Abit NF7S problemer ?
Fra : Jakob M

Dato : 19-09-03 10:35

Jeg har lige installeret mit nye Abit NF7S og 2x256MB HyperX PC3500 moduler,
og det virker sådan set fint bortset fra Firewire og de ekstra USB porte.
Der fulgte sådan en "bracket" med Firewire og 2 USB porte med, men når jeg
sætter Firewire stikket i en af de 2 sokler, lige ved siden af AGP porten,
er maskinen helt død. Den reagerer overhovedet ikke, som om der er en
kortslutning ?. Tager jeg stikket ud starter den helt normalt. Jeg er 99,99%
sikker på at stikket vender korrekt, der mangler endda en PIN både i header
og stik, så den kan vel ikke vendes forkert ?. Nogen bud på hvad der er galt
?.

De 2 ekstra USB porte i samme bracket virker heller ikke. Jeg har prøvet
alle tænkelige kombinationer af tastatur, mus og USB nøglering og ingen af
dem virker i de 2 ekstra USB porte, men virker perfekt i de 2 indbyggede USB
porte. Jeg troede jeg havde fundet løsningen her
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=22726 men det hjalp ikke.
Nogen gode forslag før jeg går ud af mit gode skind. Alle gode ideer
modtages med kyshånd.

Mvh
Jakob

Fra : Per Nielsen

Dato : 19-09-03 10:42

Jeg har overvejet at købe det pågældende bundkort. Melder du lige tilbage
hvis du finder en løsning?

Fra : Jakob M

Dato : 19-09-03 17:03

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har overvejet at købe det pågældende bundkort. Melder du lige tilbage
> hvis du finder en løsning?

Ja, problemet er løst. Køb endelig bundkortet, det er kram, hvis man ellers
kan finde af at sætte kablerne rigtigt .

Mvh
Jakob

Fra : Per Nielsen

Dato : 19-09-03 17:59

"Jakob M" <fandens@klog.dkXXX> skrev i en meddelelse
> Ja, problemet er løst. Køb endelig bundkortet, det er kram, hvis man
ellers
> kan finde af at sætte kablerne rigtigt .

Wow, det skriver jeg mig lige bag øret . Spøg til side Jacob, det kan ske
for alle. I tidernes satte jeg et RAM-modul forkert i (der skulle godt nok
presses til ), hvorefter der lugtede lidt mærkeligt da jeg tændte
maskinen. Et styk RAM-modul fattigere........så RAM sætter jeg aldrig mere
forkert i.......

Bundkortet ser ud til at være guf, så det ender nok med det.

Fra : Devast8or, work

Dato : 19-09-03 12:23

> [...]
> http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=22726 men det hjalp ikke.
> Nogen gode forslag før jeg går ud af mit gode skind. Alle gode ideer

Drivere måske? Hent de nyeste og installer dem.

Devast8or

Fra : Jakob M

Dato : 19-09-03 13:28

> Drivere måske? Hent de nyeste og installer dem.

Spritnye, allesammen, både Nforce, SATA, DX9b, ATI.

Mvh
Jakob

Fra : Carsten Gall

Dato : 19-09-03 12:25

Jakob M <fandens@klog.dkXXX> skrev i en
nyhedsmeddelelse:S4Aab.82730$Kb2.3568385@news010.worldonline.dk...
> [...]
header
> og stik, så den kan vel ikke vendes forkert ?. Nogen bud på hvad der er

Uden at vide en brik om det, vil jeg da foreslå dig at rette henvendelse
til sælgeren.
Der kan da sagens være en kortslutning i den "bracket".

Carsten

Fra : Jakob M

Dato : 19-09-03 13:29

> Uden at vide en brik om det, vil jeg da foreslå dig at rette henvendelse
> til sælgeren.
> Der kan da sagens være en kortslutning i den "bracket".

Det har jeg også tænkt mig, det er bare så besværligt at skulle sende det
ind og få det byttet, så jeg vil prøve alt inden jeg gør det.

Mvh
Jakob

Fra : Jakob M

Dato : 19-09-03 17:02

*knalder hovedet i tastaturet*
Det var søreme lykkedes mig at bytte om på Firewire og USB stikket. Nu
virker det som det skal. Det er også fordømt at de begge stikkene er
identiske, bortset fra farven. Headerne på bundkortet har ingen farve.

Lad det så være en lektion til jer derude: husk at tjekke kablerne inden i
brokker jer .

Mvh
Jakob