Skærme
Fijala 3554
Eizo T660i
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-09-03 20:19

Jeg har erhvervet mig subject men er nok lidt skuffet over den.

Iflg Eizos hjemmeside kan den køre op til 90Hz, men jeg syntes ikke at
kunne se/mærke nogen forskel på 60 eller 90Hz, billedet er stadig lige
uudholdeligt at se på.

Andre søgninger gav at dette er en fast frekvens skærm, erhh den er så låst
til 60Hz??

Lige nu er skærmen forbundet via D-sub til mit PoworColor Radeon 9500Pro,
men (trods religion) er der nogen forbedringer at hente ved BNC kabling?

--
Bjarke Andersen

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 11-09-03 00:10

Bjarke Andersen wrote:

> [...]
>
> Iflg Eizos hjemmeside kan den køre op til 90Hz, men jeg syntes ikke at
> kunne se/mærke nogen forskel på 60 eller 90Hz, billedet er stadig lige

Er du sikker på den rent faktisk kører 90 Hz, man burde om ikke andet
kunne se den flimre mindre?

> Andre søgninger gav at dette er en fast frekvens skærm, erhh den er så låst
> til 60Hz??

Altså nu hedder modellen jo FlexScan så det tror jeg ikke, og det passer
heller ikke med specsne hos EIZO. Det er bare hjemmesiden med adaptere
og den slags der har rod i deres database.

http://www.eizo.co.jp/welcome/products/discontinued/crt/t660i/contents.html

> Lige nu er skærmen forbundet via D-sub til mit PoworColor Radeon 9500Pro,
> men (trods religion) er der nogen forbedringer at hente ved BNC kabling?

I høje opløsninger så ja, hvis ellers skærm og grafikkort er af
tilstrækkelig kvalitet.

Nu er den skærm du har fået fat i en gamel svend, så det er ikke
utænkeligt den er noget træt i betrækket. Specifikationerne er heller
ikke rigtig tidssvarende, prøv og sammenlige med de nuværende EIZO
skærme, så det er tænkeligt der ikke er noget at hente med et BNC kabel.

Mvh

Bruno

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-09-03 12:14

"iddqdATworldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> crashed Echelon writing

> Er du sikker på den rent faktisk kører 90 Hz, man burde om ikke andet
> kunne se den flimre mindre?

Yearp, det er det jeg prøver at sige. Selvom jeg får muligheden for at
sætte driveren til at den skal køre i 90Hz, forbliver skærmen i 60Hz.

Det samme gjorde sig gældende i max. opløsning, hvor Eizo nævner den skal
kunne klare 70Hz, men den forbliver ved 60.

Ovenstående kan desværre ikke måles med andet end øjet, og her føles ingen
forskel og man burde trods alt kunne se forskel på bare 60Hz og 85Hz.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-09-03 15:21

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> crashed Echelon writing

> Iflg Eizos hjemmeside kan den køre op til 90Hz, men jeg syntes ikke at
> kunne se/mærke nogen forskel på 60 eller 90Hz, billedet er stadig lige
> uudholdeligt at se på.

Problem løst. "Fejlen" lå i Radeon driverne (Control Panel)

Skærmen understøtter ikke DDC information, hvilket ville sige at control
panel ikke kendte skærmens kunnen, og som sikkerhed havde sat max 60Hz
uanset hvad jeg vælger i driveren.

--
Bjarke Andersen