CPU Halt Command Detection
Fra : J?rgen E.

Dato : 21-09-03 13:15

Er der nogen der ved mere pr?cis hvad det udtryk
d?kker over :

CPU Halt Command Detection

Min CPU temperatur faldt meget efter BIOS opgradering ( 8-9 gr ), og der er ikke ?ndret
noget ellers. Hvis man g?r ind og bruger MSI's Fuzzy Logig ?ndrer den s? noget i BIOS
eller er det ren software ?

Jeg er ikke sikker p? at resten er OK

Processor : AMD XP2000
Internal clock : 1704 MHz
System Bus : 272,64 MHz
System Clock : 136,32 MHz
Multiplier : 12,5

Skal System Bus ikke hedde 333 ? Jeg har Crucial DDR PC 2700 ram

MSI-6380 KT3 Ultra2

This is AMI BIOS release.
-Add "CPU Halt Command Detection" item in the BIOS Setup.

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-03 14:03

J?rgen E. wrote:

> CPU Halt Command Detection

En Bios-feature som gør processoren i stand til at idle lidt bedre, dvs.
bruge færre Watt ved idle.

> Min CPU temperatur faldt meget efter BIOS opgradering ( 8-9 gr ), og der er ikke ?ndret
> noget ellers. Hvis man g?r ind og bruger MSI's Fuzzy Logig ?ndrer den s? noget i BIOS
> eller er det ren software ?

Ved ikke hvad MSI's Fuzzy Logic dækker over.

> Processor : AMD XP2000
> Internal clock : 1704 MHz
> System Bus : 272,64 MHz
> System Clock : 136,32 MHz

Det er typisk for MSI-boards at de overclocker med nogle procent.
Det er snyd, da man ikke kan sammenligne benchmarks med andre bundkort
ved default indstillinger.

> Skal System Bus ikke hedde 333 ? Jeg har Crucial DDR PC 2700 ram

Nej, XP2000+ kører på 133 MHz FSB (266 DDR).
Der er ingen fordel i at køre RAM'en asynkront med FSB.
Som det er nu, kan du måske bruge lidt bedre RAM-timings pga. at det er
PC2700 som kører som PC2100.

Fra : Jørgen E.

Dato : 21-09-03 16:10

"Jens C. Hansen [Odense]" <jch©greylion·dk> skrev i en meddelelse news:3f6da0ec$0$48889$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Der er ingen fordel i at køre RAM'en asynkront med FSB.
> Som det er nu, kan du måske bruge lidt bedre RAM-timings pga. at det er

Det forstår jeg ikke helt.
Vil det sige, at jeg ikke udnytter mine ram hastighedsmæssigt ?
Jeg var ellers af den opfattelse, at min XP2000+ kunne udnytte de 333

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-03 19:14

Jørgen E. wrote:

> Vil det sige, at jeg ikke udnytter mine ram hastighedsmæssigt?
> Jeg var ellers af den opfattelse, at min XP2000+ kunne udnytte de 333

Det kan den ikke, med mindre du kan ændre FSB til 166 MHz og sætte
multiplieren tilsvarende ned.
Hvis det er en Palomino, er det svært at lave om på.
Med en T-Bred B og f.eks. et Abit NF7 er det legende let.

Fra : Jørgen E.

Dato : 21-09-03 19:55

"Jens C. Hansen [Odense]" <jch©greylion·dk> skrev i en meddelelse news:3f6de9b7$0$48916$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det kan den ikke, med mindre du kan ændre FSB til 166 MHz og sætte
> multiplieren tilsvarende ned.
> Hvis det er en Palomino, er det svært at lave om på.
> Med en T-Bred B og f.eks. et Abit NF7 er det legende let.

Jeg har mulighed for at ændre begge dele i BIOS, men om
den accepterer det ved jeg ikke.

Hvis jeg stiller FSB på 166 hvad skal multiplieren så være evt. ?

På forhånd tak

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-03 08:10

Jørgen E. wrote:

> Hvis jeg stiller FSB på 166 hvad skal multiplieren så være evt. ?

Hvilket bundkort har du? - hvis det ikke officielt understøtter 166 MHz
FSB, så er det ligegyldigt om du kan ændre multiplieren.

Fra : Jørgen E.

Dato : 22-09-03 18:13

"Jens C. Hansen [Odense]" <jch©greylion·dk> skrev i en meddelelse news:3f6e9fc8$0$48901$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvilket bundkort har du? - hvis det ikke officielt understøtter 166 MHz
> FSB, så er det ligegyldigt om du kan ændre multiplieren.

Det gør det :

MSI KT3 Ultra2

Jeg har dog overvejet at opgradere til en Barton 2500 i stedet for.