Skærme
Fijala 3554
Skærmbillede
Fra : Michael

Dato : 12-09-03 13:11

Hvordan tager man et skærmbillede??

Fra : The Amazing Grace

Dato : 12-09-03 13:32

On Fri, 12 Sep 2003 12:11:14 UTC, Michael <winstar@T7LNLwebspeed.dk>
(slet T7LNL) wrote:

> Hvordan tager man et sk‘rmbillede??

S›rg for at der ikke er noget der reflekteres i sk‘rmen, heller ikke
kameraet eller dig selv. Dvs. kameraet og dig skal ligge i skygge,
eller i det mindste ikke v‘re i direkte sollys

Jeg regner med det er et billede af en gl›desk‘rm, (CRT)?

Hvis det er et billede, hvor der ikke sker noget p† sk‘rmen, skal man
bare s›rge for at kameraets lukkertid er lang nok. F.eks. hvis sk‘rmen
k›rer 85 Hz, s† skal lukkertiden bare v‘re l‘ngere end 1/85 sek.

Det vil i praksis sige 1/60 sek - det kan man godt tage h†ndholdt.
Resultatet bliver nok ikke perfekt, for man f†r jo ca. 1,5
del.

1/30 sek ville v‘re bedre, s† f†r man n‘sten pr‘cis 3 sk‘rmoverl›b,
men det er sv‘rt at tage h†ndholdt.

Personligt ville jeg bruge stativ og en lukkertid der er s† lang at
halvt til et helt sekund.

Hvis det er et billede af en TFT, skulle der ikke v‘re nogen
begr‘nsninger.

Hvis det er et billede der ‘ndrer sig, skal du tage det s† lukkertiden
passer med sk‘rmopdateringen. S‘t evt. sk‘rmen til at k›re 60 Hz, og
stil kameraet p† 1/60 sek.

Venligst,

Mads Hansen
--
Remove "lock" to reply by mail

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 12-09-03 15:19

Michael (slet T7LNL) wrote:
> Hvordan tager man et skærmbillede??

Hvis du mener noget med en kopi af skærmbilledet, så du kan sætte det
ind i et program så kig på dit tastatur - svaret er lige for og så bare
brug CTRL-V bagefter. For mere hjælp så må du hen i den rigtige gruppe,
altså en der passer til dit operativsystem m.m.

Mvh

Bruno

Fra : Michael

Dato : 12-09-03 15:43

iddqdATworldonline.dk <iddqd@worldonline.dk> skrev:

> [...]
>tastatur - svaret er lige for og så bare
>brug CTRL-V bagefter. For mere
>hjælp så må du hen i den rigtige gruppe,

tak for det.

Fra : Michael

Dato : 12-09-03 16:30

> [...]
>tastatur - svaret er lige for og så bare
>brug CTRL-V bagefter. For mere
>hjælp så må du hen i den rigtige gruppe,

Det virker ikke i mit xp

Fra : Zulu

Dato : 12-09-03 17:07

"Michael (slet TUKY9)" <winstar@TUKY9webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det virker ikke i mit xp

Med "svaret er lige for" mener han "Print Screen" knappen.

Zulu