SWF format
Fra : Ukendt

Dato : 18-09-03 22:16

Vi er i gang med et forsøg: At lave hele vores site om, til en SWF fil.
Hvor meget kan vi tillade os, at den fylder ?
Er 700 Kb for meget ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 18-09-03 23:34

"Buffy" <tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in news:3f6a2096$0$32507
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Vi er i gang med et forsøg: At lave hele vores site om, til en SWF fil.

Det lyder som en ualmindeligt dårlig idé.

> Hvor meget kan vi tillade os, at den fylder ?

Ikke ret meget.

> Er 700 Kb for meget ?

Ja.

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Bo Dudek

Dato : 19-09-03 15:52

[...]

>Det lyder som en ualmindeligt dårlig idé.

kommer helt an på, hvad sitet skal kunne.. flashsites kan nemlig nogle
andre ting visuelt end almindelig htmlsites kan, men omvendt lader
mange sig rive med i udviklingen af et flashsite..

>Ikke ret meget.

kommer an på målgruppen.. ehm.. nogle er af den opfattelse, at der
ikke er begræsning på størrelsen, hvis indholdet er det rigtige..

>Ja.

tjoeh, det lyder nu også lidt voldsomt.. hvad indeholder det flash da,
siden det ender på 700kb?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-03 16:23

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse

> tjoeh, det lyder nu også lidt voldsomt.. hvad indeholder det flash da,
> siden det ender på 700kb?

Vi har lavet det om nu. Det hele fylder 560 kb. Vi er meget godt tilfredse
med det...
Det du`r for os nu, men det kan da godt være, at vi laver det hele om igen
senere. ( Som SWF eller html eller php )
Hvis vi da lige kan blive enige om designet (og format), her i huset...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 19-09-03 22:51

Buffy wrote:

> Vi er i gang med et forsøg: At lave hele vores site om, til en SWF
> fil.

Ack. Jeg håber, der er en god grund til det.

> Hvor meget kan vi tillade os, at den fylder ?
> Er 700 Kb for meget ?

Alt for meget. Hvis I absolut *vil* publicere det som SWF, kunne I så
ikke splitte sitet op i enkelte SWF-filer, så man ikke behøver vente så
længe på at få præsenteret den første "side"?

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-03 09:31

"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.dkx> skrev i en meddelelse

> Alt for meget. Hvis I absolut *vil* publicere det som SWF, kunne I så
> ikke splitte sitet op i enkelte SWF-filer, så man ikke behøver vente så
> længe på at få præsenteret den første "side"?

Hele sitet fylder 560 kb, som en SWF.

Hvis man deler, hver side op, fylder det 120 kb. pr. side. Der er 13 sider
ialt. Det giver 1.5 mb. for den samme data.

Hvad er så det bedste ? Det tager ca. 21 sek. , at loade sitet ind, med
vores hastighed, som er 256/128.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 20-09-03 10:09

Buffy wrote:

> [...]
[snip]
> Hvis man deler, hver side op, fylder det 120 kb. pr. side. Der er
> 13 sider ialt. Det giver 1.5 mb. for den samme data.

Hm, så uanset strategi, vil det altså fylde meget.

> Hvad er så det bedste ? Det tager ca. 21 sek. , at loade sitet
> ind, med vores hastighed, som er 256/128.

21 sekunder er for lang tid at vente. Tænk på almindelig
modembrugere!

Men jeg synes ikke, I har givet noget egentlig argument for at
konvertere til SWF, udover som rent eksperiment?