transparent
Fra : JesperT

Dato : 14-09-03 12:06

Hvordan laver man en farve f.eks. 50% transparent ???

Fra : jopa

Dato : 14-09-03 13:38

"JesperT" <jesperthorup@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan laver man en farve f.eks. 50% transparent ???

Brug evt dit grafikprog hvis det er til en bg

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : JesperT

Dato : 14-09-03 17:20

"jopa" <jopa@c.dk> skrev i en meddelelse news:bk1nfr$a06$1@sunsite.dk...
> "JesperT" <jesperthorup@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Brug evt dit grafikprog hvis det er til en bg

> [...]
Det er til en dropdown menu, hvor jeg gerne vil definere menuen som 75%
transparent!
Jesper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-09-03 20:50

"JesperT" <jesperthorup@stofanet.dk> skrev :

>Det er til en dropdown menu, hvor jeg gerne vil definere menuen som 75%
>transparent!

Mig bekendt, så er det ikke muligt.
--
Knud

Fra : JesperT

Dato : 14-09-03 21:17

Jo det er muligt se selv her: http://www.cav.dk

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 14-09-03 21:27

JesperT wrote:

[snip om "transperante" menuer]

> Jo det er muligt se selv her: http://www.cav.dk

Jeg har ikke lige kunnet/gidet finde frem til pågældende javascript,
men det benytter formentlig noget med alpha-channel, og virker derfor
kun i Internet Explorer.

Ønskes samme effekt i Gecko-browsere kunne man prøve at bruge en
transperant PNG.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Stig Nygaard

Dato : 15-09-03 07:00

Hej

Anders Thorsen Holm wrote:
> [...]
> kun i Internet Explorer.
> Ønskes samme effekt i Gecko-browsere kunne man prøve at bruge en

Effekten kan opnås i Mozilla-browsere ved at bruge en speciel
css-property. Kan ikke lige på stående fod huske navnet på denne dog.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-09-03 22:26

>Jo det er muligt se selv her: http://www.cav.dk

Og så er det jo, at det ville være rart at se siden, hvor det
ønskes lavet på, for hvad er en dropdownmenu?

Jeg regnede med, at der blev tænkt på en selectboks.

Som på den side duhenviser til, der ved jeg godt, at det er
muligt.

--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-09-03 09:05

Stig Nygaard skrev:

> Effekten kan opnås i Mozilla-browsere ved at bruge en speciel
> css-property. Kan ikke lige på stående fod huske navnet på
> denne dog.

Jeg vil tro at det er denne her:

   -moz-opacity

Se mere her:
   <http://books.mozdev.org/html/mozilla-chp-4-sect-2.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 15-09-03 09:27

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Jeg vil tro at det er denne her:
> -moz-opacity

Ah, ok. Så er Mozilla jo forberedt på opacity-egenskaben i CSS3:

   <http://www.w3.org/TR/css3-color/#transparency>

De mulige værdier skal blot ændres fra [0%-100%] til [0.0-1.0].

Fra : kajo

Dato : 18-09-03 22:30

"JesperT" <jesperthorup@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan laver man en farve f.eks. 50% transparent ???

Måske kan dette link bruges:
http://www.webreference.com/js/column69/jukebox.html

Mvh Kajo