Skærme
Fijala 3554
VP181s og Clear Type
Fra : Mathias

Dato : 17-09-03 18:54

Når jeg aktiverer Clear Type på min VP181s, bliver teksten uklar, nøjagtig
som på min CRT skærm. Hvad kan det skyldes. Mener at have læst at det er en
fordel at bruge dette på en LCD skærm.

--
Venlig hilsen

Mathias

Fjern de to "x" fra e-mail
e-mail: mathiasx@edbx.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-09-03 19:36

Mathias skrev:

> Når jeg aktiverer Clear Type på min VP181s, bliver teksten uklar,
> nøjagtig som på min CRT skærm. Hvad kan det skyldes. Mener at have
> læst at det er en fordel at bruge dette på en LCD skærm.

Har du prøvet at justere lidt på ClearType-indstillingen?
Se evt.: <http://makeashorterlink.com/?R4BD51A62>

Madsen.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-09-03 19:51

On Wed, 17 Sep 2003 20:35:45 +0200, Thomas Madsen wrote:

> Har du prøvet at justere lidt på ClearType-indstillingen?
> Se evt.: <http://makeashorterlink.com/?R4BD51A62>

Jeg fandt for et halvt års tid siden denne fil.
http://2105.dk/temp/cleartype.zip

Jeg synes selv den er lidt lettere at have med at gøre, når cleartype skal
indstilles.... og så virker den endda 'offline'. (Skal køres fra IE)

--
Lars

Fra : Dr.Ralph

Dato : 17-09-03 23:03

> Har du prøvet at justere lidt på ClearType-indstillingen?
> Se evt.: <http://makeashorterlink.com/?R4BD51A62>

Men jeg har ikke kendt til denne mulighed - tak, Madsen !

Har blot brugt Clerar type med 1 indstilling - her kom der pludselig 6
muligheder - jeg vlagte nummer den i midten øverst til min bærbare og den
til venstre øverst til min Dell 2000FP. Gud ved, hvad min kommende
Viewsonic Vp181b skal have for en ?

Hvad så, Madsen, glæder du dig, som en lille knægt til juleaften, til din
Vp201b kommer i morgen ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Mathias

Dato : 17-09-03 23:24

Sjovt nok står min skærm bedst når jeg vælger BGR frem for RGB under setup,
på trods af at der står at BGR er "very rare".
Jeg har dog et problem med denne opsætning af Clear Type. Nogle af
bogstaverne i mine windows menuer bliver farvede henholdsvis røde eller blå,
alt efter hvilken baggrund de optræder på. Hvad kan det skyldes?
Dette sker IKKE når jeg vælger Clear Type med en RGB-opsætning.

Kan det anbefales at installere en driver til sin LCD-skærm frem for at lade
Win XP vælge den som standardskærm. Er der noget at hente, mht. kvalitet.

--
Venlig hilsen

Mathias

Fjern de to "x" fra e-mail
e-mail: mathiasx@edbx.dk

Fra : Maestro

Dato : 25-09-03 20:55

"Mathias" <mathiasx@edbx.dk> wrote in message news:<bkamti$1bcp$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> Win XP vælge den som standardskærm. Er der noget at hente, mht. kvalitet.

Hej har du fået løst problemet?

Jeg har nemlig lige fået min skærm(som din), og jeg har næsten samme
problem.

Cleartype gør teksten mere ulden i det, på nær når jeg vælger BGR, så
står den klart og tydeligt, helt kanon endda, MEN nogen af mine
bogstaver i menuer bliver GULE!

Hvis du eller en af jer andre har en løsning ville det være dejligt!?

Fra : Mathias

Dato : 25-09-03 22:43

"Maestro" <maestroelite@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Mathias" <mathiasx@edbx.dk> wrote in message

kvalitet.

> Hej har du fået løst problemet?

Nej, jeg har desværre ikke fået løst problemet. Jeg kunne godt tænke mig at
du læste mit indlæg fra d. 24. Den hedder "Farver på VP181s". Her beskriver
jeg hvordan jeg synes at billedet bliver en smule krystaliseret på store
overflader med lyse farver.

Hvordan har din skærm det med det. Der er intet at se på mørke
baggrundsfarver. Det er mest tydelig når jeg kigger på skærmen mens jeg
kører hovedet fra side til side, hvis du forstår hvad jeg mener.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-09-03 23:35

Dr.Ralph skrev:

> Men jeg har ikke kendt til denne mulighed - tak, Madsen !

Velbekom.

> [...]
> min bærbare og den til venstre øverst til min Dell 2000FP. Gud
> ved, hvad min kommende Viewsonic Vp181b skal have for en ?

Smart nok at det kan finjusteres på den måde.

> Hvad så, Madsen, glæder du dig, som en lille knægt til juleaften,
> til din Vp201b kommer i morgen ?

Jo, det ser jeg stærkt frem til. Jeg har i dag, eller rettere i går,
opdaget at panelet på den er omtrent lige så høj som glasset på min
FW900 er i højden. (VP201s/b = 30,7 mm. FW900 = 31 mm).

Jeg tror at jeg vil lege månebase Alpha i en periode og stille dem
op ved siden af hinanden. Så kan man da snakke overkill, men jeg
vil gerne lige have mulighed for at kunne sammenligne dem for en
stund. :)

Madsen.