Intet grafiksignal på matsonic bundkort
Fra : Allan E

Dato : 18-09-03 20:13

Jeg har netop besluttet at opgradere min PC og købte i den forbindelse et
Matsonic MS-8157E og en AMD XP 2400+ hos MidtData. Samtidig købte jeg også
et Geforce4 MX 480 grafikkort, da jeg gerne ville have tv-out på maskinen.
Jeg fik da også det hele i går og fik det hele sat ind i det nye kabinet, og
testede at det kørte.

Maskinen tænder også fint op, CPU, blæsere, HD, netkort og cdrom starter op
når jeg tænder maskinen, men da jeg i dag ville slutte skærmen til var der
absolut intet grafiksignal. Hverken på det på bundkortet eller fra min
Geforce. Der kommer ingen lyd fra højtaleren, hvilket man jo ellers kunne
forvente ved videofejl :-/

Jeg synes nu selv jeg har prøvet alt. Skiftet ram, pillet Geforcen ud og
prøvet alene med det indbyggede, nulstillet bios, prøvet med forskellige
skærme, forskellige keyboards, men lige meget hjælper det

Har jeg fået et defekt bundkort, eller er der nogen derude som lige ved hvad
der ellers kan være galt? Jeg vil jo selvfølgelig helst slippe for at skulle
sende det retur.

Please, anyone??

Mvh Allan E

Fra : KeNzO

Dato : 18-09-03 21:18

Har du sat dit grafikkort ordentlig i altså helt i bunden med den ?

Fra : Allan E

Dato : 18-09-03 21:23

KeNzO wrote:
> Har du sat dit grafikkort ordentlig i altså helt i bunden med den ?

Ja, det var selvfølgelig det første jeg tjekkede, men som jeg også skriver
virker det onboard grafikkort heller ikke selvom jeg helt piller Geforce'en
ud

Allan E

Fra : Allan E

Dato : 20-09-03 20:57

Hej Jørgen.

Jep, som jeg skriver har jeg prøvet med det indbyggede grafikkort, og jeg
har nulstille bios.
PSU'en er på 350, så den burde på alle måder kunne trække det.

Btw. jeg smider lige denne mail over i dk.edb.hardware.bundkort så den kan
komme med i tråden. Der er måske andre der en dag kan bruge dine forslag

Allan E