Skærme
Fijala 3554
TFT-skærm med TV-Tuner
Fra : Jacob Ask Hansen

Dato : 18-09-03 20:04

Hej
Hvad findes der af TFT-skærme med indbygget TV-Tunere, og hvad er de værd?
Er der noget der har erfaringer med sådanne?
evt. links.

På forhånd tak
Jacob ask

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 18-09-03 20:54

On Thu, 18 Sep 2003 21:03:48 +0200, "Jacob Ask Hansen"
<ask@FJERNchem.sdu.dk> wrote:

>Hej
>Hvad findes der af TFT-skærme med indbygget TV-Tunere, og hvad er de værd?
>Er der noget der har erfaringer med sådanne?
>evt. links.

Har ingen erfaring selv, men her er en Philips:
http://www.computercity.dk/Product/Product_monito.aspx?Identifier=DK28291

mvh
Jesper \
København

Slet det med STORE bogstaver for at svare via mail.

Fra : E. Jensen

Dato : 19-09-03 08:18

> Hvad findes der af TFT-skærme med indbygget TV-Tunere, og hvad er de værd?
> Er der noget der har erfaringer med sådanne?
> evt. links.

www.prad.de har testet nogle stykker. Jeg tror på at der kommer flere af
denne type i den nærmeste fremtid. Bl.a skulle LG komme med nogle
"multimedieudgaver" af deres 19" modeller i dette efterår.

Ellers koster en ekstern tuner omkring kr. 1000,-.

mvh E

Fra : Jacob Ask Hansen

Dato : 19-09-03 09:40

Der ser vist ud til at det kan gøres noget billigere med en ekstern TV-tuner
og en alm TFT-skærm.
Tak for info anyway...

Jacob ask

Fra : E. Jensen

Dato : 19-09-03 11:48

> Der ser vist ud til at det kan gøres noget billigere med en ekstern
TV-tuner
> og en alm TFT-skærm.

Sikkert, men husk din tuner helst skal kunne levere 1024x1280 hvis du køber
en 17/18/19" TFT.

mvh E

Fra : The Amazing Grace

Dato : 21-09-03 11:14

"E. Jensen" wrote:

> TV-tuner
>
> Sikkert, men husk din tuner helst skal kunne levere 1024x1280 hvis du køber
> en 17/18/19" TFT.
>
> mvh E

Ja, og i enten 50 eller 75 Hz.

Jeg har en Nextvision N5, som kan levere enten 60 eller 75 Hz. TV ser
rædselsfuldt ud i 60 Hz - alle flydende bevægelser bliver hakkende,
meget generende.

N5 klarer 800x600 i 75 Hz. Den større N6 klarer 1024x768 i 75 Hz.
De klarer hhv 1024x768 og 1280x1024 i 60 Hz, men jeg vil mene at det er
ubrugeligt.

Min TFT har native opløsning på 1280x1024, men billedet er altså flot
selvom TV-signalet kommer ind i 800x600. Det mest optimale ville
muligvis være en TFT på 1600x1200 - det ville give en "ren"
interpolering op fra 800x600. Meeen de er lovlig dyre...

Og måske betyder det ikke så meget - signalet er jo allerede
interpoleret op fra PAL i Nextvision'en. Og ved 800x600 mister man i
hvert fald ikke billedinformation, for PAL-standarden har lavere
opløsning end dette (kan ikke lige huske tallene i hovedet.)

N6 har så PIP og TV på desktoppen, ligesom den har RGB-indgang. De test
jeg har set, virkede PIP og TV på desktop dog ikke overbevisende, og N6
er temmelig meget dyrere end N5. Hvis N6 havde kunnet køre 75 Hz i
1280x1024 havde jeg købt den, men som det er nu vil jeg anbefale N5.

VH

Mads Hansen

--
Nothing is so smiple that it can't get messed up.