Hjælp søges??
Fra : Shokata

Dato : 19-09-03 10:49

Hej Gruppe

Jeg er ikke den store ørn men prøver at lave en hjemmside, men jeg har endnu
et par ? til siden www.nuance.dk/vonfrey

Et er at gøre siden mere fleksibel, er det bare at sætte en * ind i
framesettet, istedet for 829P px???

Det andet ? er hvis du klikker dig ind på " Hunner " hvordan kommer jeg så
til at scrolle billedsiden??

Det sidste ? er det billed jeg har sat i BG hvordan får jeg det til at stå
stille og der kun er ET, men texten som scroller??

På forhånd tak

Kenneth

Fra : Palle R. Jensen

Dato : 19-09-03 11:53

Shokata wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej Gruppe
>
> Jeg er ikke den store ørn men prøver at lave en hjemmside, men jeg har endnu
> et par ? til siden www.nuance.dk/vonfrey

Før nogen overhovedet kan hjælpe, skal du gøre, så man kan se din kildekode!
Har du ikke selv adgang til dette eller ved du ikke hvordan det skal gøres,
skal du snakke med din udbyder, eller ham/hende du har fået serverplads ved!

Palle - paile.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jane

Dato : 19-09-03 12:17

Palle R. Jensen skrev i <news:bken6v$o8q$1@sunsite.dk>:

> Før nogen overhovedet kan hjælpe, skal du gøre, så man kan se din
> kildekode!

Jeg kan sagtens se den. Der står noget med:

<script language="JavaScript"> <!--
// No rightclick script v.2.5
// (c) 1998 barts1000
// barts1000@aol.com
// Don't delete this header!

Men formålet er en gåde for mig. Vil hellere vente på eksperterne
kommer med svar end at kaste mig ud i gætteværk.

Jane - som hader javascript

Fra : Benny Nissen

Dato : 19-09-03 12:20

"Palle R. Jensen" <paile@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Før nogen overhovedet kan hjælpe, skal du gøre, så man kan se din
kildekode!

I IE: Vis -> Kildekode

Og til Shokata: Skynd dig at fjerne scriptet til deaktivering af højreklik.

--
Benny Nissen
http://web.bennynissen.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-09-03 12:31

Jane skrev:

> [...]

Den kan ses hvis man deaktiverer javascript - eller ved at benytte
vis kilde i menuerne.

> Jeg kan sagtens se den. Der står noget med:
>
> <script language="JavaScript"> <!--
> // No rightclick script v.2.5

Målet står her - at forhindre højreklik. Det er bare ikke ret
effektivt. Det har været diskuteret adskillige gange i gruppen her
- man kan _ikke_ forhindre at billeder og html-kode kopieres.

[Til Shokata] Se evt siden her: <http://html-faq.dk/1014.asp>.

Selv om scriptet ikke forhindrer at man kan se koden, gør det koden
vanskeligere at se i nogle browsere. Det er en dårlig ide hvis man
gerne vil have hjælp i gruppen her.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jane

Dato : 19-09-03 12:58

Jens Gyldenkærne Clausen skrev i

> Målet står her - at forhindre højreklik.

Jeg kan ikke se formålet med at forhindre højreklik. Der er
mange andre måder at fremskaffe sig kildekoden på så jeg kan
ikke tage det alvorligt hvis dét er årsagen til at man vil
forhindre højreklik.

> Det er en dårlig ide hvis man
> gerne vil have hjælp i gruppen her.

Helt enig.

Jane

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-09-03 17:29

Jane skrev:

> Jeg kan ikke se formålet med at forhindre højreklik.

Jeg tror ikke der er nogen tvivl om at de mange "højreklik
forbudt"-scripts der findes, er lavet for at forhindre brugere i at
se kildekoden. Formålet er at beskytte kode og billeder på siden -
og jeg kan sådan set godt forstå at nogle gerne vil beskytte det de
har lavet.

> Der er mange andre måder at fremskaffe sig kildekoden på så
> jeg kan ikke tage det alvorligt hvis dét er årsagen til at man
> vil forhindre højreklik.

Det har du fuldstændig ret i. Selv om formålet kan være
forståeligt, er scriptløsningen på ingen måde brugbar. Den
forhindrer absolut ikke tyveri af noget som helst, til gengæld
virker den stærkt irriterende for de brugere der får blokeret
adgangen til deres højrekliksmenu.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 19-09-03 12:36

"Shokata" <kent_jensen_22@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har endnu et par ? til siden www.nuance.dk/vonfrey
>
> Et er at gøre siden mere fleksibel, er det bare at sætte en * ind

Hvad laver du?
frameset cols="829,195*"

Hvis menuen skal have fast bredde skal du skrive cols="*,129"
Hvis siden skal være fleksibel kan du bruge col="80%,20%" men det bliver
noget rod.

Er det et "Standard Suite" webhotel?, ellers kan du med fordel bruge SSI
til at inkludere din menu, og så droppe frames.

> Det andet ? er hvis du klikker dig ind på " Hunner " hvordan
> kommer jeg så til at scrolle billedsiden??

Kan du ikke give et direkte link?

Jeg kan fint scrolle, men der er ingen scrollbar.

> Det sidste ? er det billed jeg har sat i BG hvordan får jeg det
> til at stå stille og der kun er ET, men texten som scroller??

Det kan gøres med css:
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion3.asp

Og det script der er på siden virker ikke i min browser, men fjern det
det.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/