Prøver igen med MSI MS-648
Fra : S@ndman

Dato : 15-09-03 12:26

Hejsa,

Kan man ikke få pc'en til at starte ved at trykke på en tast, det
kunne mit gl. asus-board....

S@ndman

Fra : Leony

Dato : 15-09-03 12:58

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man ikke få pc'en til at starte ved at trykke på en tast, det
> kunne mit gl. asus-board....

Kig i BIOS (evt manualen).
Funktionen du leder efter hedder noget i retning af "power on keyboard".

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : JK

Dato : 15-09-03 13:05

On Mon, 15 Sep 2003 13:25:32 +0200, "S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote:

>Hejsa,
>
>Kan man ikke få pc'en til at starte ved at trykke på en tast, det
>kunne mit gl. asus-board....

Det skal slås til i bios under Power settings og wake-up.

Det skal det helst være inden windows installeres. Hvis det XP kan det
være nødvendigt at installere SP1 (service pack 1, 1 år gammel).

Du skal også checke med bundkort manual om der er en jumper for
keyboard wakeup.

Det plejer at virke fremragende med MSI. Men efter at der kommet nye
chipset, virker XP's standby helt tosset, når SP1 ikke er installeret.

Det har jeg set med 865pe fra MSI.

hilsen

John

Fra : S@ndman

Dato : 15-09-03 13:15

> [...]
> være nødvendigt at installere SP1 (service pack 1, 1 år gammel).
>
> Du skal også checke med bundkort manual om der er en jumper for

Der er noget som hedder "Keyboard PowerOn From S3", hvad er S3??

Jeg kører med win2k....

Burde det ikke være jumperless med sådan noget..??

Takker for dit svar.....

S@ndman

Fra : JK

Dato : 15-09-03 13:40

On Mon, 15 Sep 2003 14:14:58 +0200, "S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote:

>Der er noget som hedder "Keyboard PowerOn From S3", hvad er S3??
>
>Jeg kører med win2k....
>
>Burde det ikke være jumperless med sådan noget..??
>
>Takker for dit svar.....

S3 er suspend to ram.
Det er lige det, du skal bruge.

Det betyder, at windows gemmer en swap i memory (ram) og loader fra
den, når den awaker.

Hvis du f.eks. arbejder med et word-dokument, og standby aktiveres pr.
automatik (ved et tidsudløb du har indstillet), så vil det det
word-dokument være åbnet, når du starter ud af standby.

Det er altid spændende, om bundkortet kan opnå stille standby, hvor
alle blæsere stopper. Det er attraktivt.

Alle indstikskort (grafik, lyd, m.m.) skal være acpi kompatible, for
at man kan opnå det. Samt bundkortet skal kunne det.

hilsen

John

Fra : S@ndman

Dato : 16-09-03 08:02

"JK" <johnknuhtsenREMOVE@mail.dk> skrev i en meddelelse

> S3 er suspend to ram.
> Det er lige det, du skal bruge.

Nu har jeg slået det til og det virker ikke......skal jeg måske opdatere
min BIOS eller lignende...??

S@ndman

Fra : JK

Dato : 16-09-03 10:01

On Tue, 16 Sep 2003 09:01:31 +0200, "S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote:

>Nu har jeg slået det til og det virker ikke......skal jeg måske opdatere
>min BIOS eller lignende...??

Nej !

Du har sat den jumper. Så vil bios vise noget ganske andet, og du skal
sætte det op i bios. Under Power settings. Dels vælge ACPI mode S3,
men også under wake-up events vælge det du synes.

Dette er første hug.

Har det ikke indflydelse i Windows, så kan det skyldes, at dette
faktisk skulle have været ordnet _før_ windows blev installeret.

Har du SP1 installeret ?

hilsen

John

Fra : S@ndman

Dato : 16-09-03 10:18

> [...]
> sætte det op i bios. Under Power settings. Dels vælge ACPI mode S3,
> men også under wake-up events vælge det du synes.

-------------------------
Jeg har installeret SP1 til win2k.....

Jeg har ikke sat nogen jumper.....

Hvad er:

Power Management
Setting to Enabled will activate an Advanced Power Management (APM)
device to enhance Max Saving mode and stop CPU internal clock. Settings:
Disabled, Enabled.

Wake Up On Ring/PME#, Resume on PS2 Mouse From S3
These fields specify whether the system will be awakened from power
saving modes when activity or input signal of the specified hardware
peripheral or component is detected. Settings: Enabled, Disabled.
Note:

1. You need to install a modem card supporting power on function
for "Wake Up On Ring" function.
2. For "Resume On PS/2 Mouse" function, you need to DOUBLE
click the mouse to power on the system if the function is enabled.

Jeg har så valgt:
Keyboard PowerOn Function From S3
The item specify how the system will be awakened from power saving
mode when input signal of the keyboard is detected. If set to Specific
Key, <Ctrl+Alt+BackSpace> is the only one Power On event. If set to
Password, please press <Enter> to input password and its maximum
password is 5 character. Setting: Disabled, Any Key, Sepcific Key and
Password.

Men det virker stadig ikke....

Jimmy

Fra : JK

Dato : 16-09-03 11:12

On Tue, 16 Sep 2003 11:17:48 +0200, "S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote:

>-------------------------
>Jeg har installeret SP1 til win2k.....

Hej

Nå du bruger win2k. Den er kommet til SP4. Det er winxp der er kommet
til SP1.

> [...]
>Password, please press <Enter> to input password and its maximum
>password is 5 character. Setting: Disabled, Any Key, Sepcific Key and

Hvad har så valgt ?
Any key, specific eller hvad.

Kan den gå i stille standby ?
Hvis ja, så er det da altid noget.

Man skal afprøve lidt, hvad der virker. Wake-up med power button er
til at leve med.

Hvis det ikke _kan_ virke, så kan det skyldes mange andre ting end
bundkortet. Som sagt skal alle dine indstikskort være moderne (acpi
kompatible) og det kan også være p.gr.a. en umoderne strømforsyning.

Jeg har set, at grafikkortet også har stor betydning.

hilsen

John

Fra : S@ndman

Dato : 16-09-03 11:29

> [...]
> kompatible) og det kan også være p.gr.a. en umoderne strømforsyning.
>
> Jeg har set, at grafikkortet også har stor betydning.

-----------------------
Jeg prøvede både med any key og specific...

Jeg har et ASUS GeForce 4400, det virkede med det
netkort jeg har i nu osv. på mit gl. ASUS board...

Jeg har et Chieftec:
http://www.chieftec.de/?page=faq&language=uk&id=11

Hvordan får jeg iøvrigt USB-portene i fronten til at virke...??

Jimmy

Fra : JK

Dato : 16-09-03 11:38

On Tue, 16 Sep 2003 12:28:57 +0200, "S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote:

>-----------------------
>Jeg prøvede både med any key og specific...
>
>Jeg har et ASUS GeForce 4400, det virkede med det
>netkort jeg har i nu osv. på mit gl. ASUS board...

Prøv at opdater med SP2, SP3 og SP4 eller hvad den siger, at der
mangler. Windows Update i Internet Explorer.

>Jeg har et Chieftec:
>http://www.chieftec.de/?page=faq&language=uk&id=11
>
>Hvordan får jeg iøvrigt USB-portene i fronten til at virke...??

Står vel i bundkort manualen hvordan de skal forbindes.

Hvis alt usb på bundkortet er usb 2.0, så er det endnu mere nødvendigt
med de updates.

hilsen

John