Hjælp til tabel
Fra : Hans Jakob Larsen

Dato : 20-09-03 18:23

Hej NG
Jeg står her og er lidt forvirret...
Skal ha lavet tabel lige som : thomaslunde.dk
Men mit editor vil ikke rigtigt som jeg vil...er der ikke en sød person som
vil hjælpe ?..

HJML

Fra : Anne Hansen

Dato : 20-09-03 18:55

"Hans Jakob Larsen" <6x121362@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> Skal ha lavet tabel lige som : thomaslunde.dk
> Men mit editor vil ikke rigtigt som jeg vil...er der ikke en sød person

Hej Hans
Det der er tabeller er en temmelig irriterende og præcisionskrævende
disciplin som
det godt kan tage et stykke tid før du mestre.

Jeg vil foreslå at du starter med en helt ny og meget simpel tabel, før du
kaster dig over
et avanceret tabeldesign som tomaslunde.dk. Og har du en tabel der er gået
kludder
i - så start forfra. Det kan sjældent betale sig at bøvle rundt i ødelagt
tabel.

www.html.dk er der en god tutorial i tabeller som du evt. kan kigge på:
http://www.html.dk/tutorials/html/lektion10.asp

Mange hilsner fra
Anne

--
annehansen@mail.dk

Fra : Stig Sørensen

Dato : 21-09-03 02:21

"Anne Hansen" <annehansen@mail.dk> wrote in message

> Hej Hans
> Det der er tabeller er en temmelig irriterende og præcisionskrævende
> disciplin som
> det godt kan tage et stykke tid før du mestre.

Enig, men at bygge en stor side op med div's og css er og mere svært.

> Jeg vil foreslå at du starter med en helt ny og meget simpel tabel, før du
> kaster dig over
> et avanceret tabeldesign som tomaslunde.dk.

Avanceret? Nej. Rodet og uoverskueligt, ja.
Selve ydrer tabellen bliver man nød til at lave, men forstår ikke hvorfor
han bruger dataceller til menuerne osv. Der skulle han bare have smidt det i
et par div'er.

Til Hans; http://dontdoit.dk/hjl.htm

Nu har jeg i hvert fald startet for dig. Læs HTML og CSS tut'sene på
www.html.dk og kombiner det.
Så er du godt kørende.

Mvh
Stig Sørensen
--
Gratis sms - Gratis Java spil - Gratis unlock
-- > http://Mobil.DontDoIt.dk < --

Fra : Anne Hansen

Dato : 21-09-03 21:00

> Enig, men at bygge en stor side op med div's og css er og mere svært.

Dét var der vist heller ingen der foreslog, var der?

> Avanceret? Nej. Rodet og uoverskueligt, ja.

Avanceret hvis man er ny i arbejdet med tabeller? Ja.
Rodet og uoverskruelig? Sikkert .

--
annehansen @mail.dk (fjern blank imellem hansen og @=)

Fra : Stig Sørensen

Dato : 21-09-03 21:37

> Dét var der vist heller ingen der foreslog, var der?

Dejligt snerbet svar.
Ville bare komme med min mening om at lave en side som Thomas Lunde's i ren
div og css nok er en større udfordring end med tabeller.

> Avanceret hvis man er ny i arbejdet med tabeller? Ja.
> Rodet og uoverskruelig? Sikkert .

Nu har jeg selvfølgelig lige slettet test siden som jeg lavede til Hans,
hvis du da nåede at se den. Det er bestemt ikke avanceret eller
uoverskueligt. Helt klart noget du har fået forkert her.

Fra : Anne Hansen

Dato : 25-09-03 16:06

"Stig Sørensen" <nomail@nomail.invalid> wrote:
> Dejligt snerbet svar.
Men til gengæld meget seriøst fra din side, hvad?

--
annehansen @mail.dk (fjern blank efter hansen)