Indrejse i Sverige
Fra : Allan Vick

Dato : 09-04-01 08:36

Hej

Jeg har lige fået en mail fra et svensk turistbureau, som siger at grej og
mad ikke må indføres i Sverige.

Er der nogen som kan bekræfte det?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-04-01 09:08

Allan Vick wrote:

> Jeg har lige fået en mail fra et svensk turistbureau, som siger at grej og
> mad ikke må indføres i Sverige.
>
> Er der nogen som kan bekræfte det?

Tænk dig om, Sverige er medlem af EU, og der er et hav af traktater om
borgernes og varenes fri bevæglighed indenfor EU, så hvis Sverige har
sådanne regler, så gælder de kun ved indrejse fra ikke EU-lande.

Island har nogle skrapppe regler, hvor alt lystfiskegrej skal
disinficeres, når man ankommer til landet.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Allan Vick

Dato : 09-04-01 11:33

Hej igen

Har lige talt med den svenske ambassade. Forbudet er blevet ophævet i
fredags.

Fra : Alex Linaa

Dato : 09-04-01 16:58

Allan Vick wrote:

> Hej igen
>
> Har lige talt med den svenske ambassade. Forbudet er blevet ophævet i
> fredags.

Det er rigtigt, hvad angår fiskegrejet.
Her er hvad jeg fik tilbage i den svenske fiskerigruppe:

>Det stämmer när det gäller matinförsel.
>Privatpersoner får ej föra in mat i Sverige under rådande smittorisk.
>Mvh Henric

Så tag roligt fiskegrejet med, men lad madpakken blive hjemme. (Fødevarer
er alligevel billigere i Sverige)

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : -- Kent --

Dato : 09-04-01 11:35

On Mon, 09 Apr 2001 10:08:23 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Niels
Ebbesen wrote:

>Tænk dig om, Sverige er medlem af EU, og der er et hav af traktater om
>borgernes og varenes fri bevæglighed indenfor EU, så hvis Sverige har
>sådanne regler, så gælder de kun ved indrejse fra ikke EU-lande.

Har du hört talas om mul- och klövsjuka? Det finns regler som skyddar mot
sådant just nu, och om jag inte minns fel så finns det mul- och klövsjuka i
Danmark. Så det gäller stränga regler för allting som har använts ute på
landet, inklusive fiskeredskap. Och kött och köttprodukter får inte
införas.

<klipp>

Fra : Fishymaster

Dato : 09-04-01 16:35

"-- Kent --" <kent_r_kendt@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
om jag inte minns fel så finns det mul- och klövsjuka i
> Danmark.

Hej Kent du husker forkert der er ikke registreret mund og klovsyge i DK pt.
Heldigvis...

Fishymaster

Fra : Claus

Dato : 09-04-01 17:24

Der er IKKE mund og klovsyge i Danmark.

Claus

Fra : Alex Linaa

Dato : 09-04-01 10:59

"Allan Vick" <Allanvick@Hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har lige fået en mail fra et svensk turistbureau, som siger at grej og
> mad ikke må indføres i Sverige.
>
> Er der nogen som kan bekræfte det?

Taget den indsats vi selv gør mod mund og klovsyge ved vore grænser i
betragtning, det være sig alt fra madpakker til lastbiler, skal der nok være
noget om snakken.

Jeg har viderepostet dit spørgsmål i news:swnet.fritid.sportfiske

Venlig hilsen
Alex Linaa