Nokia 8210 + chrom cover = problemer?
Fra : Martin Mathiesen

Dato : 09-04-01 07:14

Hejsa

jeg har fået sådan et forchromet cover til min 8210, men det har givet nogle
problemer. I højttaleren har jeg nu fået en voldsom snerrende GSM lyd som
ikke er der med det originale cover. Har i nogen ide til hvordan jeg får det
væk eller er det bare pga at det nye cover simpelthen forstyrrer telefonen?

Det lyder nærmest som om jeg sidder i en højspændingsmast når jeg snakker i
telefonen. Både for mig, men så sandelig også for personen i den anden ende!

Martin

Fra : Benjamin.EMK

Dato : 09-04-01 08:10

"Martin Mathiesen" skrev d. 09-04-01 07:14 dette indlæg :
> [...]
> telefonen. Både for mig, men så sandelig også for personen i den anden ende!

Har ikke hørt om problemet før, men hvis det er et metal hus, kan man godt forestille sig at de kan virke som en antenne, for uønsket støj.
Hvis du skifter tilbage til dit gamle cover, og ikke har problemet, så er det jo bare at sende "lortet" tilbage.
Men hvis det er lavet af plastik, kan du jo ha kommet til at ødelægge et eller andet da du satte coveret fast, men højst usandsynligt, også da det ikke ville lave støjen.
Men det er hvad jeg tror der er galt, men ikke helt sikkert.

Venlig Hilsen

Benjamin.emk

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Poulsen

Dato : 15-04-01 19:41

Du skal ikke sætte et metal-cover på din tlf....Det vil forstyrre
signalet...du opnår samme
virkning som hvis du sætte dig ned i en betonkælder...*G*

Jeg ved at en producent af uoriginale covers har trukket en af deres varer
tilbage, fordi
de opdagede problemet...

Hilsen

Peter