Disable ACPI på Intel D845PEBT2 bundkort
Fra : Dennis

Dato : 17-09-03 08:51

Jeg synes ikke man kan disable subject på dette bundkort? Man kan sætte "S1"
og "S3" state, men det siger mig ikke noget. Problemet er, at jeg gerne vil
undgå, at Windows lukker rent fysisk (slukker strømmen) ned for systemet,
når jeg trykker "Luk computer".

Hvorfor er denne mulighed ikke tilgængelig i min BIOS (.P08) og hvad kan man
ellers gøre for at undgå, at Windows slukker for strømmen ved nedlukning?

Dennis

Fra : Nic

Dato : 17-09-03 09:20

> Hvorfor er denne mulighed ikke tilgængelig i min BIOS (.P08) og hvad kan man
> ellers gøre for at undgå, at Windows slukker for strømmen ved nedlukning?

Skift kernel i systemhåndtering - til Normal PC...

Fra : Dennis

Dato : 17-09-03 09:23

> Skift kernel i systemhåndtering - til Normal PC...

??

Fra : Nic

Dato : 17-09-03 11:27

> ??

I XP:

Kontrol panel -> system -> fanen hardware -> enhedshåndtering -> vælg computer og skift driver til normal PC

Fra : JK

Dato : 17-09-03 12:18

On Wed, 17 Sep 2003 09:50:48 +0200, "Dennis"
<jada@INVALID.nowhere.com> wrote:

> [...]
>ellers gøre for at undgå, at Windows slukker for strømmen ved nedlukning?

Hvad ?

Er det ikke stille standby du vil have ?

Så kan S3, suspend to ram bruges. Med en wake-up metode, du vælger i
bios, kan du få windows til live igen, lige der hvor du slap.

Wake-up: kan gerne være: power knap, any key eller mouse, m.m.

hilsen

John

Fra : Dennis

Dato : 17-09-03 13:00

> Er det ikke stille standby du vil have ?

Nej, jeg vil lukke min computer helt ned, men den skal ikke slukke for
strømmen da det giver problemer med min SATA harddisk og Windows 2000 (den
flusher ikke cachen før den slukker stømmen = Windows kan ikke boote næste
gang).

Dennis