Den søde ventetid!:-)
Fra : R. Ilsøe

Dato : 09-04-01 08:50

Vil bare fortælle, at hele den lille familie går og venter spændt på
ankomsten af det lille nye familiemedlem. Har termin D.24.4. med nummer 3.
De to ældre søskende (Casper på 3 og Christina på knap 2) glæder sig meget
til den nye kommer og øver sig på dukker. Casper render rundt og siger
"A-eee lille baby, sh-sh. ven, ikke græde, jeg er her" og Christina render
rundt og hiver baby's tøj frem og siger "Baby" imens hun peger på min mave.

Spændende at se hvad de siger til baby i virkeligheden, da Christina er en
meget "mor's pige" og Casper ikke kan huske hvordan det var, da Christina
kom til.

Spændende at se om der kommer jalousi. vi er nu ikke nervøse for det. Vi
tar' det som det kommer og har alle muligheder i form af en super familie,
for at gi' ungerne meget individuel opmærksomhed.

R. Ilsøe

Fra : Jens Kedelig

Dato : 09-04-01 18:58

Jamen det er jo rørende.

Fra : Eva & Peder

Dato : 10-04-01 21:10

Hvor kan nogen mennesker bare være pain in the ... at skrive "hvor rørende"! Hvorfor gider de at besvære sig med at abbonere / læse newsgroups?
Herfra skal lyde et stort held og lykke med det hele - ikke mindst fødslen, vi glæder os til at høre om den lille ny!
Med venlig hilsen
Eva Østergaard

R. Ilsøe <gimze@ofir.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:nPdA6.6$xQ5.5017711@news.mobilixnet.dk...

Fra : R. Ilsøe

Dato : 10-04-01 21:07

> Hvor kan nogen mennesker bare være pain in the ... at skrive "hvor
rørende"! Hvorfor
> gider de at besvære sig med at abbonere / læse newsgroups?

Mit gæt... Jens _Kedelig_ læser nyhedsgrupper for at få mere spænding i
livet
(og ikke for at dele andre folks glæde!

>Herfra skal lyde et stort held og lykke med det hele - ikke mindst fødslen,
vi glæder os til at >høre om den lille ny!

1000 tak. Jeg håber sandelig også der snart kommer noget nyt (på omkring
3½-4 kg.) at skrive om!

R. Ilsøe

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-04-01 22:48

In article <HIJA6.100$sC5.34400303@news.mobilixnet.dk>,
"R. Ilsøe" <gimze@ofir.dk> wrote:

> Jeg håber sandelig også der snart kommer noget nyt (på omkring
> 3½-4 kg.) at skrive om!

Uha, vi skal være heldige hvis vores kommer op på mere end 2,5Kg.

Nu jeg alligevel har dig i "røret", hvordan introducerer du husdyrene
for den lille ny?

--
MVH
Martin Edlich (9)

Fra : R. Ilsøe

Dato : 11-04-01 09:02

> Nu jeg alligevel har dig i "røret", hvordan introducerer du husdyrene
> for den lille ny?

Jeg gør det, at jeg sender hunden med nugerne om til min mor og far. Når vi
så kommer hjem fra sygehuset, jeg planlægger at føde ambulant igen denne
gang (med mindre osv.) henter en af os hund og børn, som altid og lader
hunden snuse til den lille ny... Dog under observation!

Den første tid lader vi naturligvis aldrig hunden være alene med den lille
ny, men når vi er der afskærmer vi heller ikke hunden fra at snuse. Jeg er
overbevist om, at en hund kan mærke at det er et lille barn den skal være
forsigtig med samt hvis man prøver at holde den fra barnet.

Altså, kort, vi prøver så vidt muligt med det samme at lade den lille ny
blive en naturlig del af hundens hverdag ved at vise "Her er _familiens_ nye
baby", der giver os alle mulighed for en ny form for samværd og fællesskab!

Rinnie Ilsøe

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-04-01 13:16

In article <wfUA6.139$Di3.66553948@news.mobilixnet.dk>,
"R. Ilsøe" <gimze@ofir.dk> wrote:

> nugerne

Den tog lige lidt tid at dekryptere

> Når vi så kommer hjem fra sygehuset, jeg planlægger at føde ambulant
> igen denne gang (med mindre osv.)

Vi snupper et kejsersnit, så der går lige et par dage inden jeg får
fruen hjem.

> henter en af os hund og børn, som altid og lader
> hunden snuse til den lille ny... Dog under observation!

Ja, det er lige det. Hunden derhjemme er en halvstor klodset og ivrig
tingest, og jeg må tilstå at den unge vi bringer hjem, kommer jeg nok
til at være temmelig øm om. På den anden side ved jeg at hunden skal
vænne sig til at der er en til i huset, så snuseriet er vel bedst at få
"overstået" hurtigst muligt.

> [...]
> overbevist om, at en hund kan mærke at det er et lille barn den skal være
> forsigtig med samt hvis man prøver at holde den fra barnet.

Jeg har set Brotus lege med børn i stort set alle størrelser, og det er
tydeligt at han er mere forsigtig ved de helt små, end med de lidt
større børn.

--
MVH
Martin Edlich (8)

Fra : R. Ilsøe

Dato : 11-04-01 13:45

> Den tog lige lidt tid at dekryptere

*GG* opdagede først den nu! Det lyder da lidt mere kreativt end Ungerne!

> Vi snupper et kejsersnit, så der går lige et par dage inden jeg får
> fruen hjem.

Det må være underligt at vide det bliver kejsersnit?! Kender i så dato'en
allerede nu??

> På den anden side ved jeg at hunden skal
> vænne sig til at der er en til i huset, så snuseriet er vel bedst at få
> "overstået" hurtigst muligt.

Det er med hunde som det er med børn... Alt hvad de tydeligt bliver holdt
fra er mere spændende! Derfor er jeg overbevist om at det bedste er ikke
at gøre baby til forbudt område. Derfor, som du skriver, få snuseri'et
"overstået" hurtigst muligt!

> Jeg har set Brotus lege med børn i stort set alle størrelser, og det er
> tydeligt at han er mere forsigtig ved de helt små, end med de lidt
> større børn.

Ja, jeg tror de er smartere end som så, de kære hunde. Jeg er sikker på at
jo mere afslappet og "normalt" man tager ankomsten af den nye jo mere
afslappet og "normalt" tager vovse det osgå.

Christina, der fylder 2 på mandag, er iø. verdens bedste hunde-ven. Hun er
SÅ mad-glad, men alligevel deler hun alt hvad hun spiser med hunden hvis hun
akn slippe afsted med det. De to render også helst sammen når de er ude. Det
er bare så perfekt som det kan være!

Rinnie

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-04-01 14:32

In article <xkYA6.173$Oi6.67107887@news.mobilixnet.dk>,
"R. Ilsøe" <gimze@ofir.dk> wrote:

> Det må være underligt at vide det bliver kejsersnit?! Kender i så dato'en
> allerede nu??

Vi kender dato og tidspunkt, og kejsersnittet er ikke helt frivilligt -
der er for lidt fostervand og han har ikke vokset helt som han skulle.
Desuden har vi mistet to børn, så der bliver ikke taget nogen chancer.

> Det er med hunde som det er med børn... Alt hvad de tydeligt bliver holdt
> fra er mere spændende!

Det kan man heldigvis bruge i opdragelsesøjemed.

> Derfor er jeg overbevist om at det bedste er ikke
> at gøre baby til forbudt område. Derfor, som du skriver, få snuseri'et
> "overstået" hurtigst muligt!

Jeg havde hørt noget om at man burde lægge ungen ned på gulvet for at
hunden kunne sige ordentligt goddag, men det synes jeg er lige voldsomt
nok.

> Ja, jeg tror de er smartere end som så, de kære hunde. Jeg er sikker på at
> jo mere afslappet og "normalt" man tager ankomsten af den nye jo mere
> afslappet og "normalt" tager vovse det osgå.

Ens egen opførsel har det rigtigt nok med at smitte af på hunden, men
nerverne kan være lidt svære at styre.

> [...]
> akn slippe afsted med det. De to render også helst sammen når de er ude. Det

Børn og hunde hører i høj grad sammen. For et par dage siden var der en
pige (på nogenlunde samme højde som Brotus) som gik hen til ham og gav
ham et ordentligt kram - jeg ved ikke hvem af os der nød det mest
(muligvis mig)

--
MVH
Martin Edlich (8)

Fra : R. Ilsøe

Dato : 11-04-01 17:40

> Vi kender dato og tidspunkt, og kejsersnittet er ikke helt frivilligt -
> der er for lidt fostervand og han har ikke vokset helt som han skulle.
> Desuden har vi mistet to børn, så der bliver ikke taget nogen chancer.

Sikke nogen grimme oplevelser! Så kan der ikke være længe til?? Det er vel
det rareste, selvom det så ikke er helt frivilligt?! Det er rart sygehuset
tager det seriøst og ikke vil løbe nogen risiko. Held og lykke med det...
Man hører vel når poden er vel ude?

> Jeg havde hørt noget om at man burde lægge ungen ned på gulvet for at
> hunden kunne sige ordentligt goddag, men det synes jeg er lige voldsomt
> nok.

Ja, hvis det er sådan en lille størrelse på 2,5 kg. ca. ville jeg nok sidde
med den. Det vi vælger at gøre er, at sætte liften på gulvet når vi kommer
hjem og så lade hunden om snuseri'et (selvfølgelig! *G*). Når han har snuset
færdig er den værste spænding også ovre for ham. Vi sidder naturligvis lige
ved siden af dem hele tiden. Vi gjore det med både Casper og Christina med
succes!

Nu er Bimmer heller ikke en af de helt store hunde. Han er en 31 kg.'s
meget meget rolig labrador, så jeg er ikke så bekymret. Faktisk er han så
rolig, at jeg i starten troede han fejlede noget og fik ham dyrlæge
tjekket!

Rinnie Ilsøe.

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-04-01 19:35

In article <pM%A6.182$uY.67994791@news.mobilixnet.dk>,
"R. Ilsøe" <gimze@ofir.dk> wrote:

> Sikke nogen grimme oplevelser! Så kan der ikke være længe til??

Torsdag i næste uge er den store dag (3 uger før tid), så der er kun
2-300 år til.

> Det er vel det rareste, selvom det så ikke er helt frivilligt?!

Åh ja, det bliver noget så rart endelig at få vores barn i armene.

> Det er rart sygehuset tager det seriøst og ikke vil løbe nogen
> risiko. Held og lykke med det...

Vi har gået til kontrol hver 14dag i hele graviditeten, som for øvrigt
er via IVF, så seriøst kan man godt sige lægerne har taget det.

> Man hører vel når poden er vel ude?

Hvi dit vindue er åbent ca kl 14 næste torsdag, så tror jeg faktisk du
vil kunne høre det

> [...]
> ved siden af dem hele tiden. Vi gjore det med både Casper og Christina med

Jeg tror vi lægger ham på en af vores ben, og så lader vovsen om sit
snuseri. På den måde kommer Brotus i hvert fald ikke til at trampe på
ham.

> [...]
> meget meget rolig labrador, så jeg er ikke så bekymret. Faktisk er han så
> rolig, at jeg i starten troede han fejlede noget og fik ham dyrlæge

Brotus vejer nogen og 50kg, og med en alder på 14 måneder, skal der
gerne ske noget hele tiden.

--
MVH
Martin Edlich (8)

Fra : R. Ilsøe

Dato : 12-04-01 12:09

> Torsdag i næste uge er den store dag (3 uger før tid), så der er kun
> 2-300 år til.

<lidt snippen>

> Hvi dit vindue er åbent ca kl 14 næste torsdag, så tror jeg faktisk du
> vil kunne høre det

*LOL* Det vil jeg så prøve!! Jeg forsøger at "holde mig" til D.23. nu, da
min datter fylder 2 på mandag. Det kunne være lækkert om der var min. 1 uge
imellem deres fødselsdage!

> Brotus vejer nogen og 50kg, og med en alder på 14 måneder, skal der
> gerne ske noget hele tiden.

Ja, jeg mente nok at kunne huske at han er ret stor og glad!

R. Ilsøe

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-04-01 13:17

In article <N%fB6.229$ur7.92944530@news.mobilixnet.dk>,
"R. Ilsøe" <gimze@ofir.dk> wrote:

> *LOL* Det vil jeg så prøve!! Jeg forsøger at "holde mig" til D.23. nu, da
> min datter fylder 2 på mandag. Det kunne være lækkert om der var min. 1 uge
> imellem deres fødselsdage!

Ja, jeg skal hilse fra mine forældre og sige at det er ret hårdt med tre
børn, der har fødselsdag i samme måned.

> Ja, jeg mente nok at kunne huske at han er ret stor og glad!

Det er han.

--
MVH
Martin Edlich (7)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-04-01 23:18

"Eva & Peder" <keyoestergaard@mail.tele.dk> skrev:

>Hvor kan nogen mennesker bare være pain in the ... at skrive
>"hvor rørende"!

Ja - men det er oftest nemmest bare at ignorere dem.

PS: Dit newsprogram er indstillet uhensigtsmæssigt - du sender i
MIME/Quoted-Printable, der resulterer i meget lange linjer. Spørg i
<news:dk.edb.internet.mail+news.outlook-express> eller kig på
<www.usenet.dk> hvis du vil ændre det.

Skal man være rigtig krakilsk citerer du også uhensigtsmæssigt -
standard på usenet er at svare under det man citerer og klippe
overflødig tekst væk. Se eksempler og gode grunde på
<www.usenet.dk/netikette/quote.html>. Siden kan i øvrigt anbefales
til alle der bundciterer (der er som det kan ses en del flere end
dig).

Det var et lidt vel langt ps - og jeg indrømmer gerne at det kan
virke lidt pernittengrynsagtigt. Men det er skrevet i den bedste
mening, og ment som et råd - ikke et påbud.

--
mvh/
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Leif J. Sandbæk

Dato : 10-04-01 23:13

"R. Ilsøe" <gimze@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

[klip]

> Spændende at se om der kommer jalousi. vi er nu ikke nervøse for det. Vi
> tar' det som det kommer og har alle muligheder i form af en super familie,
> for at gi' ungerne meget individuel opmærksomhed.

Hejsa

Først tillykke med den forestående nye verdensborger

Vi står i næsten samme situation som jer, nemlig 3 unger på 40, 25 og 6 mdr.
Vi var også lidt nervøse for evt. jalousi, men det har kørt uden problemer,
og vores den mindste får masser af opmærksomhed, snak, kys og kram af de 2
store. De nøjes med at slå på hinanden, og der er ingen sure miner over, at
der er en anden der får opmærksomhed.

Efter min mening er fordelen bl.a. ved at få børnene hurtigt efter hinanden,
at den/de ældste ikke kan huske tiden som enebarn, og dermed er risikoen for
jalousi mindsket.

Håber du får en god fødsel.

Med venlig hilsen

Leif

Fra : R. Ilsøe

Dato : 11-04-01 09:09

Hej Leif.

Lækkert at høre fra dig og om hvordan i har oplevet det at ha' 3 "tææte"
børn.

Jeg har lidt en idé om, at nu de to store er så knyttede til hinanden, så
bliver det, som du siger, ikke det store problem. Vi har også fået børnene
med så kort mellemrum netop for at de kan få fornøjelse og for at mindskne
risiko'en for jalousi.

Bliver der problemer, jammen så tar' vi dem som de kommer! Jo mere vi
kan dele glæden med de to store, jo mindre jalousi kommer der. Der er jo
alligevel så mange ting de kan "hjælpe" med!

Rinnie Ilsøe

Fra : Leif J. Sandbæk

Dato : 11-04-01 16:45

Hej Rinnie

> Lækkert at høre fra dig og om hvordan i har oplevet det at ha' 3 "tææte"
> børn.

Ja, det kaldes vist pseudotrillinger, når man får dem med kort mellemrum.

> [...]
> med så kort mellemrum netop for at de kan få fornøjelse og for at mindskne

Netop! Vores 2 ældste er også meget knyttede til hinanden, og der har ikke
været problemer at nogen art. Den mellemste lærte endda, at nu var han ikke
den mindste længere, og slap mere eller mindre mors skørter. Han var nemlig
slem i graviditetsperioden til at hænge på mor, og hele tiden have
opmærksomhed.

> Bliver der problemer, jammen så tar' vi dem som de kommer!

Andet er der jo heller ikke at gøre

>Jo mere vi kan dele glæden med de to store, jo mindre jalousi kommer der.
Der er jo
> alligevel så mange ting de kan "hjælpe" med!

Og det bliver de jo nok også nød til. Jo flere "nuger" der kommer, jo mindre
tid er der jo til at hjælpe med iklædning af tøj, toiletbesøg,
udskæring/mosning af mad mv. De ældste af vores er helt sikkert blevet mere
selvhjulpne/selvstændige af, at vi har fået nr. 3.

Ingen tvivl om at I nok skal få nok at se til, men jeg ville ikke bytte for
1 mill., mod at få 3 børn med fx. 3 års mellemrum.

Håber at høre, hvordan det går efter fødslen

mvh Leif

Fra : R. Ilsøe

Dato : 12-04-01 12:12

> Ja, det kaldes vist pseudotrillinger, når man får dem med kort mellemrum.

Ja, børn med under 2 år imellem bliver kaldt for pseudobla-bla alt efter
hvor mange der er. Den lille her når vist først at komme efter Christina's 2
års dag, så vi holder os til pseudotvillinger. Hehe. Jeg vil helst vente til
D.23. med at føde så der kommer min. 1 uge imellem de to små's store dage.

> Han var nemlig
> slem i graviditetsperioden til at hænge på mor, og hele tiden have
> opmærksomhed.

Skønt, så er der håb! Christina kan ikke engang blive afleveret ved
bedste og oldeforældre, som hun kender _meget_ godt uden at græde lidt når
jeg kør'!

> Håber at høre, hvordan det går efter fødslen

Helt sikkert... jeg kommer med en lang gang pral sikkert! *GG*

God påske.
Rinnie Ilsøe
--
news:dk.fritid.dyr.hund har fået egen hjemmeside på
http://www.dejligst.dk hvor du kan tilføje arrangementer mm.

Fra : Kirsten

Dato : 12-04-01 12:09

Hejsa Rinnie
Hvornår har du termin??

Held og lykke:)

Mange påske hilsner fra
Kirsten

Fra : R. Ilsøe

Dato : 12-04-01 13:11

> Hejsa Rinnie
> Hvornår har du termin??

Hej Kirsten.

Jeg har termin D.24.4. men regner med at gå over tiden, da jeg gik hhv. 6
og 16 dage over med de to første, -så jeg holder mig til først i Maj!

God påske

Rinnie