Hvilket MoBo til P!!! 800EB?
Fra : H3nrik V!

Dato : 16-09-03 22:08

Hejsan!

Så fik jeg fingrene i en P3 800 EB, som jeg ikke endnu ved om skal erstatte
forældrenes Dual 366@550 (som jeg gerne selv ville ha' til rådighed) eller
den bare skal leges med som OC projekt. Men for at sikre mig skulle jeg jo
gerne have fingrene i et board at clocke den på.

Jeg _er_ klar over at 800EB er en skidt processor at clocke på, da den
allerede har 133FSB, men den er valgt efter tilgængelighed i
markedsgruppen...

Jeg skulle synes at en Intel chipset var det lækreste at få fingre i, jeg
har været meget begejstret for mine ABiT BX boards. Jeg synes dog ikke at BX
og 133FSB er en god kombination med kun 2/3 divider til AGP (gælder også
ABiT BX133) Så ligger bolden måske til noget 815e - de maks. 512 mb kan jeg
godt acceptere. Er man så på vej til noget ASUS CUSL2, måske eller?

Jeg ville gerne ha' et board, som speedfan kan styre både FSB og FAN speed
på, så jeg evt. kan køre en lille server, der kan køre 400MHz tomgang og så
'smutte' op på 900+ MHz ved belastning.

Alle inputs er velkomne.

X-post i dk.edb.hardware.overclocking og .bundkort. FUT sat til .bundkort.

/H3nrik V!

There is no overclocking. Only undervolting - and inferior cooling...
About dual channel DDR: http://www.overclockers.com/tips00157/

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-09-03 07:14

"H3nrik V!" <vernerboDETHERERINDSATFORAT@UNDGÅSPAMhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:bk7u0g$9vk$1@sunsite.dk...
> [...]
> på, så jeg evt. kan køre en lille server, der kan køre 400MHz tomgang og

Asus CUSL2 er helt sikkert vejen frem. Specielt, når man ser, at det kan fås
fra nyt til 399 kr. i Greve.
Hvem gider så jage brugt?

Frodo Nifinger
aka
Jesper Nielsen

Fra : JK

Dato : 17-09-03 10:13

On Wed, 17 Sep 2003 08:13:43 +0200, "Frodo Nifinger"
<jni@stoptdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>så
>>
>Asus CUSL2 er helt sikkert vejen frem. Specielt, når man ser, at det kan fås

En ulempe ved intel815ep chipset, som cusl2 har. Det er, at det kun
tager max. 256 Mbyte moduler.
3x256 er maximum.

Jeg bruger et abit vh6t, via 694t chipset, og er meget glad for det.
Det tager 3x512 Mbyte ram maksimalt. Det går gladeligt i silent
standby, - noget jeg ynder meget, da det er rart, når man har adsl.
Men det asus også god til.
Jeg bruger en celeron tualatin 1100 @11x137=1510 MHz, den har kørt
sådan i 1 1/2 år, og nærmer sig udskiftning nu. Jeg skal over 2 GHz.

Cusl2-c er ikke til tualatin (uden hardware modifikation).

hilsen

John

Fra : fox

Dato : 17-09-03 13:16

"JK" <johnknuhtsenREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sådan i 1 1/2 år, og nærmer sig udskiftning nu. Jeg skal over 2 GHz.
>
> Cusl2-c er ikke til tualatin (uden hardware modifikation).

Max ram på cusl2 samt tusl2 er 512 .Tusl2 understøtter tualatin

jacob

Fra : H3nrik V!

Dato : 17-09-03 21:53

In news:gs8gmvg98ql5m5qqmv18n2cadn220vv0m3@4ax.com,
JK <johnknuhtsenREMOVE@mail.dk> typed:

> En ulempe ved intel815ep chipset, som cusl2 har. Det er, at det kun
> tager max. 256 Mbyte moduler.
> 3x256 er maximum.

Som fox skriver er 512 megs maximum for i815. Det er noget, jeg kunne leve
med, hvis det var...

> [...]
> Det tager 3x512 Mbyte ram maksimalt. Det går gladeligt i silent
> standby, - noget jeg ynder meget, da det er rart, når man har adsl.

Silent standby er OK, men jeg er mere interesseret i om fans og clock kan
styres via f.eks. speedfan - www.almico.com/speedfan.php jeg forestillede
mig måske at lade maskinen køre 24/7 som en lille ftp samt intern storage
til netværket i familien. Så kunne det være cool at lade den clocke ned til
f.eks. 66MHz FSB om natten og sænke blæserhastigheden tilsvarende, og så
lade den køre "hvaddennumaxkanklare" i dagtimerne når den skulle køre
folding eller seti @home i baggrunden...

> Jeg bruger en celeron tualatin 1100 @11x137=1510 MHz, den har kørt
> sådan i 1 1/2 år, og nærmer sig udskiftning nu. Jeg skal over 2 GHz.

Tually'en er oxo dejlig - men nu har jeg fået fat i 800EB'en. Men de 2GHz+
lyder fornuftigt. Min egen "hoved"maskine står også til en P4 2.4C, der skal
clockes vrangen ud på...

> Cusl2-c er ikke til tualatin (uden hardware modifikation).

I know - men det er pt. ikke et problem, da den jo kun skal lave en smule
kan jeg klare den på P3. Ellers må jeg jo varme loddekolben op... ;)