Vise asp samtidig med html, hvordan?
Fra : Colzen

Dato : 20-09-03 17:36

Hejsa.

Jeg har fundet et lille poll script på www.activedeveloper.dk som jeg gerne
vil have lagt på min side, men hvordan?
Det ligger i en lille asp fil, som jeg gerne vil have til at ligge på min
forside som er programmeret i html. Kan det lade sig gøre eller skal jeg
futte over i dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp og spørge der da det
også har noget med asp at gøre?

Mvh
Colzen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-09-03 17:43

Colzen wrote:
> [...]
> futte over i dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp og spørge der da det

Jah... for sideNavn.asp

<%
DIT ASP SCRIPT
%>

Du skriver alt HTMLen og smider <% ... %> ind der hvor scriptet skal være...

mvh
Johan

Fra : Colzen

Dato : 20-09-03 18:22

> [...]
> DIT ASP SCRIPT
> %>
>
> Du skriver alt HTMLen og smider <% ... %> ind der hvor scriptet skal

Jeg tror ikke jeg er helt med, det virker i hvert fald ikke

Jeg har skrevet.
<center>
<%poll.asp%>
</center>

Pirkkerne indikerer alt det andet på siden.

Hvordan det ellers lige skal se ud er jeg ikke helt med på.

Mvh
Colzen

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 21-09-03 00:28

Colzen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> <center>
> <%poll.asp%>
> </center>

Prøv istedet:

<center>
<%

Skriv din ASP kode her
- ikke en henvisning til filen

%>
</center>

Alternativt kan du gøre sådan her:

<center>
<!--#include virtual="/poll.asp"-->
</center>

Kig evt. her:
http://www.html.dk/tutorials/asp/
http://www.html.dk/tutorials/ssi/

Og husk at omdøbe din startside fra .htm til.asp

Mvh
Jonas Astrup

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Colzen

Dato : 21-09-03 09:45

> Kig evt. her:
> http://www.html.dk/tutorials/asp/
> http://www.html.dk/tutorials/ssi/
>
> Og husk at omdøbe din startside fra .htm til.asp

Takker for svarerne. Nu er det endelig lykkedes.
Jeg tror jeg smutter en tur igennem dine tutorials.

Endnu engang tak.

Mvh
Colzen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-09-03 21:53

Colzen skrev:

> Det ligger i en lille asp fil, som jeg gerne vil have til at
> ligge på min forside som er programmeret i html.

Hvis du skal have noget asp på en side - uanset hvor lidt det
drejer sig om - så skal selve siden også være en asp-fil. Men du
kan begynde med blot at omdøbe din forside til en asp-fil - fx
default.asp. Scriptet kan så sættes ind som det (forhåbentlig) er
beskrevet på activedeveloper.dk. Hvis det volder problemer, så
spørg i asp-gruppen.

> Kan det lade sig gøre eller skal jeg futte over i
> dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp og spørge der da det
> også har noget med asp at gøre?

Det kan være svært at vide hvor grænsen går mellem asp og html. Men
asp-dimser skal udføres på en asp-side -og har man problemer med at
få dem til at virke, er asp-gruppen den rette. Omvendt hører indlæg
der handler om html/css-kode og dens visning hjemme her, uanset om
den side koden stammer fra er skrevet i asp, shtml, php eller ren
html.

FUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp
--
Jens Gyldenkærne Clausen