$1@sunsite.dk>:

> Hjælper ikke når det er en side han henviser til - og dermed (højst
> sandsynlig) ikke har magt over ;)

Ahh! Det havde jeg ikke lige gennemskuet. Takker

Jane