Min Intel PC vil ikke boote mere
Fra : paul

Dato : 18-09-03 10:11

Det er en Dell Dimension XPST med PIII500 og BX440 chipset.
Den starter normalt med POST og den sædvanlig ryk i floppydrevet.
Men så hænger den med et blinkende bindestreg på skærmen.
Det samme sker ved boot fra DOSdiskette. Den når lige at indlæse første fil
og stopper.

Efter at have prøvet med 3 forskellige harddiske tror jeg ikke at der er
noget galt med harddisken.
Bios setup ser normal ud og uret går som det skal.

Det er kun mig som bruger denne PC.
Det er første gang i 5 år at jeg oplever et PCproblem som jeg ikke selv kan
løse. Måtte låne en bærbar for at komme på nettet i håb om at finde hjælp.
----------------
Ved svar pr.mail skal nospam erstattes med paul

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-03 12:03

paul wrote:
> [...]
> Men så hænger den med et blinkende bindestreg på skærmen.
> Det samme sker ved boot fra DOSdiskette. Den når lige at indlæse første fil

Den er ca. fra den årgang, hvor der var dårlige kondensatorer i omløb.
Åbn kassen og se om alle kondensatorer ser "normale" ud, dvs. ikke buler
ud i toppen, eller står i mærkelige skæve stillinger.

Fra : paul

Dato : 19-09-03 12:48

Jeg kan ikke se nogen kondensatorer som ikke ser normale ud. Til gengæld har
jeg vundet lidt ved at ofre et nyt 3Vbatteri på bundkortet. Nu kan dyret
godt boote i DOS.
Partitionmagic viser at harddisken er OK. Med drive-image har jeg
overskrevet C-partitionen med en gennemtestet backup.
Men stadig kan jeg ikke få den til at starte XP. Den hænger hver gang helt i
starten af bootproceduren, mens den endnu er i DOS. Så er der ikke andet at
gøre end at trykke på knappen for at slukke.

Fra : _paul

Dato : 19-09-03 21:48

Det var et softwareproblem. Jeg fik ideen til at gribe min XPinstallCD og
lade den køre al den 'reparation' den ville.
Så kunne Xp boote igen bagefter.
Men det er stadig en gåde for mig at fejlen kunne optræde samtidig på 3
forkellige harddiske med hver en XP bootpartition...???