Start på RAID0 med ASUS P4P800 Deluxe
Fra : -= BGN =-

Dato : 16-09-03 15:56

Hvorfor kan jeg ikke starte op, og installere XP på raid0 på ASUS P4P800
Deluxe.

Jeg har 2 Maxtor 60GB 7200 rpm IDE diske som er tilslutte raidcontrolleren.
I opstarten kan jeg trykke <Tab> og komme ind i opsætningen af raid. Her er
lavet et raid0 og der er sat markering på <BOOT>. I starten af
installeringen af XP, trykker jeg F6, og længere inde i installeringen har
jeg installeret driveren til raidcontrolleren, men når jeg kommer frem til
hvor jeg kan vælge disken som der skal installeres på, står der bare at
installationen ikke fandt nogen disk at installere på.

Har du selv et P4P800 med rai0, kan du så ikke fortælle mig hvordan
opsætningen skal være i bios (1010) på motherboardet for at jeg kan se
disken når jeg skal installere XP?

Bo

Fra : Brian Olsen

Dato : 16-09-03 17:43

"-= BGN =-" <bo@bgn.dk> wrote in message news:3f672461$0$13213$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> hvor jeg kan vælge disken som der skal installeres på, står der bare at
> installationen ikke fandt nogen disk at installere på.

Når du har trykket F6, kommer du til et skærmbillede hvor du skal trykke 'S'
for at installere driveren til RAID-controlleren, herefter beder Windows dig
indsætte disketten som du skal bruge !

Har du fået lavet disketten ud fra driver CDROM'en ?

Når Windows har indlæst driveren fra disketten som du selv skal lave, burde
der ikke være problemer. Jeg har 2 IDE diske kørende i RAID 0 på samme bund-
kort, og med samme BIOS uden problemer.

Jeg synes dog at det er lidt kritisabelt at Asus ikke leverer disketten med til instal-
lationen, så man selv skal lave den ud fra deres CDROM, og programmet makedisk som
skal lave disketten kan kun køre under windows !

Mvh
Brian Olsen

Fra : -= BGN =-

Dato : 16-09-03 19:12

> [...]
makedisk som
> skal lave disketten kan kun køre under windows !

Hej Brian
Disketten havde jeg lavet og som du sikkert overså i mit indlæg, så havde
jeg trykket F6.
Hvordan har du sat "Boot menu" i Boot-menuen?

Bo

Fra : Brian Olsen

Dato : 16-09-03 20:54

"-= BGN =-" <bo@bgn.dk> wrote in message news:3f675267$0$13166$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Hej Brian
> Disketten havde jeg lavet og som du sikkert overså i mit indlæg, så havde
> jeg trykket F6.
> Hvordan har du sat "Boot menu" i Boot-menuen?

Under Boot device Priority:
1st. Via VT6440 1st (Her har jeg selvfølgelig CDROM når jeg starter installationen op)
Jeg ændrer fra CDROM til Via VT6440 ved første boot i installationen !
Øvrige har jeg som disabled !

Det næste punkt i bootmenuen skal du have ITE Raid til at stå som nr. 1 !
Jeg har kun denne da jeg har disablet S-ATA i BIOS da jeg ikke har sådan en disk.

Mvh
Brian Olsen

Fra : -= BGN =-

Dato : 17-09-03 17:01

> [...]
> Jeg har kun denne da jeg har disablet S-ATA i BIOS da jeg ikke har sådan

Din løsning gav intet resultat, så jeg har skrevet min opsætning. Ret den
hvis den er forkert.

Under "Boot Device Priority" har jeg 1. CD-ROM og 2. Via VT6440-1 3.
disabled (manual 4.6.1 side 4-31)
Under "Harddisk Drive" har jeg sat følgende: 1. Via VT6440-1 - 2. Via
VT6440-2 - 3. Seagate SATA (manual 4.6.2 side 4-32)

Bo